Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        


HOTELARZ » Najnowsze Informacje (2) » Co dalej z Orbisem?

Co dalej z Orbisem?


Rok 2018 był kolejnym dobrym rokiem Grupy Orbis, jeśli chodzi o przychody i wyniki hoteli w całym regionie. I dobrych wyników można się było spodziewać. Pytania, które wszyscy teraz sobie zadają nie dotyczą przeszłości, ale przyszłości Orbisu. A sprowadzają się generalnie do tego – „kiedy Francuzom uda się skupić brakujące 4 proc. Orbisu”. I co się wtedy stanie z Orbisem?


– Patrząc w przyszłość jestem przekonany, że Grupa Orbis jest silna i dobrze przygotowana do stawienia czoła wyzwaniom konkurencyjnego rynku oraz zmianom strukturalnym wynikającym z większego zaangażowania kapitałowego Grupy Accor. Podejście to wzmocni dalszy rozwój Grupy w kluczowych obszarach naszej działalności – podsumowuje Gilles Clavie, prezes Orbisu.

A pytania o przyszłość są o tyle zasadne, bo najważniejsze co w ubiegłym roku dotyczyło Orbisu nie działo się na rynku hotelarskim, ale na rynku giełdowym. AccorHotels, który dotychczas posiadał 53 proc. akcji Orbisu ogłosił w listopadzie wezwanie do sprzedaży wszystkich pozostałych. W międzyczasie podniósł pierwotna cenę do 95 zł, ale ostatecznie udało mu się skupić tylko 33 proc. akcji, ma więc teraz 86 proc. Aby skorzystać z opcji przymusowego wykupu mniejszościowych akcjonariuszy i wycofać Orbis z giełdy, musiałby mieć 90 proc. Jednak ze swoich planów raczej nie zrezygnuje.

Swoich 10 proc. akcji nie sprzedał fundusz emerytalny ING (Nationale-Nederlanden) i to z nim musi teraz negocjować AccorHotels. Wkrótce ogłosi zapewne kolejne wezwanie z wyższą ceną (ale nie może tego zrobić za szybko, bo wówczas musiałby dopłacić pozostałym inwestorom, którzy sprzedali swoje akcje). Czyli będzie musiał zaoferować atrakcyjną cenę przebijającą sporo 100 zł. Są też inne warianty, ale najmniej prawdopodobny jest taki, że zostanie po staremu. Nie po to Accor wydał kilkaset mln euro, żeby nic się nie zmieniło. Pytaniem jest nie – czy tak się stanie, ale kiedy to się stanie?

I jak już się stanie, to co dalej? Z Orbisem, z jego strukturą, z ludźmi ? Najprawdopodobniej Accor będzie chciał dopasować stukturę do obowiązującej w Paryżu, którą stworzył kilka lat temu. A więc nastąpiłby podział na dwie dywizje: Invest i Services. Co to oznaczałoby dla Orbisu? Że zostałby podzielony na część związana z własnymi nieruchomnościami, umowny Orbis Invest, oraz część związaną z modelem asset light. Która byłaby zapewne dużo mniejsza niż obecnie.

Jak będzie? Zobaczymy?  "Smaczku" całej sytuacji dodaje fakt, że w przyszłym roku Orbis obchodzi swoje 100-lecie. Twardy PR-owy orzech do zgryzienia.

Rafał Szubstarski

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Pergo Sponsorem Złotym Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019

Firma Pergo, wiodący producent podłóg, została złotym sponsorem organizowanej przez wydawcę miesięcznika „Hotelarz” konferencji Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019, która odbędzie się 30 maja w (...)

Goście potajemnie nagrywani w hotelowych pokojach

Ponad 1600 osób zostało potajemnie sfilmowanych w swoich pokojach w 30 hotelach w dziesięciu różnych miastach Korei Południowej. Kamery zostały zainstalowane w gniazdkach i uchwytach (...)

Wkrótce premiera Raportu z Rynku HoReCa 2019

Podczas targów EuroGastro i WorldHotel, które odbędą się w dniach 27-29 marca br. w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie, swoją premierę będzie miał „Raport z (...)

Moxy wchodzi do Lublina

Sieć Marriott International podpisała umowę franczyzową na otwarcie w 2022 r. hotelu pod marką Moxy ze 120 pokojami w Lublinie przy ul. 1 Maja. Inwestorem (...)

Zarządzanie hotelową recepcją w Akademii Hotelarza

To właśnie recepcja hotelowa jest pierwszym miejscem z którym gość ma styczność zaraz po wejściu do hotelu. Od recepcji zależy nie tylko w dużej mierze (...)

Bezpłatny newsletter
  2019-03-11 Kelnerka Gubin
  2019-03-12 MANAGER RESTAURACJI Śródmieście
  2019-03-11 Manager ds. Marketingu Kraków
  2019-03-11 KUCHARZ Moszna
  2019-03-19 Kierownik ds. Marketingu Gdańsk
  2019-03-13 Specjalista ds. Sprzedaży Uniejów
Z Branży






Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA