W jaki sposób zaprząc nowe technologie do hotelu?

Autor: Sebastian Andruszczak, YieldPlanet
Wprawdzie branża hotelarska nie jest pierwszą, jaka przychodzi na myśl w kontekście wykorzystania nowych technologii, jednak rzeczywistość pokazuje, że pole manewru jest tu naprawdę ogromne. Dynamiczny rozwój technologii jest nie tylko interesującym zjawiskiem do obserwacji, lecz również czymś, czego na co dzień możemy doświadczać. Inteligentne telefony, samochody, mieszkania, hotele – to wszystko już istnieje i ewoluuje. A jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o technologię w biznesie? Ostatnie lata otworzyły wiele możliwości dla marek, w których DNA zawarta jest innowacja. Począwszy od hiper-rozwoju internetu, poprzez upowszechnienie urządzeń mobilnych, rozwoju IoT (internetu rzeczy), na rewolucji w sposobie myślenia o danych skończywszy, XXI wiek daje nam naprawdę wiele szans i otwiera drzwi, do których klucze dotychczas posiadały tylko duże, globalne korporacje. Z jednej strony, taka sytuacja sprzyja otwartej, opartej na liberalnych wartościach konkurencji, gdzie nawet średniej wielkości firmy rywalizować mogą z potentatami, z drugiej zaś wymusza na liderach jeszcze większą koncentrację na śledzeniu i rozwijaniu technologii, która umożliwi utrzymanie swojej pozycji na rynku. Rosnące wydatki na badania i rozwój (R&D) w biznesie mogą nas jedynie utwierdzić w przekonaniu, że reguła „dostosuj się lub zgiń” nie jest traktowana jako pusty frazes, ale raczej jako aktualne wytyczne co do tego, jak dziś należy rozumieć robienie biznesu. W branży hotelarskiej kilka obszarów zdaje się być szczególnie wartych uwagi, jeśli chodzi o możliwość wykorzystania w nich technologii. Oto one. Zarządzanie hotelem PMS Pierwszym i z reguły fundamentalnym systemem, z którego korzystają hotele, jest PMS. Rynek oferuje bogatą ofertę rozwiązań, coraz mniej różniących się pod względem funkcjonalności i, zdawałoby się, coraz bardziej podobnych do siebie. Z jednej strony, to dobrze, gdyż oznacza to, że rynek dojrzał, a PMS-y nie stanowią już grupy rozwiązań zarezerwowanych dla większych obiektów, z drugiej zaś powoduje trudności związane z tym, na który system się zdecydować. Patrząc na tendencje, można odnieść wrażenie, że hotelarze bardziej skłonni są wybrać sprawdzone i stabilne rozwiązanie, niż zapłacić niższą cenę i zdecydować się na mniej znane, choć niekiedy bardziej funkcjonalne oprogramowanie. Mając na uwadze fakt, że ciągłość działania jest dla hotelu kluczowa, zdaje się to być w pełni uzasadnionym podejściem. Dystrybucja W kontekście wpływu technologii na sprzedaż mamy do czynienia z kilkoma grupami, do których zaliczyć możemy dostępne na rynku oferty. Jedną z nich jest jej dystrybucja. Dwa podstawowe rozwiązania w tej grupie to aplikacje typu Booking Engine oraz Channel Manager. Podczas gdy Booking Engine wspomaga proces rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem strony WWW hotelu, dobry Channel Manager umożliwia optymalizację procesu dystrybucji oferty hotelu poprzez OTA, co przekłada się na wyraźne oszczędności czasowe, finansowe, jak również pomaga zwiększyć efektywność sprzedaży. Online Marketing O ile w wypadku dystrybucji przez OTA nie jest to konieczne, o tyle myśląc o s [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *