Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne




O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 08/2017, TECHNOLOGIE I WYPOSAŻENIE » Anatomia Google Analytics Konwersja w branży hotelarskiej

Anatomia Google Analytics Konwersja w branży hotelarskiej

Narzędzie analityczne bez skonfigurowanych celów jest nic niewarte. W poprzednim numerze przybliżyliśmy podstawowe metryki pozwalające mierzyć zaangażowanie użytkowników na stronie hotelu. Prawdziwa siła narzędzia analitycznego tkwi jednak w analizie konwersji. Czym tak naprawdę jest to zjawisko i jakie znaczenie ma dla hotelarzy?



Konwersja jest dowolnym działaniem użytkownika na stronie internetowej hotelu, istotnym z punktu widzenia biznesu hotelowego. Dosłownie – jest przekształceniem ruchu w sprzedaż lub działania mogące ją zapoczątkować. Przykładem takich działań może być nawiązanie połączenia telefonicznego z recepcją hotelu, pozostawienie danych kontaktowych przez formularz dostępny na stronie z ofertą czy bezpośrednia sprzedaż oferty przez booking engine. Każdy hotelarz, który chce zarabiać dzięki stronie internetowej, powinien wyznaczyć cele, jakie chce osiągnąć. Jak to zatem zrobić?



E-comm erce, czyli sprzedaż bezpośrednia na stronie hotelu

Pierwszy krok to integracja Google Analytics z silnikiem rezerwacji stosowanym na stronie. Konwersje e-commerce pozwalają na mierzenie sprzedaży dokonywanej bezpośrednio na stronie internetowej hotelu. Integracja jest prosta i większość specjalistów od marketingu w hotelu może wykonać ją samodzielnie. Wystarczy w tym celu włączyć odpowiednią opcję (Ustawienia > Widok danych > Ustawienia e-commerce) oraz wstawić identyfikator Google Analytics (można go znaleźć w menu Ustawienia > Ustawienia usługi > Identyfikator śledzenia) do silnika rezerwacji lub wysłać taką prośbę do administratora zarządzającego silnikiem. Warto wykonać rezerwację testową lub po kilku dniach sprawdzić, czy informacje o konwersjach spływają do konta. Jeśli tak, otwiera to ogrom możliwości analizy wiadomości o użytkownikach, którzy dokonują zakupów na stronie hotelu. Od momentu integracji zaczną funkcjonować raporty standardowe „E-commerce” dostępne w menu „Konwersje”. To właśnie tutaj będzie można zobaczyć informacje o transakcjach, sprzedawanych ofertach, raporty o liczbie dni lub sesji prowadzących do transakcji itp. Ponadto można też analizować ścieżki wielokanałowe, o których więcej na łamach „Hotelarza” już niebawem. Po integracji dane e-commerce będą dostępne niemal przy wszystkich raportach w narzędziu analitycznym. Jednym z najważniejszych procesów w analityce internetowej jest optymalizacja źródeł ruchu, które będzie można dokładniej analizować, co pozwoli poznawać te, które generują sprzedaż na stronie hotelu. Jeśli inwestuje się w Google Adwords, to dzięki integracji z platformą Google Analytics bez trudu będzie można sprawdzić, które kampanie reklamowe, słowa kluczowe lub wyszukiwane hasła przynoszą zyski. W raportach pozyskiwania z [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Wojciech Sroka, właściciel agencji Get In Web, specjalizującej się w obsłudze programów Google Adwords i Google Analytics dla branży hotelarskiej, autor bloga HotelAnalytics.pl

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Stowarzyszenie najlepszych dyrektorów

Europejskie Stowarzyszenie Dyrektorów Hoteli to organizacja skupiająca ponad 400 dyrektorów, prezesów i operatorów najlepszych hoteli 5- i 4-gwiazdkowych. Z Polski jest tylko jeden – Paweł (...)

Krzysztof Kraskowski dyrektorem hotelu Seaside Park

Krzysztof Kraskowski, którego niedawno na stanowisku dyrektora Golden Tulip Międzydroje Residence zastąpił Marcin Ładny (pisaliśmy o tym TUTAJ), objął właśnie stanowisko dyrektora generalnego powstającego w (...)

Pomóżmy wspólnie: specjalne szkolenie dla hotelarzy

POD PATRONATEM HOTELARZA 26 lutego w Art Hotelu we Wrocławiu odbędzie się specjalne, charytatywne szkolenie dla hotelarzy. Całkowity dochód przekazany zostanie na Fundację Wrocławskie Hospicjum (...)

Flagi na hotelach Chopin Airport Development opuszczone do połowy masztu

W związku z tragiczną śmiercią Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza zarząd państwowej spółki hotelowej Chopin Airport Development podjął decyzję o opuszczeniu do połowy masztu flag (...)

Nowy partner w Hotel Professionals Management Group

Do grona partnerów spółki Hotel Professionals Management Group (HPMG) dołączyła Katarzyna Stiller-Romanowska, która od blisko dwóch lat pełni w spółce funkcję dyrektora ds. operacyjnych. Z (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA