Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 06/2018, ARTYKUŁ GŁÓWNY, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Imprezy okolicznościowe w hotelu – jak uniknąć problemów z sąsiadami

Imprezy okolicznościowe w hotelu – jak uniknąć problemów z sąsiadami

Głośna muzyka i hałas dobiegający z przyjęć organizowanych w hotelu mogą stanowić poważny problem dla właścicieli sąsiednich nieruchomości. Osoby mieszkające w sąsiedztwie hotelu, w którym często organizowane są imprezy okolicznościowe, są pozbawione swobodnego korzystania ze swojej nieruchomości, co nierzadko skłania je do podejmowania kroków prawnych, aby ograniczyć uciążliwości związane z ciągłym hałasem.



Wpierwszej kolejności należy podkreślić, że właściciel hotelu nie powinien lekceważyć skarg swoich sąsiadów. Poza generalnymi względami dobrego współżycia również dlatego, że właścicielom sąsiednich nieruchomości przysługuje prawo domagania się zapłaty żądanych kwot związanych z nadmiernym hałasem pochodzącym z hotelu, a także – co jest jeszcze bardziej uciążliwe dla hotelu – tzw. roszczenie negatoryjne, czyli żądanie zaprzestania naruszeń i przywrócenia stanu zgodnego z prawem. Uprawnia to sąsiadów hotelu np. do żądania ustanowienia przez sąd zakazu organizowania w hotelu imprez okolicznościowych z towarzyszeniem muzyki.

Sąsiedzi mogą skarżyć się na immisję

Podstawą takiego roszczenia jest m.in. art. 144 kodeksu cywilnego, który stanowi: „Właściciel nieruchomości powinien przy wykonywaniu swego prawa powstrzymywać się od działań, które by zakłócały korzystanie z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę, wynikającą ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych”. Przepis ten będzie dotyczył takich działań właściciela nieruchomości, których szkodliwe skutki mogą być odczuwalne w sposób naturalny na nieruchomościach sąsiednich, np. poprzez wywoływanie hałasów, wibracji czy wytwarzanie zapachów. To oddziaływanie bywa nazywane w literaturze immisją. W myśl tego przepisu immisje będą dozwolone, jeśli nie zakłócają korzystania z nieruchomości sąsiednich w granicach „przeciętnej miary, wynikającej ze społeczno-gospodarczego przeznaczenia nieruchomości oraz stosunków miejscowych”. Przykładem działań, które nie mieszczą się w granicach „przeciętej miary” będą z pewnością działania zagrażające życiu lub zdrowiu ludzkiemu. Dlatego też, jeśli wywoływany hałas z hotelu spowoduje problemy ze zdrowiem u sąsiadów, jest duże prawdopodobieństwo, że sąd uzna ich rację.

Sąd zakazuje imprez w hotelu

Taka sytuacja była przedm [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Joanna Borczyk

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

IHG dołącza do grona Sponsorów Hotel Trends Poland&CEE 2018

IHG, jedna z wiodących firm hotelarskich na świecie, dołączyła do grona Sponsorów Złotych konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2018, która odbędzie się w dniach w dniach (...)

Kamila Wódczyńska zarządza hotelem Puro Kraków Kazimierz

Dyrektor generalną otwartego na początku lipca hotelu Puro Kraków Kazimierz jest Kamila Wódczyńska, która już od jesieni ub.r. odpowiedzialna była za jego pre-opening. Wcześniej przez (...)

Wmurowano kamień węgielny pod Holiday Inn Express w Rzeszowie-Jasionce

33,9 mln zł (282,5 tys. zł za pokój) kosztować ma budowa hotelu Holiday Inn Express IV generacji, który powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka (...)

Wkrótce otwarcie hotelu Hel

1 sierpnia ma nastąpić otwarcie 60 pokojowego hotelu Hel, mieszczącego się przy ulicy Admirała Steyera w Helu. Właścicielem obiektu jest Przedsiębiorstwo Budowlane Margo. 4-gwiazdkowy hotel (...)

Mextra Sponsorem Złotym konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2018

Firma Mextra, lider branży mebli bankietowych w Polsce,po raz kolejny dołączyła do grona sponsorów konferencji Hotel Trends Poland&CEE 2018, która odbędzie się w dniach w (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA