5 najważniejszych aspektów budowania marki hotelu

Autor: Milena Bręczewska. Autorka pełni funkcję marketing specialist team leader w firmie Profitroom
Marka kojarzona jest powszechnie z elementami, dzięki którym jest ona identyfikowana, takimi jak nazwa, logotyp, symbol, slogan. Jednak tak naprawdę pod pojęciem tym kryje się znacznie więcej aspektów, często niezauważalnych na pierwszy rzut oka. Oto pięć najważniejszych z punktu widzenia budowania marki hotelowej. Takiej, która nikogo nie naśladuje, ale przeciwnie – inspiruje konkurencję. Po pierwsze: clou, czyli znajdź swój wyróżnik Hilton, Marriott, Sheraton, Mercure, Hotele SPA Dr Irena Eris – marki, o których każdy słyszał. Nie tylko są rozpoznawalne, ale i posiadają swoją wartość. Prym wiedzie Hilton, którego wartość rynkowa to 8,4 mld dol. Za tym wynikiem stoją lata konsekwentnego budowania marki. Oczywiście, hotel o ugruntowanej renomie ma za zadanie właściwie pielęgnować markę i utrzymywać odpowiednie standardy. Dla młodszych marek punktem wyjścia w długofalowym planie powinno być znalezienie wyróżnika, dzięki któremu hotel będzie identyfikowany jako ten, który oferuje wartość dodaną. Przykładów nie trzeba szukać daleko. Stare Kino Cinema Residence w Łodzi powstało z miłości do kina i wyróżnia się 22 apartamentami zainspirowanymi najlepszymi polskimi filmami i serialami. Hotele SPA Dr Irena Eris są synonimem luksusu i holistycznej pielęgnacji duszy i ciała (dzięki luksusowym SPA). Miłośników etnodesignu hotel Piwniczna kusi połączeniem elementów folkloru łemkowskiego z minimalizmem. Nieco podobną w założeniach koncepcję mieli twórcy hotelu Copernicus w Toruniu, łączącego wielowiekowe tradycje tego pięknego miasta z nowoczesnością oraz oczywiście odniesieniami do astronomii. Na uwagę zasługuje również niezwykły concept hotel – Quadrille, który zaprasza gości w podróż do świata Alicji z Krainy Czarów (ale dla dorosłych). Wystrój wnętrz, nazwy restauracji czy pubu – dopracowana w najmniejszym detalu koncepcja sprawia, że pobyt w takim hotelu staje się niezwykłym doświadczeniem. Chodzi o to, aby osiągnąć cel – ułatwić rozpoznawalność marki, wyróżni [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *