Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        
HOTELARZ » 01/2014, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Tożsamość marki – przywiązuj do marki zachwycając obsługą

Tożsamość marki – przywiązuj do marki zachwycając obsługą

W ostatnich latach zmiany na rynku usług hotelowych następują szybciej niż miało to miejsce w poprzednich dekadach. Branża nie tylko dostosowuje się do nowych wyzwań, trendów oraz oczekiwań rynku, czyli gościa. Przewagę konkurencyjną zdobywają ci inwestorzy, którzy pamiętają o tym, że silne marki charakteryzuje wysoka dbałość o nieustanne wzmacnianie ich świadomości na rynku (wizerunek i renoma) oraz budowanie przywiązania grupy lojalnych klientów.

 

Świadomość to rozpoznawalność konkretnej marki oraz jej produktów i usług, a także dobre skojarzenia budowane przez komunikację, jakość (dotrzymaną obietnicę marki) i zaufanie. Skojarzenia i wiedza o marce powstają na bazie działań marketingowych hotelu, ale są także efektem innych czynników, na które hotel nie ma bezpośredniego wpływu, np. rekomendacje innych użytkowników produktu hotelowego. Natomiast przywiązanie (lojalność) ma podstawy przede wszystkim w doświadczeniu osobistym gościa z marką i zależy od poziomu zadowolenia z jakości produktu i obsługi.

 

Od czego zależy lojalność

Przywiązanie do marki ma charakter czasowy – im lepsze doświadczenia i większe emocje klienta związane z marką oraz silniejsza korelacja z wizerunkiem własnym, potrzebami i stylem życia, tym dłużej trwa jego lojalność. To, jak długo klient będzie przywiązany do danego brandu, zależy więc w przeważającym stopniu od tego, czy i jak tego brandu właściciel będzie dbał o poziom spełnienia składanych obietnic marki. Świadomość marki i lojalność gości zapewniają hotelowi odpowiedni poziom przychodów – sprawiają, że klienci są bardziej skłonni do zakupu i płacenia odpowiedniej ceny w zamian za spełnioną obietnicę marki. Ma to więc mierzalny wpływ na wzrost wykorzystania pokoi i średniego przychodu generowanego przez sprzedany pokój. Jestem od lat gościem hoteli. Dużo podróżuję i w około 90 proc. przypadków korzystam z obiektów hotelowych, zarówno jako gość turystyczny, jak i biznesowy. Zebrałam sporo obserwacji własnych jak i innych gości i sformułowałam je w postaci praktycznych sugestii dla hotelarzy, którym zależy na lojalnych klientach.

 

Gość nie przybywa znikąd

Gość hotelowy w obecnych czasach już bardzo rzadko pojawia się po prostu „z ulicy”. Zanim podejmie decyzję zakupową, gromadzi pewną wiedzę w zakresie oferty i ceny, szuka opinii oraz buduje własne wyobrażenie o marce i produkcie hotelowym. Przed bezpośrednim kontaktem z hotelem i jego reprezentantami ma j

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Katarzyna Królak

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Traffic w centrum Wrocławia

W pierwszym kwartale 2019 r. w ścisłym centrum Wrocławia przy ul. Świdnickiej ruszyć ma hotel Traffic z 36 pokojami, drugi obiekt pod tą marką po (...)

FILM Gala konkursu Hotelarz Roku 2018 FILM

Film z gali wręczenia nagród w organizowanym przez „Hotelarza” konkursie „Hotelarz Roku 2018″, która odbyła się w dniu 26 listopada 2018 w hotelu Sofitel Warszawa (...)

HOTELARZE ROKU 2018: Tomasz Schweda, Hotelarz do 35. Roku Życia, Mercure Kraków Stare Miasto

Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny flagowego hotelu Mercure w Polsce – Mercure Kraków Old Town, głosami Kapituły Konkursu na Hotelarzy Roku, został Hotelarzem do 35. Roku (...)

Kamila Grajewska-Buśko dyrektorem powstającego Best Western Premier we Wrocławiu

Dyrektorem generalnym hotelu Best Western Premier City Center we Wrocławiu, który otwarty ma być w marcu, została , ostatnio dyrektor operacyjna 5-gwiazdkowego The Granary – (...)

Best Western z kolejnym obiektem w Rzeszowie

Do portfolio sieci Best Western dołączył właśnie hotel Principe z Rzeszowa, który będzie działał pod marką Best Western Premier. To drugi, po Best Western Plus (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:











Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA