Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        


HOTELARZ » Z Branży » VacationClub podsumowuje jesień nad Bałtykiem

VacationClub podsumowuje jesień nad Bałtykiem


Rośnie liczba turystów, którzy jesienią, czyli już po najbardziej popularnym sezonie wakacyjnym, odpoczywają w nadmorskich polskich kurortach. Jak wynika z szacunków platformy rezerwacyjnej VacationClub, liczba rezerwacji w hotelach i apartamentach na wynajem nad polskim Bałtykiem dokonanych w okresie od września do listopada była średnio o prawie 5,5 proc. większa niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Obłożenie dochodziło nawet do 90 proc., a turystów z Polski i zagranicy przyciągnęła dobra pogoda oraz coraz lepsza infrastruktura turystyczna nad morzem – przekonują przedstawiciele platformy.



– Branża turystyczna może mieć powody do zadowolenia. Jesień to kolejny okres z rzędu, w którym notujemy wzrosty rezerwacji. W hotelach dochodziły one do ponad 8 proc. we wrześniu, w porównaniu z ubiegłym rokiem, i 5,5 proc. za cały okres. – mówi Magdalena Rybicka, dyrektor sprzedaży sieci Zdrojowa Hotels. Również sektor wakacyjnych apartamentów zanotował wzrosty w tym czasie w porównaniu z jesienią 2017 roku – dodaje Krystyna Wróblewska, założycielka VacationClub.

Zdecydowanie największą popularnością wśród turystów cieszył się wrzesień – obłożenie w tym miesiącu w apartamentach o najwyższym standardzie wynosiło nawet 90 proc. Skąd taka popularność Bałtyku poza miesiącami wakacyjnymi? – Na pewno dużą rolę odegrała piękna pogoda. Jednak to nie jedyny czynnik wpływający na dobre wyniki branży. Równie istotne jest coraz lepsze przystosowanie polskiego wybrzeża do rosnących wymagań urlopowiczów. Inwestycje w infrastrukturę turystyczną odbijają się później na wynikach – twierdzi Krystyna Wróblewska.

Jesienią łatwiej o rezerwację „last minute”

Jak wynika z szacunków Vacationclub z roku na rok rośnie tendencja przyjazdów nad polski Bałtyk turystów zagranicznych: głównie z Niemiec, Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Natomiast w sezonie wakacyjnym nadal w przewadze są rodzimi wczasowicze.

Większą popularnością cieszą się także rezerwacje okołoweendowe „last minute”. Latem w wielu kurortach obłożenie jest na tyle wysokie, że trudno na ostatnią chwilę znaleźć dobre miejsce w hotelu lub apartamencie. Trochę inna sytuacja jest po tzw. wysokim sezonie. Zwłaszcza jeśli sprzyja dobra pogoda. Jeśli prognozy na weekend są pomyślne, wielu turystów decyduje się na spontaniczny jesienny wyjazd nad morze.

Dobre prognozy dla hotelarzy na zimę

Czy równie dobry czas czeka hotelarzy w nadchodzących miesiącach? Nadmorskie kurorty zazwyczaj pustoszeją na przełomie listopada i grudnia, jednak Krystyna Wróblewska podsumowuje: – Widzimy spore zainteresowanie zimowymi rezerwacjami, głównie w okolicach Sylwestra – już teraz w okresie noworocznym dysponujemy tylko pojedynczymi apartamentami. To trend utrzymujący się od jakiegoś czasu, czego potwierdzeniem może być ubiegły rok, gdy zanotowaliśmy niemal stuprocentowe obłożenie w apartamentach – dodaje  Wróblewska.

VacationClub to polski serwis istniejący od wiosny 2016 r. – sieć apartamentów & kultowych domków letnich nad Bałtykiem. Oferuje gościom usługi premium typowe dla hoteli: pościel i ręczniki hotelowe, bezpłatny dostęp do usług SPA (aquapark, baseny, łaźnie, sauny, jacuzzi), siłowni, Kids Clubów oraz opcje wykupienia wyżywienia w hotelowych restauracjach.  Obecnie zarządza apartamentami położonymi w Kołobrzegu, Świnoujściu, Mielnie i Sianożętach k. Ustronia Morskiego. Należy do grupy Zdrojowa Invest & Hotels – pioniera i lidera condohoteli w najpiękniejszych polskich kurortach.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Qubus wróci do Katowic?

Sieć hotelowa Qubus Hotel, nieobecna w Katowicach od 2016 roku, po tym jak miejsce hotelu Qubus Prestige zajął Courtyard by Marriott, planuje powrót do tego (...)

InterContinental i Huawei tworzą pierwszy na świecie smart hotel 5G

InterContinental, Shenzhen Telecom i Huawei podpisały strategiczną umowę o współpracy na rzecz stworzenia pierwszego na świecie smart hotelu 5G. Projekt, poprzez wprowadzenie pierwszej w branży (...)

HIT 2019: Po ilu latach zwraca się hotel? Jak właściwie zaplanować koszty i przychody z inwestycji hotelarskiej?

Budowa hotelu to koszt kilkudziesięciu, a nieraz nawet kilkuset milionów złotych. Aby ta ogromna inwestycja przyniosła spodziewany zysk, należy ją mądrze i precyzyjnie zaplanować pod (...)

Mikołaj Wild Gościem Specjalnym Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019

Mikołaj Wild, Sekretarz stanu i Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, został Gościem Specjalnym konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, która odbędzie (...)

Ewa Michałowska dyrektorem IBB Andersia Hotel w Poznaniu

Ewa Michałowska od kilkunastu lat związana z branżą hotelarską, została dyrektorem generalnym hotelu IBB Andersia w Poznaniu. Pracowała w sieci Domina Hotels & Resorts w (...)

Bezpłatny newsletter
  2019-04-15 Kelner/Kelnerka Warszawa
  2019-04-12 Kierownik Restauracji Kraków
  2019-04-17 RECEPCJONISTA / RECEPCJONISTKA Warszawa
Z Branży






Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl    

Polski Jubiler www.polskijubiler.pl     Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl Polityka prywatności