Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 04/2016, RYNEK HOTELI » Reklama hotelu w Google zmiany i wyzwania

Reklama hotelu w Google zmiany i wyzwania

Największa wyszukiwarka świata nieustannie zaskakuje zmianami w swoim systemie reklamowym. Na co powinni zwracać uwagę hotelarze? Z Wojciechem Sroką, właścicielem agencji e-marketingu dla hoteli Get In Web, rozmawia Krzysztof Stęplowski.



Krzysztof Stęplowski: Rozmowę o Google AdWords warto zacząć od krótkiego podsumowania ostatnich aktualizacji w tym systemie reklamowym. Które ze zmian uznałby Pan za najistotniejsze dla hotelarzy?

Wojciech Sroka: Z pewnością największą zmianą jest wygląd wyników wyszukiwania, którą Google zaskoczyło wszystkich. Zniknęły reklamy wyświetlane na prawej kolumnie wyników wyszukiwania, z kolei liczba reklam wyświetlanych nad wynikami organicznymi zwiększyła się do czterech. Zmiana dla hotelarzy już jest widoczna: czwarta, dodatkowa reklama u góry ekranu sprawia, że aby zobaczyć wyniki organiczne, użytkownik musi często przewinąć stronę. W efekcie hotelarze coraz częściej włączają do swoich strategii marketingowych tzw. kampanie brandowe, czyli reklamy wyświetlane po wpisaniu nazwy hotelu w Google. Tu z kolei czeka nas rywalizacja z portalami rezerwacyjnymi. Wszystkie te zmiany w dłuższej perspektywie przełożą się na wzrost stawek za kliknięcie – zwłaszcza dla mniejszych hoteli lub tych, które prowadzą strategię w oparciu o maksymalizację kliknięć. Likwidacja wyników na prawej kolumnie dla wielu konkurencyjnych fraz oznacza ciężką batalię o widoczność na pierwszej stronie Google. Inną nowością jest tzw. rozszerzenie informacji w witrynie, dostępne od niedawna po polsku, pozwalające na powiększenie reklamy o specjalne, tematyczne nagłówki. Warto je wykorzystać, prezentując udogodnienia dla gości (np. bezpłatne WiFi, parking) czy dodatkowo oferowane usługi (zabiegi SPA, basen itp.). Google wprowadził również kilka istotnych zmian dla osób prowadzących kampanie. Mierzenie konwersji (skuteczności) kampanii jest teraz jeszcze bardziej precyzyjne.

Wspomniał Pan o tzw. kampaniach brandowych, czyli reklamach wyświetlanych po wpisaniu nazwy hotelu w Google. Wielu hotelarzy decyduje się na tego rodzaju rywalizację z serwisami rezerwacyjnym, koszt kliknięcia jest tu bowiem znacznie niższy niż koszt prowizji odprowadzanych do OTA. Jakie jest Pana zdanie na temat kampanii brandowych?

Jak mówiłem, zwiększenie przez Google liczby reklam w górnej części wyników wyszukiwania stanowi zagrożenie dla fraz branżowych, a wizyty z tych fraz uznaje się za najcenniejsze i biznesowo najskuteczniejsze. Wynika to w dużej mierze ze złożoności procesu podejmowania decyzji, zwłaszcza w hotelach wypoczynkowych. Tymczasem reklamujący [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Rozmawiał Krzysztof Stęplowski,

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Krzysztof Kraskowski dyrektorem hotelu Seaside Park

Krzysztof Kraskowski, którego niedawno na stanowisku dyrektora Golden Tulip Międzydroje Residence zastąpił Marcin Ładny (pisaliśmy o tym TUTAJ), objął właśnie stanowisko dyrektora generalnego powstającego w (...)

Pomóżmy wspólnie: specjalne szkolenie dla hotelarzy

POD PATRONATEM HOTELARZA 26 lutego w Art Hotelu we Wrocławiu odbędzie się specjalne, charytatywne szkolenie dla hotelarzy. Całkowity dochód przekazany zostanie na Fundację Wrocławskie Hospicjum (...)

Flagi na hotelach Chopin Airport Development opuszczone do połowy masztu

W związku z tragiczną śmiercią Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zarząd państwowej spółki hotelowej Chopin Airport Development podjął decyzję o opuszczeniu do połowy masztu flag (...)

Nowy partner w Hotel Professionals Management Group

Do grona partnerów spółki Hotel Professionals Management Group (HPMG) dołączyła Katarzyna Stiller-Romanowska, która od blisko dwóch lat pełni w spółce funkcję dyrektora ds. operacyjnych. Z (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA