Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        
HOTELARZ » 01/2018, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018

Jak w praktyce wykorzystać trendy marketingu online 2018

W rozważaniach o trendach w marketingu online na 2018 r. jak mantra powtarzają się pojęcia „era mobile”, „automatic”, „personalizacja”. Mówi się o przełomie w marketingu hotelowym, o wielkich strategiach i podejściu do klienta, o rozszerzonej rzeczywistości, big data i automatyce w procesach sprzedaży. Tymczasem jest wiele hoteli, których strona internetowa nie ma jeszcze wersji responsywnej, a o zarządzaniu bazą mailingową nawet nie słyszały



Z jednej strony są duzi gracze, którzy doskonale opanowali rynek e-commerce, sprawnie podążając za trendami. Z drugiej zaś – całkiem spora grupa hoteli, u których wciąż kulają podstawy, takie jak: prezentowanie oferty, kampanie sprzedażowe czy zarządzanie bazą. Dlatego też opracowaliśmy zestawienie sześciu głównych trendów marketingu online na 2018 r. oraz tego, jak w praktyce można je zastosować do promocji obiektów w branży hotelarskiej.

WCIĄŻ CONTENT

Tworzenie treści atrakcyjnych dla użytkowników to jest już absolutne „must” w marketingu hotelowym. Według raportu opublikowanego przez OnAudience.com aż 46 proc. wyświetleń reklamy w internecie w Polsce jest blokowane przez Adblocki. Dlatego tak ważne są ciekawe i angażujące treści. To dzięki nim hotel może dotrzeć ze swoimi komunikatami do potencjalnych odbiorców. Atrakcyjny content sprowadza ruch na stronę hotelu, który może potem przynieść korzyść w postaci dokonanej rezerwacji, zapisanego kontaktu w bazie mailingowej czy dołączenia do bazy remarketingowej.

W jaki sposób wykorzystać content?
Prowadząc bloga


Treści umieszczone na blogu pozwalają potencjalnemu gościowi na zapoznanie się z hotelem oraz jego ofertą. W sprzedaży usług hotelowych nie chodzi tylko o informowanie o ofercie, ale przede wszystkim o zaprezentowanie świata przeżyć i emocji. Za pomocą wpisów i zdjęć na blogu można pokazać nie tylko, jak wygląda hotel (jego oferta), ale też jakie eventy były organizowane oraz jaka jest filozofia obiektu. A jeśli prezentowane przez hotel treści są atrakcyjne, to czytelnik chętnie zapisze się na listę mailingową Sam zostawi swój adres e-mail, który będzie mógł następnie być wykorzystany w procesie zarządzania bazą mailingową. Dodatkowo jeśli potencjalny klient wejdzie na stronę WWW hotelu, to „zaczyta się” ciasteczko i będzie mu można wyświetlić reklamę remarketingową zarówno na w wyszukiwarce Google, jak i na Facebooku.

W mediach społecznościowych

Tutaj content jest szczególnie ważny. To za jego pomocą hotel komunikuje się ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. To, w jaki sposób przygotuje treści i o czym będzie mówić, zaważy na tym, czy użytkownicy będą zainteresowani proponowanymi przez hotel postami. Facebook odgrywa obecnie najważniejszą rolę wśród mediów społecznościowych w branży hotelarskiej. Ciekawe zdjęcia i filmy wideo
pokazujące życie hotelu, jego otoczenie czy ofertę restauracji spowodują, że użytkownicy będą chętnie śledzić i udostępniać posty hotelu, co przełoży się też na wzrost rezerwacji.

Newslettery

Sprzedaż to budowanie relacji, dlatego tak ważną rolę w zarządzaniu relacjami z gośćmi (potencjalnymi czy obecnymi) odgrywają newslettery.

Zarządzanie bazą mailingową

to doskonały sposób informowania o nowej ofercie oraz wydarzeniach odbywających się w hotelu. Regularne wysyłanie newsletterów sprawi, że hotel zbuduje i ociepli relację ze swoimi gośćmi, a przy okazji poinformuje ich o planowanych atrakcjach w obiekcie, dając możliwość rezerwacji first albo last minute. Wysyłając mailing do odbi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anna Wykurz

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Planuje kolejne markowe hotele

W najnowszym „Hotelarzu” rozmawiamy z Arturem Kozieją, inwestorem hotelarskim który otworzył hotel Metropolo by Golden Tulip w Krakowie, otwiera Lake Hill Resort&Spa w Sosnówce i (...)

Co dalej z Orbisem?

Rok 2018 był kolejnym dobrym rokiem Grupy Orbis, jeśli chodzi o przychody i wyniki hoteli w całym regionie. I dobrych wyników można się było spodziewać (...)

Raport Demand Outlook wraz z najnowszym wydaniem „Hotelarza”

Wszyscy prenumeratorzy „Hotelarza” wraz z najnowszym wydaniem miesięcznika otrzymają także opracowany przez specjalistów z Z-Factor raport „Demand Outlook, Polska&Europa Środkowo-Wschodnia 2018” opisujący rynek spotkań w (...)

Hilton Sponsorem Platynowym konferencji Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019

Hilton, wiodąca globalna firma hotelarska z portfolio 15 marek i ponad 5600 nieruchomości z prawie 913 000 pokojami w 103 krajach, została Sponsorem Platynowym organizowanej (...)

Orbis wciąż rośnie, zysk netto za ubiegły rok to 141,9 mln zł

Grupa Orbis podsumowała ubiegł rok. Spółka podtrzymała wzrost kluczowych wskaźników operacyjnych piąty rok z rzędu. Dobre wyniki operacyjne potwierdza także wzrost przychodów o +4,1% w (...)

Bezpłatny newsletter
  2019-02-19 Specjalista ds. Sprzedaży/Sales Executive Hilton Garden Inn Rzeszów, Al. Kopisto 1, 35-315 Rzeszów
  2019-02-19 Key Account Manager Warszawa
  2019-02-11 Kosmetolog Gniew
  2019-02-14 Recepcjonista/Recepcjonistka Wrocław
  2019-02-12 RECEPCJONISTA/KA Hotel Centrum Sosnowiec
  2019-02-15 Starszy Kelner Hotel Aspen
  2019-02-14 Pokojowy/Pokojowa Wrocław
  2019-02-19 Pokojowa Tartak Brzózki, 96-325 Radziejowice
  2019-02-21 Specjalista ds. Sprzedaży Aktywnej Nowy Dwor Mazowiecki
  2019-02-20 recepcjonista/ka Wrocław - Hotel Wieniawa
Z Branży








Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA