Trendy 2018 – co czeka branżę?

Rok 2018 będzie na rynku hotelarskim czasem testów, zmian i nowych szans. Gdzie poszukiwać nowych możliwości rynkowych, w jaki sposób można je wykorzystać i przekuć w sukces? W tym wydaniu „Hotelarza” znajdą państwo ekskluzywne wydanie publikacji „Trendy 2018” stworzonej przez ekspertów Profitroom. Jakie trendy zidentyfikowali?



Nowe technologie, nowe modele wypoczywania i podróżowania, zmiany w zakresie metod i sposobów komunikacji z gośćmi, nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, a przede wszystkim wyzwania związane z przeobrażeniami na rynku pracy – to tylko kilka zagadnień, z jakimi przyjdzie się hotelarzom zmierzyć w nowym roku. 14 najważniejszych trendów wyselekcjonowanych przez specjalistów Profitroom to dobra lektura na początek 2018 r., kiedy wytyczane są cele na najbliższe 12 miesięcy. Z pewnością najważniejszym wyzwaniem, jakie stawia rynek przed branżą hotelarską, jest deficyt wykwalifikowanej kadry oraz rotacja personelu. Rosnąca podaż sprawia, że doświadczeni pracownicy, o wysokich kwalifikacjach mają więcej możliwości realizacji swoich ścieżek kariery. Tym bardziej że rynek się rozwija, a w zasadzie rozszerza o nowe modele wynajmu, jak np. aparthotele czy condohotele. Jak zauważyli członkowie Rady Nadzorczej IGHP podczas debaty, z której wnioski przytaczane są w „Trendach”, intensywny wzrost podaży pokoi hotelowych, rosnące inwestycje oraz niskie bezrobocie i brak specjalistów to sytuacja, z którą branża będzie musiała sobie poradzić w najbliższym czasie. Rozwiązaniem może być zredefiniowanie strategii zatrudnienia oraz działania z zakresu employer brandingu uwzględniające potrzeby rozwojowe pracowników. Receptą na trudności kadrowe mogą być natomiast nowe rozwiązania technologiczne, pozwalające na automatyzację niektórych procesów w firmie, zwłaszcza tych związanych z szeroko rozumianym marketingiem oraz personalizacją ofert. Wprowadzenie nowych narzędzi oznacza nie tylko obniżenie kosztów pracy, ale także zmniejszenie wydatków operacyjnych i marketingowych. Dobrze dobrane narzędzia, skupienie się na nowych formach komunikacji oraz trendach związanych z personalizacją i dostosowywaniem ofert do rzeczywistych potrzeb, oczekiwań i faktycznych zachowań gości – to recepta na wzrost rezerwacji bezpośrednich, a tym samym uniezależnienie się od OTA. Zwiększenie rezerwacji wiąże się z kolejnymi trendami, o których piszemy: zaawansowanych technologicznie narzędziach, dzięki którym można dokładnie zidentyfikować oczekiwania gości, nawet w czasie rzeczywistym, i odpowiedzieć na nie, nie tylko w postaci oferty handlowej, ale także w trakcie pobytu, profilując udostępniane usługi. Wszystko to jest możliwe dzięki gromadzeniu oraz przetwarzaniu danych w systemach informatycznych efektywnych i bezpiecznych z punktu widzenia ochrony danych osobowych. Warto przyjrzeć się temu zagadnieniu, a zwłaszcza zmianom, jakie czekają branżę od maja, kiedy wejdzie w życie nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych. W „Trendach” znajdą państwo artykuł o tym, jak nowe wytyczne RODO mogą pozytywnie wpłynąć na biznes hotelowy. Początek roku to nowe otwarcie i rewizja planów biznesowych na nadchodzące 12 miesięcy. Dobrze jest przeprowadzić ją mając wiedzę o nadchodzących trendach, które coraz wyraźniej wpływają na funkcjonowanie branży. To, czy wpływ ten będzie pozytywny, zależy od nas i od tego, jak szybko zareagujemy na zmiany rynkowe. Mamy nadzieję, że „Trendy 2018”, publikacja stworzona przez praktyków i dla praktyków, skutecznie się do tego przyczynią.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *