Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        
HOTELARZ » Z Branży » VacationClub podsumowuje jesień nad Bałtykiem

VacationClub podsumowuje jesień nad Bałtykiem


Rośnie liczba turystów, którzy jesienią, czyli już po najbardziej popularnym sezonie wakacyjnym, odpoczywają w nadmorskich polskich kurortach. Jak wynika z szacunków platformy rezerwacyjnej VacationClub, liczba rezerwacji w hotelach i apartamentach na wynajem nad polskim Bałtykiem dokonanych w okresie od września do listopada była średnio o prawie 5,5 proc. większa niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Obłożenie dochodziło nawet do 90 proc., a turystów z Polski i zagranicy przyciągnęła dobra pogoda oraz coraz lepsza infrastruktura turystyczna nad morzem – przekonują przedstawiciele platformy.



– Branża turystyczna może mieć powody do zadowolenia. Jesień to kolejny okres z rzędu, w którym notujemy wzrosty rezerwacji. W hotelach dochodziły one do ponad 8 proc. we wrześniu, w porównaniu z ubiegłym rokiem, i 5,5 proc. za cały okres. – mówi Magdalena Rybicka, dyrektor sprzedaży sieci Zdrojowa Hotels. Również sektor wakacyjnych apartamentów zanotował wzrosty w tym czasie w porównaniu z jesienią 2017 roku – dodaje Krystyna Wróblewska, założycielka VacationClub.

Zdecydowanie największą popularnością wśród turystów cieszył się wrzesień – obłożenie w tym miesiącu w apartamentach o najwyższym standardzie wynosiło nawet 90 proc. Skąd taka popularność Bałtyku poza miesiącami wakacyjnymi? – Na pewno dużą rolę odegrała piękna pogoda. Jednak to nie jedyny czynnik wpływający na dobre wyniki branży. Równie istotne jest coraz lepsze przystosowanie polskiego wybrzeża do rosnących wymagań urlopowiczów. Inwestycje w infrastrukturę turystyczną odbijają się później na wynikach – twierdzi Krystyna Wróblewska.

Jesienią łatwiej o rezerwację „last minute”

Jak wynika z szacunków Vacationclub z roku na rok rośnie tendencja przyjazdów nad polski Bałtyk turystów zagranicznych: głównie z Niemiec, Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Natomiast w sezonie wakacyjnym nadal w przewadze są rodzimi wczasowicze.

Większą popularnością cieszą się także rezerwacje okołoweendowe „last minute”. Latem w wielu kurortach obłożenie jest na tyle wysokie, że trudno na ostatnią chwilę znaleźć dobre miejsce w hotelu lub apartamencie. Trochę inna sytuacja jest po tzw. wysokim sezonie. Zwłaszcza jeśli sprzyja dobra pogoda. Jeśli prognozy na weekend są pomyślne, wielu turystów decyduje się na spontaniczny jesienny wyjazd nad morze.

Dobre prognozy dla hotelarzy na zimę

Czy równie dobry czas czeka hotelarzy w nadchodzących miesiącach? Nadmorskie kurorty zazwyczaj pustoszeją na przełomie listopada i grudnia, jednak Krystyna Wróblewska podsumowuje: – Widzimy spore zainteresowanie zimowymi rezerwacjami, głównie w okolicach Sylwestra – już teraz w okresie noworocznym dysponujemy tylko pojedynczymi apartamentami. To trend utrzymujący się od jakiegoś czasu, czego potwierdzeniem może być ubiegły rok, gdy zanotowaliśmy niemal stuprocentowe obłożenie w apartamentach – dodaje  Wróblewska.

VacationClub to polski serwis istniejący od wiosny 2016 r. – sieć apartamentów & kultowych domków letnich nad Bałtykiem. Oferuje gościom usługi premium typowe dla hoteli: pościel i ręczniki hotelowe, bezpłatny dostęp do usług SPA (aquapark, baseny, łaźnie, sauny, jacuzzi), siłowni, Kids Clubów oraz opcje wykupienia wyżywienia w hotelowych restauracjach.  Obecnie zarządza apartamentami położonymi w Kołobrzegu, Świnoujściu, Mielnie i Sianożętach k. Ustronia Morskiego. Należy do grupy Zdrojowa Invest & Hotels – pioniera i lidera condohoteli w najpiękniejszych polskich kurortach.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Traffic w centrum Wrocławia

W pierwszym kwartale 2019 r. w ścisłym centrum Wrocławia przy ul. Świdnickiej ruszyć ma hotel Traffic z 36 pokojami, drugi obiekt pod tą marką po (...)

FILM Gala konkursu Hotelarz Roku 2018 FILM

Film z gali wręczenia nagród w organizowanym przez „Hotelarza” konkursie „Hotelarz Roku 2018″, która odbyła się w dniu 26 listopada 2018 w hotelu Sofitel Warszawa (...)

HOTELARZE ROKU 2018: Tomasz Schweda, Hotelarz do 35. Roku Życia, Mercure Kraków Stare Miasto

Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny flagowego hotelu Mercure w Polsce – Mercure Kraków Old Town, głosami Kapituły Konkursu na Hotelarzy Roku, został Hotelarzem do 35. Roku (...)

Kamila Grajewska-Buśko dyrektorem powstającego Best Western Premier we Wrocławiu

Dyrektorem generalnym hotelu Best Western Premier City Center we Wrocławiu, który otwarty ma być w marcu, została , ostatnio dyrektor operacyjna 5-gwiazdkowego The Granary – (...)

Best Western z kolejnym obiektem w Rzeszowie

Do portfolio sieci Best Western dołączył właśnie hotel Principe z Rzeszowa, który będzie działał pod marką Best Western Premier. To drugi, po Best Western Plus (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:











Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA