Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 02/2018, TEMAT NUMERU » Dobre zarządzanie personelem – fanaberia czy konieczność?

Dobre zarządzanie personelem – fanaberia czy konieczność?

Ostatnie lata w relacjach pracownik – pracodawca to ogromna transformacja. Rynek pracodawcy przekształcił się w rynek pracownika. Do tego doszły zmiany i strukturalne, i jakościowe (jakości w takim konserwatywnym pojęciu) społeczeństwa, wychowania, wartości – i jest nowa rzeczywistość, z którą musimy się zmierzyć. O pokoleniu millenialsów mówi i pisze się wiele, ale takich korporacji zatrudniających głównie młode pokolenie jak Apple czy Google nie dogonimy, chociażby z powodu różnic potrzeb branżowych.



Obserwuję te zmiany i ich wpływ na naszą branżę hotelarsko- gastronomiczną i nurtuje mnie pytanie: co dalej? Cały sens gościnności polega na zapewnieniu komfortu drugiej osobie, usłużeniu – ja lubię wyrażenie – uszczęśliwieniu innego człowieka. Tak widzę swoją misję jako hotelarz. Zapraszam na cykl rozważań o relacjach pracownik – pracodawca i ich wpływie na nasz codzienny biznes, bo czy nieszczęśliwy pracownik może uszczęśliwić gościa? Czy masowe, systemowe podejście do pracownika może skutkować indywidualnym podejściem do gościa? Przedstawię państwu narzędzia, metody i przykłady, które pomagają w świadomym zarządzaniu sobą, świadomym wpływie na otoczenie i uzyskiwaniu tym samym wymarzonych rezultatów. Podzielę się moją wiedzą z zakresu zarządzania sobą i innymi procesem poznawania i siebie, i drugiego człowieka, w celu maksymalizacji ludzkiego potencjału. Poruszę kwestie efektywnej komunikacji, informacji zwrotnej, motywacji, elementy coachingu oraz zagadnienia zarządzania konfliktem. Chciałabym dać państwu trochę poradnik, trochę materiał szkoleniowy, z wiedzą i praktycznymi przykładami.



Co cechuje lidera, a co kierownika?

Jesteśmy wszyscy odrębnymi jednostkami, ze swoimi umiejętnościami, preferencjami, marzeniami, postrzeganiem świata... Prowadzenie biznesu wymaga jednak usystematyzowania, standardów, kontroli. Jak kontrolować innych, wymagając jednocześnie samodzielności i proaktywności w rozwiązywaniu problemów i podejmowaniu decyzji? Zarządzanie zasobami ludzkimi i zespołami zaczyna się w momencie, kiedy grupa ludzi (czytaj: indywidualności) zjednoczy się wokół tego samego celu, za którego osiągnięcie jest odpowiedzialna, i cechuje ją wzajemność, współpraca, a do tego ma strukturę.

Wyzwaniem przywódcy zespołu jest połączenie indywidualnych talentów i potrzeb z celami zespołu jako organizacji powołanej do ich osiągnięcia. Pytanie zasadnicze: co cechuje lidera, a co kierownika? Przecież nie zawsze jest tak, że nominalny kierownik jest rzeczywistym liderem w grupie. Z punktu widzenia pracownika z rozmowy z kierownikiem wynosi poczucie, że to kierownik jest ważny. Z rozmowy z liderem pracownik wychodzi z przekonaniem, że to ON jest ważny.

Moje doświadczenie wchodzenia w zespoły już uformowane, czasami wieloletnie – z niechęcią do zmian – pokazuje, że zawsze jest nieformalny lider grupy i jeżeli znajdzie się jego motywacje i pozyska dla celu, to wtedy łatwiej jest wprowadzać zmiany, nawet te najtrudniejsze: organizacyjne i kulturowe. Wpływ prawdziwych przywódców na ludzi to ich rozwój, motywacja, inspiracja, wsparcie, odpowiedzialność, dawanie decyzyjności, a także poczucia wartości dla organizacji. Miałam w swojej pracy zawodowej szczęście, bo trafiłam aż na trzech liderów spośród 12, z którymi pracowałam.

Ale wtedy zespoły, którymi zarządzali, a których byłam częścią, osiągały rezultaty o wiele wyższe niż wymagania organizacji. W zależności od dojrzałości grupy i potrzeb – mistrzostwo przywódcy polega na zdecydowaniu, czy w danym momencie potrzebne jest kierownictwo czy przywództwo.



Style zarządzania – przywództwo sytuacyjne

Jeżeli chodzi o style zarządzania [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Lidia Wiszniewska

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Satoria Group otworzy Hilton Garden Inn w Toruniu

W  Starym Browarze w Toruniu otwarty zostanie hotel Hilton Garden Inn ze 120 pokojami. W ub.r. Stary Browar kupiła spółka Polskie Projekty Inwestycyjne należąca do (...)

W Krakowie powstanie pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection by Hilton

Dysponujący 113 pokojami hotel marki Curio Collection by Hilton powstanie w zabytkowym budynku dawnego hotelu Saskiego przy ulicy Sławkowskiej w pobliżu Rynku Głównego w Krakowie (...)

W Ustce ruszył kolejny hotel rodziny de Lubicz – The Sun

Rodzina de Lubicz Szeliskich, która prowadzi już w Ustce dwa hotele – Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka oraz Lubicz Spa & Wellness – otworzyła trzeci. The (...)

110 pokoi i apartamentów w Szczawnica Park Resort & Spa. W condo.

W grudniu tego roku pierwszych gości przyjąć ma 4-gwiazdowy hotel Szczawnica Park Resort & Spa, którego inwestorem jest Grupa Kapitałowa Szczawnica Park. Hotel dysponować będzie (...)

Zarządzanie kosztami w hotelarstwie

Optymalizacja kosztów stałych, kiedy i komu opłaca się outsourcing, skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami oraz jak przeciwdziałać korupcji w hotelu to tylko jedne z wielu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA