Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » Najnowsze Informacje (2), PERSONALIA » HOTELARZE ROKU 2018: Tomasz Schweda, Hotelarz do 35. Roku Życia, Mercure Kraków Stare Miasto

HOTELARZE ROKU 2018: Tomasz Schweda, Hotelarz do 35. Roku Życia, Mercure Kraków Stare Miasto


Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny flagowego hotelu Mercure w Polsce – Mercure Kraków Old Town, głosami Kapituły Konkursu na Hotelarzy Roku, został Hotelarzem do 35. Roku Życia. Hotelarstwo jest dla niego czymś więcej niż tylko pracą zawodową, jest życiową pasją i sposobem życia.



Już od początku swojej edukacji zawodowej stawiał na rozwój zarówno w zakresie teorii jak i praktyki. Podczas nauki w Technikum Hotelarstwa w Bielsku Białej samodzielnie organizował sobie praktyki w najlepszych hotelach (m.in. Sheraton w Warszawie czy Marriott w Grantham w Wlk. Brytanii), brał udział w konferencjach branżowych, uczestniczył w dodatkowych szkoleniach  – wszystko po to, aby móc jak najwcześniej zmierzyć się w praktyce z wymaganiami świata hotelarskiego. Technikum ukończył z tytułem „Najlepszego Absolwenta Szkoły Roku 2008”, zdobył też 1. miejsce w konkursie „Technik Absolwent Roku 2008” organizowanym przez Śląskie Kuratorium Oświaty w regionie Podbeskidzia.

Zaraz po ukończeniu szkoły hotelarskiej, w wieku 19 lat podjął pracę na stanowisku recepcjonisty w hotelu Orbis Magura w Bielsku, w wieku 22 lat kierował już kilkuosobową zmianą recepcji w andel’sie Kraków, jako 23 latek zarządzał już całym zespołem recepcji, później pionem hotelowym, a następnie działem sprzedaży w Orbis Magura, by w wieku 26 lat zostać dyrektorem sprzedaży i marketingu dwóch obiektów Mamaison Hotels & Residences w Warszawie, w tym 5-gwiazdkowego hotelu butikowego Mamaison Le Regina Warsaw. W wieku 28 lat, jako jedna z czterech osób w Polsce, zakwalifikował się do 8-miesięcznego programu Fast Track sieci Accorhotels, który przygotowuje do zarządzania obiektem hotelowym segmentu mid-scale (marki Novotel i Mercure). 1,5 roku temu, w wieku 29 lat, został dyrektorem operacyjnym Mercure Kraków Stare Miasto. Jest odpowiedzialny za prowadzenie flagowego obiektu marki Mercure Grupy Hotelowej Orbis, zarządzając pracą blisko 100-osobowego zespołu. Przez dwa lata od otwarcia hotelu, Mercure Kraków Stare Miasto stał się jednym z liderów na krakowskiej mapie hotelarskiej, będąc najwyżej ocenianym obiektem na portalu TripAdvisor spośród wszystkich hoteli sieciowych w Krakowie. Hotel osiąga ponadprzeciętne wyniki zarówno finansowe jak i jakościowe.

– Cieszę się, że wspólnie z moim zespołem oraz gośćmi mogę współtworzyć wyjątkowe miejsce na mapie Krakowa, tak mocno inspirowane przeszłością, a jednocześnie wykorzystujące innowacyjne rozwiązania technologiczne. Przenikanie się tych dwóch światów jest unikatowe a zarazem niezwykle angażujące. Wielką radość sprawia mi, że takie są też doświadczenia naszych gości. – mówi Tomasz Schweda. – Sukces hotelu to przede wszystkim tworzący go ludzie. Udało nam się zbudować młody zespół, pełen pasji i oddania dla hotelarstwa, przepełniony optymizmem i ambicją, dla którego uśmiech na twarzy gościa i jego satysfakcja są najważniejsze.

Ukończył kilkadziesiąt szkoleń z zakresu kompetencji managerskich, sprzedaży, marketingu, coachingu, e-commerce i revenue management. Jest też absolwentem Państwowej Szkoły Muzycznej w Bielsku-Białej (umiejętność gry na skrzypcach i fortepianie) ora Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Krzysztof Kraskowski dyrektorem hotelu Seaside Park

Krzysztof Kraskowski, którego niedawno na stanowisku dyrektora Golden Tulip Międzydroje Residence zastąpił Marcin Ładny (pisaliśmy o tym TUTAJ), objął właśnie stanowisko dyrektora generalnego powstającego w (...)

Pomóżmy wspólnie: specjalne szkolenie dla hotelarzy

POD PATRONATEM HOTELARZA 26 lutego w Art Hotelu we Wrocławiu odbędzie się specjalne, charytatywne szkolenie dla hotelarzy. Całkowity dochód przekazany zostanie na Fundację Wrocławskie Hospicjum (...)

Flagi na hotelach Chopin Airport Development opuszczone do połowy masztu

W związku z tragiczną śmiercią Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zarząd państwowej spółki hotelowej Chopin Airport Development podjął decyzję o opuszczeniu do połowy masztu flag (...)

Nowy partner w Hotel Professionals Management Group

Do grona partnerów spółki Hotel Professionals Management Group (HPMG) dołączyła Katarzyna Stiller-Romanowska, która od blisko dwóch lat pełni w spółce funkcję dyrektora ds. operacyjnych. Z (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA