Spotkanie lubelskich hotelarzy

We wtorek 8 maja grupa właścicieli oraz dyrektorów lubelskich  hoteli spotkała się, aby wymienić doświadczenia oraz przedyskutować możliwą synergię środowiska w celu wypromowania Lublina jako destynacji.


Właściciele reprezentowani byli przez Joannę Chrzanowską – Dyduch,  właścicielkę hotelu Locomotiva,  Annę Kuczyńską z hotelu Willowa, Justynę Stachowicz z hotelu Alter, Mirosława Świerza, właściciela hotelu In Between oraz Anitę Wysokińską z Global Property, operatora hotelu Hampton by Hilton. Obecni dyrektorzy hoteli to: Marcin Ankiersztejn z IBB Grand Hotel Lublinianka, Dorota Bęczkowska z hotelu Locomotiva, Agnieszka Mazurkiewicz z hotelu Wieniawski i Michał Rzeźnik z Hampton by Hilton Lublin.

Uczestnicy podzielili się swoimi doświadczeniami w implementacji procedur wynikających z Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, problemami z pozyskiwaniem kadr, szczególnie w warstwie pracowników liniowych oraz wymienili doświadczenia dotyczące współpracy z dostawcami usług z rynku lubelskiego, które są niezbędne dla prowadzenia hotelu.

Najwięcej uwagi poświęcono problemowi promocji miasta i regionu jako destynacji. Hotelarze zauważyli wysiłki zarówno władz miejskich jak i wojewódzkich, niemniej jednak zgodnie negatywnie ocenili dualizm działań i brak ich koordynacji pomiędzy Urzędem Miasta oraz Urzędem Marszałkowskim. Istotnym problemem jest rozumienie promocji i marketingu przez pryzmat produkcji gadżetów reklamowych oraz ciekawych co prawda broszur, jednak bez pomysłu na ich rozsądną dystrybucję.

Część uczestników szczególnie podkreślała fakt, że niektóre hotele mają utrudniony dostęp do tworzonych przez miasto i region materiałów promocyjnych.

Wśród zebranych ogromne zdziwienie budził też fakt niezauważania przez działy marketingu i promocji zarówno miasta, jak i województwa nowoczesnych narzędzi promocyjnych oraz kanałów komunikacji.

Właściciele z kolei wskazali na intensywne poszukiwania inwestorów przez urzędników miejskich, którzy zdecydowaliby się wybudować w Lublinie kolejny hotel. W poszukiwaniach tych brakuje jednak refleksji nad promocją miasta, jako destynacji (zarówno biznesowej, jak i turystycznej), która generowałaby popyt mogący sprostać postulowanemu przez miasto wzrostowi podaży miejsc noclegowych.

Zgodnie ustalono, iż spotkania w tym formacie będą odbywać się cyklicznie. Grupa będzie dążyć do poszerzenia swojego składu o kolejnych hotelarzy, restauratorów i inne osoby zaangażowane w szeroko pojętą działalność biznesową związaną z turystyką oraz turystyką biznesową. Celem spotkań będzie też przekonanie polityków oraz urzędników mających realny wpływ na promocję miasta do skoordynowanych działań oraz do działań zgodnych z potrzebami rynku.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *