Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        
HOTELARZ » 02/2014, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Komunikuj się albo zgiń

Komunikuj się albo zgiń

Z roku na rok rośnie natężenie szumu informacyjnego. Dociera do nas coraz więcej danych z coraz większej liczby źródeł. Zalewani jesteśmy nadmiarem komunikatów, w tym przekazów marketingowych, zarówno tych, które nas interesują jak i zupełnie niechcianych. Z drugiej strony nowe technologie i zmieniający się styl życia ułatwiają nam docieranie do pożądanych informacji oraz wpływają na nasze nawyki konsumenckie, które zdecydowanie idą w kierunku coraz większego wykorzystania kanałów online. Dzieje się tak również w przypadku zakupu produktów hotelowych.



Jak w takiej sytuacji skutecznie dotrzeć z komunikatem marki i jej ofertą do naszych obecnych oraz potencjalnych klientów? I jak prowadzić efektywną sprzedaż, jednocześnie sensownie wydając budżety marketingowe?

Planowana, przemyślana, spójna

Efektywna komunikacja marketingowa jest głównym narzędziem w walce o skuteczne zaistnienie w świadomości nabywcy i przekonanie go do zakupu. Efektywna, czyli jaka? Silne i innowacyjne marki hotelowe to te, które uwzględniają fakt, że rynek nie stoi w miejscu – zmienia się popyt i podaż, ewoluują potrzeby i oczekiwania gości, a dostęp do nowych technologii zmienia funkcjonowanie całej gospodarki, a więc także branży hotelarskiej i turystycznej. Hotelarze szukają więc nowych możliwości i tworzą elastyczne, zintegrowane programy marketingowe, w ramach których planują, a następnie prowadzą przemyślane działania w trzech głównych obszarach: społecznym, wizerunkowym i sprzedażowym. Skuteczność opierają w dużej mierze na zasadzie „wyróżnij się albo zgiń”. Zakładają komunikowanie marki poprzez: produkt (jakość usługi i proces obsługi, czyli marketing), dialog z otoczeniem rynkowym (PR), a także identyfikację (materialny przejaw marki i usługi). Planując strategię biorą pod uwagę to, że wszystko, co dotyczy hotelu i przejawów jego działalności może być komunikatem marketingowym przesyłanym do otoczenia rynkowego, a aby osiągnąć cel każdy przekaz powinien być świadomie kształtowany i kontrolowany. Budują go zarówno wokół celów strategicznych, jak i określonych w strategii atrybutów marki – tych, które najlepiej oddają charakter danej marki hotelowej/produktu, nie są nadmiernie eksploatowane w komunikacji prowadzonej przez konkurencję i budzą silne, a przede wszystkim pozytywne skojarzenia. Różne grupy docelowe produktu hotelowego to także różne cele komunikacyjne i sprzedażowe – właściwie dokonana segmentacja pozwala dopasować przekaz do odbiorcy i odpowiednio dobrać narzędzia oraz kanały dotarcia.

Ich strategie opierają się również na założeniach, że:
- podstawą jest przemyślane połączenie wszystkich obszarów i elementów komunikacji oraz pełna spójność pomiędzy przekazem a działaniem (wiarygodność wizerunku),
- istotne jest dostosowanie przekazu oraz narzędzi do specyfiki określonej grupy odbiorczej (indywidualizacja i optymalizacja komunikacji),
- dialog z odbiorcą (przepływ informacji w obie strony) pozwala lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje klientów, czyli w konsekwencji zagwarantować satysfakcję poprzez dostarczenie najwyższej jakości,
- niezbędne jest kontrolowanie reakcji otoczenia rynkowego i odpowiednie modyfikowanie przekazów marketingowych.

Komunikacja a sprzedaż: rewolucja czy ewolucja?

Tworząc i wdrażając strategie komunikacji nie można nie doceniać zmian, jakie wprowadziły nowe technologie. Zrewolucjonizowały one nie tylko sposob [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Katarzyna Królak

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Traffic w centrum Wrocławia

W pierwszym kwartale 2019 r. w ścisłym centrum Wrocławia przy ul. Świdnickiej ruszyć ma hotel Traffic z 36 pokojami, drugi obiekt pod tą marką po (...)

FILM Gala konkursu Hotelarz Roku 2018 FILM

Film z gali wręczenia nagród w organizowanym przez „Hotelarza” konkursie „Hotelarz Roku 2018″, która odbyła się w dniu 26 listopada 2018 w hotelu Sofitel Warszawa (...)

HOTELARZE ROKU 2018: Tomasz Schweda, Hotelarz do 35. Roku Życia, Mercure Kraków Stare Miasto

Tomasz Schweda, dyrektor operacyjny flagowego hotelu Mercure w Polsce – Mercure Kraków Old Town, głosami Kapituły Konkursu na Hotelarzy Roku, został Hotelarzem do 35. Roku (...)

Kamila Grajewska-Buśko dyrektorem powstającego Best Western Premier we Wrocławiu

Dyrektorem generalnym hotelu Best Western Premier City Center we Wrocławiu, który otwarty ma być w marcu, została , ostatnio dyrektor operacyjna 5-gwiazdkowego The Granary – (...)

Best Western z kolejnym obiektem w Rzeszowie

Do portfolio sieci Best Western dołączył właśnie hotel Principe z Rzeszowa, który będzie działał pod marką Best Western Premier. To drugi, po Best Western Plus (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:











Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA