Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » Bez kategorii, Najnowsze Informacje (1) » „Hotelarz” umacnia się na pozycji lidera mediów hotelowych w Polsce

„Hotelarz” umacnia się na pozycji lidera mediów hotelowych w Polsce


Miesięcznik „Hotelarz” w ubiegłym roku podtrzymał swoją rekordową sprzedaż i umocnił się na pozycji niekwestionowanego  lidera czasopism skierowanych do rynku hotelarskiego w Polsce. To nie dane deklaratywne, ale miarodajne wyniki rynkowe, bo "Hotelarz"jako jedyne pismo branży hotelarskiej poddaje swoje wyniki nakładu i sprzedaży audytowi przeprowadzanemu przez biegłych rewidentów niezależnego Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.




Liczby, dane, fakty – czyli dlaczego „Hotelarz”
„Hotelarz” to nie tylko czasopismo o najdłuższej, ponad 50-letniej historii, ale także magazyn o najwyższym nakładzie i sprzedaży. Nasz miesięcznik w 2017 roku był według ZKDP dziewiątym najpopularniejszym magazynem wśród wszystkich branżowych pism w Polsce, wyprzedzając kilkukrotnie pod względem rozpowszechniania płatnego tak uznane tytuły jak  „Magazyn Przemysłowy”, czy „Food Service Polska”.

Inne czasopisma piszące o rynku hotelowym zrezygnowały bądź nigdy nie przystąpiły do ZKDP. Ostatnim z magazynów, który poddawał swoje wyniki kontroli, był „Świat Hoteli”, wtedy ukazujący się jeszcze jako miesięcznik. Zanim zrezygnował z niej na początku 2014 roku, wykazywał nakład do 2 tys. egzemplarzy i sprzedaż poniżej 50 egzemplarzy (obecnie jest już dwumiesięcznikiem dystrybuowanym za darmo). Żadne z pozostałych czasopism nigdy nie zbliżyło się nawet poziomem nakładu, zasięgu, czy sprzedaży do rezultatów uzyskiwanych przez „Hotelarza”.

W ubiegłym roku „Hotelarz” przy średnim nakładzie 4,1 tys. egzemplarzy sprzedawał się w średnio w ilości 2,5 tys. egzemplarzy, średnie rozpowszechnianie tytułu wyniosło 3,6 tys. egzemplarzy, zaś z wcześniejszych badań przygotowanych we współpracy ze specjalistami Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego wynika, że po nasz magazyn każdego miesiąca regularnie sięga ponad 9 tys. osób, zaś nieregularnie nawet 30 tys. czytelników związanych z rynkiem hotelowym w Polsce (współczytelnictwo każdego egzemplarza wynosi od kilku do kilkunastu osób w obrębie jednego obiektu).

 


„Hotelarz” dystrybuowany jest w wersji papierowej, a także jako jedno z nielicznych czasopism branżowych w formie e-wydań (dostępnych poprzez platformę e-kiosk.pl).  Także portal e-Hotelarz.pl od lat uzyskuje rekordowe wyniki, notując nawet kilkukrotnie lepsze statystyki niż portale konkurencyjne. Według raportów Google Analytics portal „Hotelarza” odnotował w ub. roku 1 891 088 odsłon (średnio 157,5 tys.), a odwiedziło go 1 015 796 unikalnych użytkowników (średnio 84,6 tys. m-cznie) .


„Hotelarz” jest także organizatorem największej konferencji hotelarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej - Hotel Trends Poland&CEE, która każdego roku odbywa się jesienią, oraz konferencji inwestycyjnej - Hotel Investment Trends Poland&CEE odbywającej się wiosną.
Nasz miesięcznik jest także organizatorem specjalistycznych szkoleń Akademii Hotelarza, a także inicjatorem i organizatorem regionalnych debat z cyklu Śniadania Hotelarza, a także najpopularniejszych konkursów branżowych – Hotel z Pomysłem i Hotelarz Roku.



Dlaczego liderzy rynku hotelarskiego w Polsce czytają regularnie „Hotelarza”?








IRENEUSZ WĘGŁOWSKI
PREZES IZBY GOSPODARCZEJ HOTELARSTWA POLSKIEGO, WICEPREZES ORBIS SA

„Hotelarz” działa na rzecz profesjonalizacji polskiego hotelarstwa, organizuje cykliczne wydarzenia branżowe, jak np. Akademia Hotelarza, debaty regionalne czy międzynarodowa konferencja Hotel Trends. „Hotelarz” to obowiązkowa pozycja na liście lektur każdego, kto jest związany z rynkiem hotelowym.

 

 

 



 

GHEORGHE MARIAN CRISTESCU
PRZEWODNICZĄCY SPOŁECZNEJ RADY TURYSTYKI PRZY MINISTRZE SPOTU I TURYSTYKI, PREZES CHOPIN AIRPORT DEVELOPMENT

„Hotelarz” jest bezsprzecznie najważniejszym branżowym pismem w Polsce. Pismem, które dla nas, hotelarzy, stanowi nie tylko kanał komunikacyjny, ale także doskonałe źródło informacji.

 

 

 

 



JAN WRÓBLEWSKI
WSPÓŁWŁAŚCICIEL I CZŁONEK ZARZĄDU ZDROJOWA INVEST

Hotelarstwo to biznes, a obecnie „informacja rządzi światem”, więc tym bardziej czasopismo branżowe uzupełnione szybkim dostępem do wiadomości internetowych ma sens. Taki jest właśnie „Hotelarz” – lider tego rynku prasowego

 

 

 

 



ANDRZEJ DOWGIAŁŁO
WŁAŚCICIEL I PREZES GRUPY ANDERS

Ciekawe i obiektywne treści, piękne wydania, inspiracja i zaangażowanie w codzienne życie hotelarzy.

 

 

 

 



HENRYK ORFINGER
WSPÓŁWŁAŚCICIEL I PREZES GRUPY HOTELE SPA DR IRENA ERIS

„Hotelarza” czytujemy z przyjemnością, wiemy, że zawsze znajdziemy w nim coś naprawdę interesującego i na czasie, bo zmiany obejmują nieustannie także rynek hotelarski. Dlatego z niecierpliwością czekamy na każdy następny numer.

 

 

 

 



TOMASZ KALETA
WŁAŚCICIEL I PREZES SIECI MALINOWE HOTELE

Jest mi niezmiernie miło, iż na naszym rodzimym rynku można czerpać wiedzę z tak rzetelnej lektury, która specjalistom z branży hotelarskiej dostarcza wartościowych, ale przede wszystkim wiarygodnych treści, innowacyjnych pomysłów i efektywnych rozwiązań w tej prężnie rozwijającej się dziedzinie biznesu.

 

 

 

 



JANUSZ MITULSKI
DYREKTOR DS. ROZWOJU SIECI MARRIOTT INTERNATIONAL NA EUROPĘ ŚRODKOWĄ I WSCHODNIĄ

W ostatnich latach wyszliście poza swoje ramy, tworząc Akademię Hotelarza, konferencje Hotel Trends oraz Hotel Investment Trends. Każde Wasze przedsięwzięcie to sukces, stając się liderem w swoim obszarze. Konkursy Hotelarz Roku oraz Hotel z Pomysłem to najbardziej prestiżowe nagrody, jakie można uzyskać w branży hotelarskiej. „Hotelarz” to nie tylko magazyn, staliście się platformą spajającą naszą branżę.

 



KATARZYNA NIEZGODA
DYREKTOR DS. ROZWOJU BIZNESU, VIENNA HOUSE POLAND

„Hotelarz” towarzyszył mi od początku mojej zawodowej ścieżki, stale dostarczając najwyższej jakości informacji na temat zmieniającej się sytuacji na rynku hotelowym, nowych inwestycji, trendów, a także integrując branżę podczas konferencji takich jak Hotel Trends Poland & CEE.

 

 

 

 



ŁUKASZ PŁOSZYŃSKI
WICEPREZES SIECI FOCUS HOTELS

„Hotelarz” stanowi jedno z najważniejszych i najbardziej rzetelnych źródeł informacji branży hotelarskiej oraz ulubioną lekturę wszystkich osób związanych z rynkiem hotelarskim.

 

 

 

 



RADOSŁAW ALTHEIM
DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY SIECI Q HOTEL

„Hotelarz” to nie tylko miesięcznik, to także interesujący portal internetowy czy Wasz profil FB, które codziennie dostarczają branży najaktualniejszych informacji.

 

 

 

 

 



MARCIN WOŹNIAK
BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR IBB HOTEL COLLECTION

„Hotelarz” – najlepszy magazyn branżowy, który jest z nami już 55 lat.

 

 

 

 

To nie przypadek, że Hotelarz od lat jest absolutnym liderem rynku prasy hotelarskiej w Polsce.


 


Aby zamówić prenumeratę HOTELARZA zadzwoń, lub napisz do nas


Monika Sadowska-Kłakus


tel.: (0-22) 333 88 26


mail: m.sadowska@pws-promedia.pl


 


Aby zamówić reklamę w HOTELARZU zadzwoń, lub napisz do nas


Małgorzata Grenda


m.grenda@pws-promedia.pl


tel +48 22 333 88 02


 


Wioletta Wiater


tel +48 22 333 88 10


w.wiater@pws-promedia.pl


 


Magdalena Kobiałka


tel. +48 22 333 88 00


m.kobialka@pws-promedia.pl


 


 


1 Komentarz dla “„Hotelarz” umacnia się na pozycji lidera mediów hotelowych w Polsce”

  1. Wierzyciele

    Szanowni Państwo,

    Na pewno zainteresuje Was informacja, że z rynku znika wydawnictwo Brog Marketing. To ostatni moment by zadbać o zabezpieczenie swoich interesów, a także zabezpieczenie się przed działaniami jego następcy.

    W dniu 9 stycznia br. na rynku pojawił się następujący komunikat:
    http://www.horecanet.pl/Rafa%C5%82-Madynski-i-Karolina-Stepniak-na-czele-wydawn,wiadomosc,9,styczen,2018.aspx
    Na pierwszy rzut oka w tym komunikacie nie ma nic dziwnego i w zasadzie można gratulować awansów pracowników. Gdy przyjrzymy się bliżej, okazuje się, że za całą zmianą stanowisk stoi także zmiana spółki. Do końca 2017 roku wydawcą portali Horecanet.pl, Petrolnet.pl, czasopism Świat Hoteli, Nowości Gastronomiczne, Stacja Benzynowa, Sweets&Coffe, a także organizatorem konferencji Food Business Forum, Profit Hotel, Petro Trend oraz Sweet&Coffe Forum była spółka Brog Marketing Sp. z o.o. Sp. K.. Niestety borykała się z poważnymi kłopotami finansowymi co skutkowało kilka lat temu wycofaniem się wydawnictwa z ZKDP. Wtedy gdy jeszcze wydawnictwo należało do ZKDP deklarowane nakłady poszczególnych czasopism wynosiły około 4000 egz., co jednak nie miało nic wspólnego z deklaracjami, w których widniały nakłady rzędu 1500-2000 egz. To tylko potwierdzenie kłopotów finansowych, które miały miejsce już kilka lat temu. Po wycofaniu się wydawnictwa z ZKDP (około 4 lat temu), deklarowane w komunikatach marketingowych nakłady wystrzeliły do 8000 – 10000 egz. Nieoficjalnie mówi się, że faktyczne nakłady spadły nawet do 1000 egz.! W ciągu ostatnich lat żadne czasopismo nie miało wyższego nakładu niż 2000 egz.! Na początku 2017 roku odeszła znaczna część załogi związana ze sprzedażą, a rynek obiegła informacja o bardzo złej kondycji wydawnictwa. 9 stycznia 2018 roku to się potwierdziło. We wspomnianym powyżej komunikacie zapomniano dodać, że spółka Brog Markeitng przestaje być wydawcą ww. czasopism, portali i organizatorem konferencji. W to miejsce powstała nowa spółka Brog B2B Sp. z o.o. Sp. K., której udziałowcami są wymienione w artykule osoby, które rzekomo awansowały. Jesteśmy zaniepokojeni tym faktem, ponieważ wygląda to na próbę „ucieczki” od długów jakie powstały w spółce Brog Marketing. W imieniu reklamodawców i podwykonawców zwracamy się z prośbą o sprawdzenie sprawy i zadaniu wydawcy kluczowych pytań, a przede wszystkim o zabezpieczenie swoich interesów.
    Co się stało ze spółką Brog Marketing?
    Dlaczego powołano nową spółkę?
    Na jakiej podstawie/zasadach nowa spółka przejęła wydawanie czasopism, portali i organizowanie konferencji? Czy odkupiła ww.?
    Co z wierzycielami spółki Brog Marketing? Czy nowa spółka przejęła również zobowiązania poprzednika? Czy nowa spółka spłaci długi poprzednika?
    Co z wiarygodnością dotyczącą nakładów? Dlaczego „stara” spółka wycofała się z ZKDP i jedocześnie podniosła nakład, jeśli nie drukowała nawet tego deklarowanego w ZKDP? Czy „nowa” spółka zamierza kontynuować tę politykę?

    Zaniepokojeni reklamodawcy i podwykonawcy

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Satoria Group otworzy Hilton Garden Inn w Toruniu

W  Starym Browarze w Toruniu otwarty zostanie hotel Hilton Garden Inn ze 120 pokojami. W ub.r. Stary Browar kupiła spółka Polskie Projekty Inwestycyjne należąca do (...)

W Krakowie powstanie pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection by Hilton

Dysponujący 113 pokojami hotel marki Curio Collection by Hilton powstanie w zabytkowym budynku dawnego hotelu Saskiego przy ulicy Sławkowskiej w pobliżu Rynku Głównego w Krakowie (...)

W Ustce ruszył kolejny hotel rodziny de Lubicz – The Sun

Rodzina de Lubicz Szeliskich, która prowadzi już w Ustce dwa hotele – Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka oraz Lubicz Spa & Wellness – otworzyła trzeci. The (...)

110 pokoi i apartamentów w Szczawnica Park Resort & Spa. W condo.

W grudniu tego roku pierwszych gości przyjąć ma 4-gwiazdowy hotel Szczawnica Park Resort & Spa, którego inwestorem jest Grupa Kapitałowa Szczawnica Park. Hotel dysponować będzie (...)

Zarządzanie kosztami w hotelarstwie

Optymalizacja kosztów stałych, kiedy i komu opłaca się outsourcing, skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami oraz jak przeciwdziałać korupcji w hotelu to tylko jedne z wielu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA