Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » Najnowsze Informacje (1) » Dwie konferencje 2017 za nami

Dwie konferencje 2017 za nami


POD PATRONATEM HOTELARZA

W dniach 26-27 września na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz 9-10 listopada w Warszawie w Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się największa konferencja marketingowa dla hotelarzy w Polsce - Hotel Marketing Conference. Motywem przewodnim tegorocznej konferencji był “Direct Booking, ludzie, procedury, automatyzacja sprzedaży i marketingu hoteli”.


Hotel Marketing Conference to konferencja organizowana przez firmę Profitroom - lidera wśród dostawców technologii rezerwacyjnej. W tegorocznej edycji <HMC> wzięła udział rekordowa liczba 800 uczestników, w tym między innymi właściciele obiektów hotelarskich i osoby odpowiedzialne za sprzedaż i marketing hoteli czy apartamentów.

Podczas dwóch dni wydarzenia uczestnicy mieli okazję zobaczyć dwadzieścia merytorycznych prezentacji i prelekcji. Skupione były one wokół głównej tematyki konferencji, czyli sprzedaży bezpośredniej hotelu. Jest to obszar, który obecnie interesuje coraz większą liczbę hotelarzy w związku z rosnącym znaczeniem portali OTA takich jak Booking.com, Expedia czy metasearchy Trivago albo Google. Współpraca ze wspomnianymi pośrednikami obecnie jest nieodzownym elementem potrzebnym do efektywnego zarządzania rezerwacjami obiektu, jednak generowany zysk ze sprzedaży za pośrednictwem OTAs jest mniejszy niż w przypadku sprzedaży poprzez kanały własne hotelu (stronę internetową, recepcję itd.).


Na konferencji nie zabrakło renomowanych ekspertów. Jednym z nich był prof. Henryk Mruk z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którego zainteresowania naukowe związane są z marketingiem strategicznym, badaniem zachowania konsumentów, ekonomii behawioralnej i przywództwa. Autor ponad 900 publikacji w tym roku opowiedział nam o “Employer brandingu w hotelu”. Profesor oprócz przekazanej solidnej dawki wiedzy rozbawiał do łez zgromadzoną w Poznaniu i Warszawie publiczność, dzięki czemu  został najlepiej ocenionym prelegentem <HMC> 2017.

Kolejnym prelegentem był również Marcin Misztal, pracownik światowego giganta, czyli amerykańskiej firmy Google. Tematem jego wypowiedzi było rosnące znaczenie wyszukiwarki Google w całym procesie przygotowania do odbycia podróży przez turystów. Oprócz przedstawiciela amerykańskiej korporacji na Hotel Marketing Conference zaprosiliśmy również prelegentów z niemieckiego lidera branży metasearchy - firmy Trivago. Na <HMC> była również doskonale znana branży Anna Amsolik - autorka bloga “Hotellike”, która opowiedziała jak za pośrednictwem Facebooka zwiększyć poziom rezerwacji w hotelu.

Na konferencji nie zabrakło również ekspertów z Profitroom. Głównym punktem programu była premiera filmu produkcji Profitroom “Direct booking”. Dokument o międzynarodowym zasięgu przedstawiał znaczenie sprzedaży bezpośredniej jako najlepszej strategii biznesowej dla hoteli. Nowością podczas <HMC> 2017 były zorganizowane przez Karolinę i Waldemara Antonowiczów panele dyskusyjne z hotelarzami. Podczas rozmów hotelarze dzielili się swoimi doświadczeniami i cennymi wnioskami z codziennej pracy. Jednym z punktów programu było również przedstawienie nowego produktu firmy, jakim jest Profitroom CRM, którego sprzedaż ruszyła w czerwcu tego roku.

Tradycyjnie już, podczas konferencji odbył się konkurs “Hotelarze goszczą Hotelarzy”. Ideą zabawy jest to, że hotelarze, uczestnicy <HMC> zapraszają swoich kolegów i koleżanki fundując przynajmniej weekendowy pobyt do swojego obiektu. Każdy, kto taki pobyt w formie voucheru ufunduje, może sam wziąć udział w losowaniu. Konkurs sprzyjał integracji, wymianie wiedzy i był świetną okazją na doskonałą zabawę.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Wkrótce otwarcie hotelu Renaissance w Warszawie

W marcu tego roku pierwszych gości przyjmie pięciogwiazdkowy hotel zlokalizowany bezpośrednio przy Lotnisku Chopina w Warszawie, pierwszy w Polsce obiekt marki Renaissance, należącej do Marriott (...)

Zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników

Coraz niższy wskaźnik bezrobocia i coraz wyższe oczekiwania finansowe personelu powodują, że właściciele i osoby zarządzające hotelami muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku (...)

Turcja – jakość w dobrej cenie

Tureckie hotele nie bez powodu szczycą się bardzo dobrą jakością w stosunku do ceny. Standard zdecydowanej większości z nich nie odbiega od tego, czego oczekują (...)

Nowi dyrektorzy w hotelach Chopin Airport Development

Adriana Biernatowicz-Jadczak, dotychczasowa dyrektor trzygwiazdkowego hotelu Hampton by Hilton Airport Warszawa awansuje do pięciogwiazdkowego Renaissance Warszawa Airport, gdzie będzie pełnić funkcję zastępcy dyrektora hotelu. W (...)

Hotel Aquarion w Zakopanem przyjął pierwszych gości

Otwarty został hotel Aquarion ze 136 pokojami, restauracją na 180 gości i trzema salami konferencyjnymi, połączony z aquaparkiem, należącym do spółki Polskie Tatry. Hotel zarządzany (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA