Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » Bez kategorii, Najnowsze Informacje (1) » Hotel Investment Trends Poland&CEE wciąż trwa – zakończyła się kolejna część panelowa Forum

Hotel Investment Trends Poland&CEE wciąż trwa – zakończyła się kolejna część panelowa Forum


Trwa Hotel Investment Trends Poland&CEE, druga edycja organizowanego przez wydawcę „Hotelarza” forum poświęconego inwestycjom hotelowym w Polsce oraz Europie Środkowo- Wschodniej. Wydarzenie odbywa się w warszawskim hotelu Renaissance, a uczestniczy w nim niemal 350 inwestorów i właścicieli hoteli, przedstawicieli sieci hotelowych, deweloperów, firm budowlanych, funduszy inwestycyjnych, banków, architektów, projektantów wnętrz oraz ekspertów z różnych dziedzin branży hotelarskiej i nieruchomościowej z Polski i zagranicy. Zakończyła się właśnie kolejna część panelowa spotkania.


Kolejny panel poprowadziła Maria Zielińska, starszy konsultant w dziale rynku hotelowego firmy Cushman & Wakefield. Uczestnicy panelu: Rick Van Erp – CEO, Odyssey Hotels Group, Adam Konieczny – dyrektor ds. rozwoju na Polskę i Europę Wschodnią, Louvre Hotels Group, Michał Mieciński – radca prawny, Linklaters, Wojciech Popis – wiceprezes, VHM Hotel Management, Magdalena Sekutowska – dyrektor ds. rozwoju w regionie CEE, Hilton Worldwide oraz Jacek Stasikowski – dyrektor rozwoju sieci Accor Hotels i Orbis S. A. w Polsce dyskutowali na temat Umowa o zarządzanie – komu przyniesie zysk”.

Goście spotkania dyskutowali między innymi na temat tego, na ile sieci hotelowe są elastyczne przy negocjowaniu warunków i czy możemy się spodziewać w najbliższym ewolucji modelu umowy o zarządzanie.

– W inwestycji, prócz zwrotu ważna jest stabilna marka, którą trzeba zapewnić inwestorom – zwrócił uwagę Jacek Stasikowski. – W zeszłym tygodniu podpisaliśmy umowę zarządczą w krakowskim hotelu Adagio.

Rick Van Erp twierdzi, że rynek nieruchomości w Polsce wciąż dojrzewa i w związku z tym również potrzeba leasingu będzie wziąż rosła.

Adam Konieczny z LHG poinformował o podpisaniu przez reprezentowaną przez niego sieć umowy o zarządzanie krakowskim hotelem, który powstawał pierwotnie pod marką Centrum Kongresowe Gromada Kraków, jednak nie został nigdy ukończony. Obiekt działać ma pod chińską marką 4-gwiazdkową Metropolo. (jak informowaliśmy w lutym tego roku działka z niedokończonym hotelem Gromada została sprzedana za 48 mln zł założycielowi firmy Europlan Arturowi Kozieji, który jest też m.in. inwestorem  kompleksu Lake Hill Resort & SPA w Karkonoszach - przyp. red.).

Magdalena Sekutowska powiedziała, że są pewne hotele, które będą doskonale radziły sobie bez naszego zarządzania, ale są też takie, które będą lepiej działały na zasadzie franczyzy. Około 705 hteli Hilton działa na zasadzie franczyzy. Nie chcielibyśmy franczyzować produktu luksusowego, ale jesteśmy w stanie rozważyć najciekawsze oferty.

Powinniśmy słuchać inwestora, być elasyczni i wspierać go, bo ryzyko często jest po stronie inwestora – powiedział Wojciech Popis. – Jest więc różnica ze strony inwestora czy jest to umowa najmu, czy franczyzy. Najważniejsze jest więc zrozumienie rynku.

Dopóki jesteśmy elastyczni i rozumiemy potrzeby inwestorów, to znajdziemy rozwiązanie z każdej sytuacji – zakończyła panel prowadząca Maria Zielińska.

 


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Warszawa: ruszył Arche Hotel Krakowska z 344 pokojami. W condo

Na przełomie września i października otwarty został 4-gwiazdkowy Arche Hotel Krakowska na granicy Ochoty i Włoch. Oferuje 344 pokoje, w 13 apartamentów, oraz 15 sal (...)

Jak utrzymać deklarowaną jakość hotelu na trudnym rynku pracy?

Obecnie największym problemem branży hotelarskiej jest absolutny brak pracowników, gdy na generalny spadek bezrobocia nałożył się jeszcze boom inwestycyjny w hotelarstwie. W efekcie nie ma (...)

Revenue management w Akademii Hotelarza

W czwartek 11 października w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyło się kolejne z tegorocznych seminariów szkoleniowych w ramach Akademii Hotelarza, tym razem poświęcone (...)

Orbis wchodzi do Chorwacji

Orbis S.A. – wyłączny licencjodawca marek AccorHotels w Europie Wschodniej, podpisał z chorwacka spółką Rox umowę o zarządzanie hotelem w Zagrzebiu pod marką Novotel. Będzie (...)

Sukces kolejnej edycji HMC

POD PATRONATEM HOTELARZA Jedna konferencja – kilkadziesiąt godzin spędzonych ze specjalistami, tysiąc uczestników, mnóstwo pozytywnych emocji. Tak w skrócie można podsumować Hotel Marketing Conference 2018 (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA