Wprowadzamy do Polski nowe marki

Rozmowa z Adamem Koniecznym, dyrektorem ds. rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej Louvre Hotels Group, o nowych hotelach i markach sieci w Polsce oraz planach stworzenia największej sieci hotelarskiej na świecie Louvre Hotels Group jest jedną z trzech największych globalnych sieci hotelarskich na polskim rynku z 18 obiektami. Kiedy osiągniecie granicę 20 hoteli? 1 grudnia – na ten dzień zaplanowane jest otwarcie zarówno franczyzowego hotelu Golden Tulip w Bielsku Białej z 77 pokojami i 12 domkami, jak i zarządzanego przez nas Metropolo by Golden Tulip w Krakowie z 220 pokojami i ok. 2,5 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej. METROPOLO by Golden Tulip Będzie to globalna prapremiera chińskiej marki Metropolo poza jej rodzimym rynkiem. Louvre Hotels Group jest wprawdzie własnością chińskiej sieci Jin Jang, ale jak to się stało, że Metropolo poza Chinami zadebiutuje właśnie w Polsce, akurat w Krakowie, w inwestycji, która powstawała jako hotel Gromady? Jeszcze nie jest to stuprocentowa odsłona marki Metropolo, ale jej zapowiedź, stąd nazwa Metropolo by Golden Tulip. Jednak już podążamy tym projektem za strategią rozwoju tej marki w Europie, aby otwierać hotele w miastach, które są atrakcyjne dla chińskich gości, dla biznesu chińskiego i, szerzej mówiąc, dla rynku azjatyckiego. Polska jest z punktu widzenia Jin Jang bardzo ważnym rynkiem, tak jak inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej, z tego względu, że mamy w tym regionie różne inicjatywy chińskie dotyczące współpracy, przede wszystkim nowego Jedwabnego Szlaku. Jako spółka należąca do miasta Szanghaj, a więc pośrednio do rządu chińskiego, podążamy za strategią rządu chińskiego „One belt, one road” i rozwijamy się w tych krajach, które objęte są tą strategią. Pod tym względem Polska jest jednym z najważniejszych krajów, stąd decyzja o otwarciu tu hotelu Metropolo by Golden Tulip. Dlaczego Kraków? Niedokończoną nieruchomość Gromady kupił nowy inwestor – Artur Kozieja, który jest związany z Chinami, studiował tam pięć lat, mówi biegle po mandaryńsku i bardzo chciał, aby hotel działał pod tą marką. W związku z tym, że pojawiła się możliwość zarządzania bardzo dużym obiektem w ważnej z naszego punktu widzenia lokalizacji, przyśpieszyliśmy wprowadzenie tej marki, na ten moment z delikatnie zmienioną koncepcją. Tym bardziej, że w ostatnich latach widać wyraźny wzrost liczby przyjazdów gości z Chin. Jest to bardzo optymistyczne także z tego względu, że w grupie działa spółka Jin Jang Trip, która odpowiada za ok. 30 proc. zagranicznych wyjazdów Chińczyków. Co to w ogóle jest za marka? Czym różni się od innych marek 4-gwiazdkowych? Jest to koncept zupełnie inny pod względem designu niż konkurencyjne marki w segmencie czterech gwiazdek, które generalnie stają się do siebie podobne i choćby dlatego spodziewamy się, że będzie się cieszyła dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród gości z Azji. Cała koncepcja tego projektu jest już silnie oparta na koncepcji marki Metropolo, czyli na stylu chińskiego art deco, również z tego względu, że Jin Jang wywodzi się z Szanghaju, w którym jest bardzo dużo architektury w tym stylu. Elementy te będą także w Krakowie. Autorem wnętrz jest polska pracownia Tremend, dla której inspiracją były już istniejące obiekty w Chinach. KYRIAD A kiedy Louvre rozpocznie trzecią dziesiątkę swoich hoteli w Polsce? Gdzie i kiedy spodziewać się kolejnych obiektów pod waszymi markami? Prawdopodobnie już w pierwszym półroczu 2019 r. Jesteśmy na etapie finalizacji kontraktów z dwoma obiektami – jednym istniejącym, który przejdzie rebranding pod 3-gwiazdkową markę Tulip Inn, i drugim, który jest obecnie w budowie i ma działać pod 4-gwiazdkową marką Golden Tulip. Oficjalnie mogę powiedzieć, że podpisaliśmy już umowę na zarządzanie dwumarkowym kompleksem Kyriad i Premiere Classe w Katowicach z ponad 200 pokojami. W ten sposób po ośmiu latach Kyriad wraca do Polski, chociaż wcześniej był to wyżej pozycjonowany Kyriad Prestige w warszawskim kompleksie przy pl. Zawiszy, który został przemianowany na pierwszy w Polsce Golden Tulip. Potem przez wiele lat Kyriad rozwijał się tylko we Francji i Indonezji. Dlaczego w akurat w Indonezji? Bo byli tam inwestorzy zainteresowani aku [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *