Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » Z Branży » Udany sezon nad Bałtykiem

Udany sezon nad Bałtykiem


Wakacje nad polskim morzem coraz bardziej zachęcają turystów. Wzrost obłożenia w nadmorskich hotelach i apartamentach wakacyjnych względem ubiegłego roku wyniósł nawet 10 proc. – wynika z danych platformy rezerwacyjnej VacationClub. Hotelarze spodziewają się dużego zainteresowania turystów wypoczynkiem nad Bałtykiem również jesienią.


Kolejny sezon z rzędu obłożenie nadbałtyckich hoteli to powód do zadowolenia branży. – Już zeszły rok był dla nas niezwykle udany, ale w tym sezonie zanotowaliśmy kolejne, nawet dziesięcioprocentowe wzrosty – komentuje Krystyna Wróblewska, założycielka VacationClub, platformy oferującej wynajem wakacyjnych apartamentów.
Tradycyjnie największe zainteresowanie gości przypadło na drugą połowę lipca oraz początek sierpnia – to co roku najbardziej intensywny okres wakacyjny. Jednak ze względu na wyjątkowo długie i ciepłe lato, znacznym powodzeniem cieszyły się także pozostałe tygodnie wakacji. To one przesądziły o wyraźnym wzroście liczby rezerwacji w kontekście całego sezonu.


Kto wypoczywa nad Bałtykiem?
Utrzymują się trendy dotyczące liczby polskich i zagranicznych turystów. Jednych i drugich przyjeżdża coraz więcej, jednak rozkład statystyczny zasadniczo się nie zmienia. Większość to Polacy w sezonie letnim.


– Polskie wybrzeże jest bardzo urokliwe. Nie tylko niezmiennie zachwyca szerokimi plażami, jasnym piaskiem czy pięknymi wydmami, ale w tym roku notowaliśmy także rekordowe temperatury wody – mówi Krystyna Wróblewska. Nie bez znaczenia jest też walor ekonomiczny. Ceny nad Bałtykiem są wciąż niższe niż w większości zagranicznych kurortów, a przy tym rośnie standard bazy turystycznej, która już teraz nie odbiega od zachodnich destynacji. – Zapewniamy w indywidualnym apartamencie np. dostęp do strefy SPA z basenami w cenie pobytu, a to doskonała alternatywa nawet w wypadku gorszej pogody – dodaje.
Dobry stosunek ceny do jakości oraz korzystne prognozy dotyczące bezpieczeństwa przekonują również zagranicznych gości. Najwięcej nad nasze morze przyjeżdża Niemców oraz mieszkańców Skandynawii, a ostatnio pojawiają się Anglicy.


Krystyna Wróblewska zauważa, że Bałtyk chętnie wybierają rodziny z małymi dziećmi. – Rosnąca i coraz bardziej różnorodna oferta apartamentów wakacyjnych wprowadziła wiele udogodnień dla rodzin z maluchami. To dla wielu z nich najkorzystniejsza forma pobytu, która u nas umożliwia wypoczynek w prywatnej przestrzeni, ale bez rezygnacji z typowo hotelowych udogodnień – tłumaczy. I dodaje: –  Nie bez znaczenia było wprowadzenie programu 500+. Obecnie w naszych apartamentach około 70 proc. gości stanowią rodziny, najczęściej w modelu 2+1 albo 2+2. Pozostałe 30 proc. to zazwyczaj młode grupy znajomych.


Dobre prognozy na jesień
Lato należy więc do udanych, a jego końcówka zapowiada się równie nieźle. Bardzo wysokie obłożenie VacationClub notuje w pierwszym tygodniu września. Tu głównym czynnikiem zachęcającym do przyjazdu jest prognozowana ładna pogoda oraz niższe ceny.  – Ale także w kolejnych tygodniach września, czy w październiku, turystów powinno być więcej niż zazwyczaj. Popularne są zwłaszcza pobyty okołoweekendowe. Widać, że coraz więcej osób docenia uroki kurortów po sezonie – wprawdzie woda w morzu jest chłodniejsza, ale za to plaża niemal na wyłączność – podkreśla Krystyna Wróblewska.


Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Satoria Group otworzy Hilton Garden Inn w Toruniu

W  Starym Browarze w Toruniu otwarty zostanie hotel Hilton Garden Inn ze 120 pokojami. W ub.r. Stary Browar kupiła spółka Polskie Projekty Inwestycyjne należąca do (...)

W Krakowie powstanie pierwszy w Polsce hotel marki Curio Collection by Hilton

Dysponujący 113 pokojami hotel marki Curio Collection by Hilton powstanie w zabytkowym budynku dawnego hotelu Saskiego przy ulicy Sławkowskiej w pobliżu Rynku Głównego w Krakowie (...)

W Ustce ruszył kolejny hotel rodziny de Lubicz – The Sun

Rodzina de Lubicz Szeliskich, która prowadzi już w Ustce dwa hotele – Grand Lubicz Uzdrowisko Ustka oraz Lubicz Spa & Wellness – otworzyła trzeci. The (...)

110 pokoi i apartamentów w Szczawnica Park Resort & Spa. W condo.

W grudniu tego roku pierwszych gości przyjąć ma 4-gwiazdowy hotel Szczawnica Park Resort & Spa, którego inwestorem jest Grupa Kapitałowa Szczawnica Park. Hotel dysponować będzie (...)

Zarządzanie kosztami w hotelarstwie

Optymalizacja kosztów stałych, kiedy i komu opłaca się outsourcing, skuteczne sposoby negocjacji z dostawcami oraz jak przeciwdziałać korupcji w hotelu to tylko jedne z wielu (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA