Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 01/2018, ARTYKUŁ GŁÓWNY, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018

Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018

W rozważaniach o trendach w marketingu online na 2018 r. jak mantra powtarzają się pojęcia „era mobile”, „automatic”, „personalizacja”. Mówi się o przełomie w marketingu hotelowym, o wielkich strategiach i podejściu do klienta, o rozszerzonej rzeczywistości, big data i automatyce w procesach sprzedaży. Tymczasem jest wiele hoteli, których strona internetowa nie ma jeszcze wersji responsywnej, a o zarządzaniu bazą mailingową nawet nie słyszały



Z jednej strony są duzi gracze, którzy doskonale opanowali rynek e-commerce, sprawnie podążając za trendami. Z drugiej zaś – całkiem spora grupa hoteli, u których wciąż kulają podstawy, takie jak: prezentowanie oferty, kampanie sprzedażowe czy zarządzanie bazą. Dlatego też opracowaliśmy zestawienie sześciu głównych trendów marketingu online na 2018 r. oraz tego, jak w praktyce można je zastosować do promocji obiektów w branży hotelarskiej.

WCIĄŻ CONTENT

Tworzenie treści atrakcyjnych dla użytkowników to jest już absolutne „must” w marketingu hotelowym. Według raportu opublikowanego przez OnAudience.com aż 46 proc. wyświetleń reklamy w internecie w Polsce jest blokowane przez Adblocki. Dlatego tak ważne są ciekawe i angażujące treści. To dzięki nim hotel może dotrzeć ze swoimi komunikatami do potencjalnych odbiorców. Atrakcyjny content sprowadza ruch na stronę hotelu, który może potem przynieść korzyść w postaci dokonanej rezerwacji, zapisanego kontaktu w bazie mailingowej czy dołączenia do bazy remarketingowej.

W jaki sposób wykorzystać content?
Prowadząc bloga


Treści umieszczone na blogu pozwalają potencjalnemu gościowi na zapoznanie się z hotelem oraz jego ofertą. W sprzedaży usług hotelowych nie chodzi tylko o informowanie o ofercie, ale przede wszystkim o zaprezentowanie świata przeżyć i emocji. Za pomocą wpisów i zdjęć na blogu można pokazać nie tylko, jak wygląda hotel (jego oferta), ale też jakie eventy były organizowane oraz jaka jest filozofia obiektu. A jeśli prezentowane przez hotel treści są atrakcyjne, to czytelnik chętnie zapisze się na listę mailingową Sam zostawi swój adres e-mail, który będzie mógł następnie być wykorzystany w procesie zarządzania bazą mailingową. Dodatkowo jeśli potencjalny klient wejdzie na stronę WWW hotelu, to „zaczyta się” ciasteczko i będzie mu można wyświetlić reklamę remarketingową zarówno na w wyszukiwarce Google, jak i na Facebooku.

W mediach społecznościowych

Tutaj content jest szczególnie ważny. To za jego pomocą hotel komunikuje się ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. To, w jaki sposób przygotuje treści i o czym będzie mówić, zaważy na tym, czy użytkownicy będą zainteresowani proponowanymi przez hotel postami. Facebook odgrywa obecnie najważniejszą rolę wśród mediów społecznościowych w branży hotelarskiej. Ciekawe zdjęcia i filmy wideo
pokazujące życie hotelu, jego otoczenie czy ofertę restauracji spowodują, że użytkownicy będą chętnie śledzić i udostępniać posty hotelu, co przełoży się też na wzrost rezerwacji.

Newslettery

Sprzedaż to budowanie relacji, dlatego tak ważną rolę w zarządzaniu relacjami z gośćmi (potencjalnymi czy obecnymi) odgrywają newslettery.

Zarządzanie bazą mailingową

to doskonały sposób informowania o nowej ofercie oraz wydarzeniach odbywających się w hotelu. Regularne wysyłanie newsletterów sprawi, że hotel zbuduje i ociepli relację ze swoimi gośćmi, a przy okazji poinformuje ich o planowanych atrakcjach w obiekcie, dając możliwość rezerwacji first albo last minute. Wysyłając mailing do odbi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anna Wykurz

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Wkrótce otwarcie hotelu Renaissance w Warszawie

W marcu tego roku pierwszych gości przyjmie pięciogwiazdkowy hotel zlokalizowany bezpośrednio przy Lotnisku Chopina w Warszawie, pierwszy w Polsce obiekt marki Renaissance, należącej do Marriott (...)

Zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników

Coraz niższy wskaźnik bezrobocia i coraz wyższe oczekiwania finansowe personelu powodują, że właściciele i osoby zarządzające hotelami muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku (...)

Turcja – jakość w dobrej cenie

Tureckie hotele nie bez powodu szczycą się bardzo dobrą jakością w stosunku do ceny. Standard zdecydowanej większości z nich nie odbiega od tego, czego oczekują (...)

Nowi dyrektorzy w hotelach Chopin Airport Development

Adriana Biernatowicz-Jadczak, dotychczasowa dyrektor trzygwiazdkowego hotelu Hampton by Hilton Airport Warszawa awansuje do pięciogwiazdkowego Renaissance Warszawa Airport, gdzie będzie pełnić funkcję zastępcy dyrektora hotelu. W (...)

Hotel Aquarion w Zakopanem przyjął pierwszych gości

Otwarty został hotel Aquarion ze 136 pokojami, restauracją na 180 gości i trzema salami konferencyjnymi, połączony z aquaparkiem, należącym do spółki Polskie Tatry. Hotel zarządzany (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA