Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » KOMUNIKATY BRANŻOWE » Jak maksymalnie wykorzystać potencjał ekspresu do kawy w hotelowej restauracji?

Jak maksymalnie wykorzystać potencjał ekspresu do kawy w hotelowej restauracji?

Jednym z ważniejszych elementów biznesu w hotelowych restauracjach i kafejkach jest dobra kawa. Jednak inwestycja w markowy ekspres i używanie wysokiej jakości składników mogą okazać się niewystarczające. Dowiedz się, w jaki sposób skład chemiczny wody trafiającej do twojego ekspresu wpływa na smak i zapach kawy, a także jak możesz je poprawić.



Nie tylko ekspres i ziarna – w jaki sposób woda wpływa na gorące napoje?

O smaku i aromacie gorących napojów serwowanych w restauracji, w tym kawy przygotowywanej przy pomocy ekspresu, w bardzo dużej mierze decyduje skład chemiczny wody. Ten z kolei zależy od źródła jej poboru, stosowanych procesów uzdatniania oraz stanu systemu przesyłowego, czyli rur wodociągowych. Minerały i niepożądane cząsteczki, które docierają do kranów i urządzeń z sieci wodociągowej, są praktycznie niedostrzegalne gołym okiem. Wapń czy magnez – choć cenne dla naszego zdrowia – w nadmiarze zwykle widoczne jako kamień w czajniku, mogą powodować gorzki lub mdły smak kawy. Podobnie dzieje się w ich reakcji z kwasami zawartymi w ziarnach kawy.

Za co klienci restauracji cenią kawę?

Hotelowe kawiarnie i restauracje to miejsca, w których kawa odgrywa szczególną rolę – goście zamawiają ją między innymi po to, by pobudzić organizm przed dniem pełnym aktywności. Ten sam wybór pada podczas spotkań biznesowych i towarzyskich. Jeśli kawa, za sprawą nieodpowiedniego składu chemicznego wody, ma niezadowalający smak, kolejne tego typu spotkanie może już odbyć się w innym miejscu. W kawie, której Polacy spożywają dużo, cenione są przede wszystkim smak i aromat. Bardziej wymagającym klientom zależy również na estetyce podania, której ukoronowaniem jest idealna pianka (crema). Wielu restauratorów inwestuje w biznes kawowy, wiedząc, że spożywanie dobrej kawy jest bardzo modne. Polaków nie zadowala już kawa rozpuszczalna lub popularna wiele lat temu kawa „po turecku”.

Jakość wody wpływa na awaryjność ekspresu do kawy

Warunkiem koniecznym dochodów z biznesu kawowego jest posiadanie sprawnego urządzenia. Drobne zanieczyszczenia pochodzące z rur wodociągowych mogą zatykać cienkie dysze w ekspresach do kawy. Na skutek podgrzewania wody w urządzeniu odkłada się kamień kotłowy, który również zwiększa prawdopodobieństwo uszkodzenia urządzenia i skraca czas jego eksploatacji. Problemy te rozwiąże filtrowanie wody, które w dłuższej perspektywie przyczynia się do oszczędności.

Analiza składu i dobór filtra – jak w kawowym biznesie osiągnąć maksimum?

Aby ograniczyć straty wynikające z niespełniania oczekiwań klientów i wysokich kosztów eksploatacji ekspresu do kawy, należy zatroszczyć się o filtrację idealnie dostosowaną do składu chemicznego wody trafiającej do lokalu z sieci wodociągowej. W doborze optymalnego filtra pomoże np. firma BRITA specjalizująca się w filtracji wody już od 50 lat. Posiada ona w ofercie filtry przeznaczone do ekspresów podłączonych do wody wodociągowej oraz ekspresów ze zbiornikiem wody. Możliwości odpowiadających parametrom konkretnego urządzenia jest wiele. Warto więc wybrać rozwiązania na miarę potrzeb naszego biznesu – wówczas inwestycja w poprawę jakości wody powinna szybko się zwrócić dzięki wyższej satysfakcji klientów oraz dłuższej eksploatacji urządzeń.



Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dobre zarządzanie personelem – fanaberia, czy konieczność?

Ostatnie lata w relacjach pracownik-pracodawca to ogromna transformacja. Rynek pracodawcy przekształcił się w rynek pracownika. Do tego doszły zmiany i strukturalne i jakościowe społeczeństwa, wychowania (...)

Maciej Bochyński z Apricot Capital Group do Sun & Snow

Maciej Bochyński dołączył do zespołu Sun & Snow i objął stanowisko dyrektora realizacji inwestycji deweloperskich. Będzie odpowiadać za przygotowywanie nowych projektów do realizacji, współpracę z (...)

Wkrótce otwarcie hotelu Renaissance w Warszawie

W marcu tego roku pierwszych gości przyjmie pięciogwiazdkowy hotel zlokalizowany bezpośrednio przy Lotnisku Chopina w Warszawie, pierwszy w Polsce obiekt marki Renaissance, należącej do Marriott (...)

Zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników

Coraz niższy wskaźnik bezrobocia i coraz wyższe oczekiwania finansowe personelu powodują, że właściciele i osoby zarządzające hotelami muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku (...)

Turcja – jakość w dobrej cenie

Tureckie hotele nie bez powodu szczycą się bardzo dobrą jakością w stosunku do ceny. Standard zdecydowanej większości z nich nie odbiega od tego, czego oczekują (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA