Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » KOMUNIKATY BRANŻOWE » Co naprawdę robimy w publicznych toaletach?

Co naprawdę robimy w publicznych toaletach?

Wyniki badania toalet publicznych przeprowadzonych w siedmiu europejskich krajach w grudniu 2017, na zlecenie marki Katrin.

Codziennie odwiedzamy toalety, choć jak wykazały badania Katrin, cele tych wizyt wcale nie są oczywiste. W Europie najlepiej oceniane są toalety w biurach i szpitalach, a najgorzej na stacjach paliw oraz w środkach transportu publicznego.

Aż co piąty użytkownik toalety publicznej nie myje rąk po skorzystaniu z niej
Badanie ujawniło, że w całej Europie nawyk mycia rąk po wizycie w toalecie uległ pewnemu osłabieniu – jeden na pięciu użytkowników nie myje rąk po skorzystaniu z toalety publicznej. W porównaniu z poprzednim badaniem przeprowadzonym w 2015 r. nawyk mycia rąk po każdej wizycie w toalecie nieco osłabł we wszystkich krajach oprócz Niemiec.
Polacy uplasowali się najwyżej pod względem mycia rąk z wynikiem 86% (w porównaniu do 91% w 2015).


„Tendencja spadkowa w myciu rąk jest bardzo niepokojąca. Większość infekcji rozprzestrzenia się przez dotyk, co oznacza, że wirusy i bakterie można przekazać, na przykład, przez uściśnięcie ręki czy kontakt z przedmiotem wcześniej dotykanym przez inne osoby.
Dlatego zawsze należy myć i dokładnie wycierać ręce po skorzystaniu z toalety – czy to w domu, czy poza nim” – mówi Frank Ledosquet, VP Marketing, Katrin.

Po wizycie w toalecie trzech na czterech użytkowników osusza ręce prawie zawsze, ale tylko 60% robi to po każdej wizycie. Finowie osuszają ręce najchętniej (około 90 % Finów osusza ręce prawie zawsze), natomiast Polacy wydają się nie poświęcać tej czynności tak wielkiej uwagi (75% osusza ręce prawie zawsze).


Wolimy wycierać ręce w papierowy ręcznik niż suszyć je w inny sposób
Badanie wykazało, że papierowe ręczniki to najchętniej wybierana metoda osuszania rąk wszędzie, oprócz Wielkiej Brytanii, gdzie preferuje się suszarki elektryczne.
Głównym problemem, który napotykają użytkownicy toalet publicznych, jest dostępność w nich papieru toaletowego. We wszystkich badanych krajach i kategoriach toalet publicznych ludzie najbardziej doceniają dostępność papieru toaletowego, prywatność, ergonomię, higienę oraz krótki czas wizyty.

„Jak pokazują wyniki badania, dobry papier toaletowy i higieniczne papierowe ręczniki to łatwy sposób na poprawienie wrażeń użytkownika i przyciągnięcie nowych klientów – prosty sposób, aby stworzyć przewagę nad konkurencją” – mówi Frank Ledosquet. „Oferując wyroby Katrin, staramy się wspierać działalność naszych klientów i pomóc im optymalizować rozwiązania higieniczne w toaletach, które pozwolą zaspokoić oczekiwania ich klientów” – dodaje.

Co robimy w toaletach publicznych?
Europejczycy korzystają z toalet publicznych nie tylko w celach oczywistych.
Jedna trzecia respondentów korzystała z toalety publicznej, aby przebrać się, 28% odbywało tam rozmowy, a 21% nakładało makijaż.
Średnio 12% respondentów idzie do toalety, aby po prostu tam odpocząć.


Kiedy przyjrzeliśmy się temu, jak ludzie zachowują się podczas wizyty w toalecie publicznej, okazało się, że najczęściej wykonywaną czynnością przed załatwieniem się jest wytarcie deski sedesowej (robi to prawie połowa użytkowników) i położenie na niej papieru – 53% Polaków kładzie papier na deskę sedesową. Ponadto jedna trzecia z nas stara się nie dotykać klamek, a więcej niż co piąta osoba używa papieru, kiedy chce czegoś dotknąć.

„Toaleta odgrywa ważną rolę, kiedy ludzie odwiedzają różne miejsca – czy to jest restauracja, centrum handlowe, czy stacja benzynowa. Dobrze utrzymana, czysta toaleta z papierem toaletowym zawsze dostępnym w zasięgu ręki to łatwy sposób, aby zadbać o satysfakcję klienta” – mówi Frank Ledosquet i dodaje – „Jak pokazuje nasze badanie, papier toaletowy i papierowe ręczniki mają w toalecie publicznej różne zastosowania. Nic dziwnego, że dostępność papieru toaletowego jest najistotniejszym elementem wymaganym przez użytkowników toalet publicznych”.

Badanie Toalet Katrin zostało zamówione przez Metsä Tissue i przeprowadzone przez zewnętrzną agencję badawczą w grudniu 2017 r. W badaniu wzięło udział ogółem 3521 osób z Finlandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Niemiec, Polski i Zjednoczonego Królestwa.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Satoria Group otworzy Hilton Garden Inn w Toruniu

W  Starym Browarze w Toruniu otwarty zostanie hotel Hilton Garden Inn ze 120 pokojami. W ub.r. Stary Browar kupiła spółka Polskie Projekty Inwestycyjne należąca do (...)

W Krakowie powstanie pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection by Hilton

Dysponujący 113 pokojami hotel marki Curio Collection by Hilton powstanie w zabytkowym budynku dawnego hotelu Saskiego przy ulicy Sławkowskiej w pobliżu Rynku Głównego w Krakowie (...)

W Ustce ruszył kolejny hotel rodziny de Lubicz – The Sun

Rodzina de Lubicz Szeliskich, która prowadzi już w Ustce dwa hotele – Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka oraz Lubicz Spa & Wellness – otworzyła trzeci. The (...)

110 pokoi i apartamentów w Szczawnica Park Resort & Spa. W condo.

W grudniu tego roku pierwszych gości przyjąć ma 4-gwiazdowy hotel Szczawnica Park Resort & Spa, którego inwestorem jest Grupa Kapitałowa Szczawnica Park. Hotel dysponować będzie (...)

Zarządzanie kosztami w hotelarstwie

Optymalizacja kosztów stałych, kiedy i komu opłaca się outsourcing, skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami oraz jak przeciwdziałać korupcji w hotelu to tylko jedne z wielu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA