Turcja – jakość w dobrej cenie

Tureckie hotele nie bez powodu szczycą się bardzo dobrą jakością w stosunku do ceny. Standard zdecydowanej większości z nich nie odbiega od tego, czego oczekują europejscy turyści.
fot: fostertravel.pl
Paradoksalnie kłopoty, jakie przeżywał tamtejszy rynek turystyczny, zamiast osłabić, znacznie go wzmocniły. Nie było poważnych upadłości ani dramatycznego załamania. Wszystko odbyło się w myśl zasady „Co cię nie zabije, to cię wzmocni”. Turecki przemysł turystyczny wyszedł z kryzysu z większą konkurencyjnością, niż w niego wszedł. Nie bez powodu hotele z kraju nad Bosforem regularnie znajdują się wśród nominowanych i laureatów „turystycznych Oskarów”, czyli World Travel Awards. W Turcji działają obiekty większości międzynarodowych marek, w tym wielu takich, których w Polsce nie ma. Najlepszym przykładem są obiekty Kempinsky. Hoteli tej luksusowej sieci w Polsce nie ma i na razie nic nie wskazuje, żeby miały się pojawić, a w Turcji działają trzy obiekty tej marki. Są one zlokalizowane w Bodrum, Antalyi i Stambule.
fot: fostertravel.pl
Hotelowe zagłębie Tak jak w innych statystykach turystycznych, również w wypadku hoteli numerem 1 w kraju jest Antalya. Jest to najbardziej oblegane przez zagranicznych turystów miasto w Turcji. Przewija się przez nie około 1/3 wszystkich cudzoziemskich turystów odwiedzających kraj. W Antalyi i okolicznych miastach, takich jak Kemer, Belek i Kas, działa ponad 500 hoteli 4-gwiazdkowych i 5-gwiazdkowych. Oczywiście, to nie wyczerpuje oferty tutejszej branży hotelarskiej. To zresztą przykład tureckiej branży hotelarskiej w pigułce. Można tu znaleźć hotel o dowolnym standardzie. Nic więc dziwnego, że trudno znaleźć w Polsce biuro podróży sprzedające wyjazdy do Turcji, które nie miałoby w katalogu obiektów z tego regionu. Oczywiście, choć Antalya czy właściwie całe wybrzeże zwane potocznie Riwierą Turecką jest wypełnione rozmaitymi obiektami, to wiele interesujących hoteli znajduje się w innych regionach kraju. Jest tu sporo hoteli rodzinnych, które poza noclegiem, wyżywieniem i innymi standardowymi usługami hotelowymi oferują bogate pakiety rozrywkowe, np. w postaci hotelowych aquaparków. Trzeba przyznać, że tureckie hotele i ośrodki prezentują bogactwo rozmaitych rozwiązań i styli. Od klasycznych hoteli biznesowych, przez kompleksy rozrywkowe położone nad samym morzem, po obiekty stylizowane na alpejskie górskie hotele. Te ostatnie można spotkać oczywiście w ośrodkach narciarskich, takich jak choćby dobrze już znane w Polsce, a położone w okolicach Erzurum. Konferencje, city break Oczywiście infrastruktura hotelowa nie jest tu rozwijana jedynie nad morzem. W większości dużych miast jest duży wybór obiektów w dobrym standardzie. Oczywiście, króluje tu Stambuł, który jest największym i jednym z najchętniej odwiedzanych miast w kraju. Jest on zresztą produktem turystycznym samym w sobie i w wielu krajach (w Polsce akurat nie tak bardzo) bywa oferowany jako cel wycieczki sam w sobie. Oferowany jest zarówno jako cel wyjazdów zakupowych, jak i po prostu rozrywkowy city break. Kolejnym potwierdzeniem dobrej jakości infrastruktury hotelowej – również miejskiej – w tym kraju jest popularność Turcji, a zwłaszcza Stambułu jako miejsca organizacji konferencji. Według danych ICCA, dawna stolica Imperium Osmańskiego od wielu lat utrzymuje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych miejsc do organizacji spotkań i kongresów. W tym roku wspomnianą nagrodę World Travel Awards w kategorii hotelu biznesowego w Europie wygrał Mövenpick Hotel Istanbul. Nie była to zresztą pierwsza nagroda w tej kategorii dla tego obiektu. W ogóle w ostatnich czternastu latach aż siedmiokrotnie zwycięzcami w kategorii najlepszy hotel biznesowy w Europie były hotele z Turcji. Inna kategorią World Travel Awards, w której zwyciężył obiekt z Turcji, jest najlepszy na świecie hotel butikowy. Za taki obiekt uznano Hotel Les Ottomans ze Stambułu. Obiekty hotelarskie są doskonałym uzupełnieniem turystycznego potencjału Turcji. Tutejsze usługi utrzymują dobry standard przy konkurencyjnej cenie. Do wyboru są tu zarówno obiekty sieciowe, jak i butikowe oraz obiekty niezależne.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *