Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne






O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




HOTELARZ » 12/2018, RYNEK HOTELI » Najważniejsze spotkanie branży hotelarskiej

Najważniejsze spotkanie branży hotelarskiej

Blisko 500 praktyków branży hotelowej uczestniczyło w tegorocznej konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 26-27 listopada w hotelu Sofitel Victoria Warszawa. To największe wydarzenie branżowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i największa platforma networkingowa integrująca inwestorów, hotelarzy i dostawców. Organizatorem konferencji jest wydawca magazynu „Hotelarz”, a patronem merytorycznym tegorocznej edycji była agencja Cushman & Wakefield.

Hotel Trends Poland & CEE to forum wymiany wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk w branży hotelarskiej. Uczestnikami wydarzenia są właściciele, inwestorzy, szefowie spółek hotelarskich, managerowie hoteli, dyrektorzy globalnych i polskich sieci hotelarskich, deweloperzy, przedstawiciele funduszy inwestycyjnych, banków, władz samorządowych oraz najlepsi dostawcy produktów i usług dla hotelarstwa. Spotkanie to służy też robieniu interesów. W trakcie tegorocznej edycji Grupa Hotelowa Orbis podpisała umowę z UBM Development na zarządzanie nowym hotelem Mercure w Katowicach, a z Dwell Well Development na zarządzanie kompleksem hotelowym Mercure i ibis Warszawa w Warszawie. – Obecność na konferencji Hotel Trends Poland & CEE to niemal obowiązek dla każdej osoby związanej z branżą hotelową.

To tu spotykają się profesjonaliści na co dzień aktywnie zaangażowani w rozwój rynku hotelowego nie tylko w Polsce, ale i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – podkreśla Maria Zielińska, starszy doradca ds. rynku hotelarskiego w Cushman & Wakefield Polska. Konferencję Hotel Trends 2018 zainaugurowało wystąpienie Witolda Bańki, ministra sportu i turystyki. W prezentacjach eksperckich Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, omówił obecną sytuację i stan polskiego hotelarstwa oraz wyzwania, jakie je czekają, a Thomas Emanuel, dyrektor ds. rozwoju biznesu w STR, przedstawił najświeższe dane rynkowe dotyczące obłożenia hoteli, średniej ceny i RevPAR w poszczególnych miastach oraz trendów, jakich należy się spodziewać. Pierwszy panel dyskusyjny liderów rynku, prowadzony przez Davida Natha z Cushman & Wakefield, poświęcony był perspektywom i wyzwaniom branży hotelowej w regionie CEE. Paneliści rozmawiali m.in. o możliwościach, jakie stwarzają branży hotelarskiej najnowsze technologie, co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji, jak wykorzystać potencjał hotelu, aby dawał gościom coś więcej niż tylko miejsca do spania.

Dużo czasu poświęcono także rynkowi pracownika oraz dobrym praktykom związanym z zatrudnianiem nowych pracowników i wprowadzaniem ich do zespołu, aby odbywało się to z korzyścią dla hotelu. Kolejny panel, moderowany przez Marię Zielińską z Cushman & Wakefield, dotyczył dzierżawy, która staje się coraz popularniejszym modelem współpracy między inwestorami a wyspecjalizowanymi w tym podmiotami. Szefowie sieci hotelarskich, operatorów i deweloperów dyskutowali o tym, jakie wyzwania i problemy mogą pojawić się w trakcie współpracy związanej z najmem, jak zaplanować podział obowiązków między inwestorem, operatorem a siecią udzielającą franczyzy na markę i do kogo jakie działania należą. – Mówimy o długofalowej relacji na 20-25 lat, a czasami dłuższej, czyli podejmujemy decyzje ważne już dla kolejnego pokolenia.

Ważne, żeby na początku określić, jaką koncepcję sobie wyobrażamy, jak widzimy rozwój marki, jak dbamy o pracowników, jaka jest struktura finansów – podkreślał Martin Ykema, dyrektor ds. operacyjnych Vienna House. Panel dyrektorów generalnych najlepszych hoteli, prowadzony przez Rafała Szubstarskiego z „Hotelarza”, poświęcony był największemu obecnie problemowi rynku hotelarskiego, czyli pracownikom, gdy na generalny spadek, a wręcz likwidację bezrobocia nałożył się boom inwesty

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Anna Jabłońska, Wiktor Kołakowski

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Orbis z umową na hotel Mercure w Sosnowcu

Grupa Orbis zawarła umowę franczyzy na 120 pokojowy hotel Mercure Sosnowiec. Inwestorem jest Glare Global Sourcing Faruque sp.j. Od l. Gilles Clavie, Orbis i Mohhamed (...)

Pracujwhoreca.pl – nowy serwis dla branży hotelowej i gastronomicznej

Największym problemem branży Horeca, co potwierdzają na każdym kroku inwestorzy, właściciele i managerowie hoteli i restauracji, jest brak pracowników – od najwyższego do najniższego szczebla.  (...)

Nowy dyrektor Hamptona by Hilton Gdańsk Old Town

Daniel Danielewicz, przez ostatnie pięć i pół roku dyrektor generalny Golden Tulip Gdańsk Residence (o zmianie na tym stanowisku pisaliśmy TUTAJ), objął stanowisko dyrektora generalnego (...)

Jacek Florczuk dyrektorem Hamptona by Hilton Gdańsk Oliwa

Jacek Florczuk, ostatnio dyrektor gastronomii w Doubletree by Hilton Warszawa, został dyrektorem generalnym hotelu Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa. Zastąpił Magdalenę Suligę, która została dyrektorem (...)

Najnowszy „Hotelarz” w opakowaniu zastępczym :)

Na okładce najnowszego „Hotelarza” laureat naszego konkursu „Hotel z Pomysłem 2018″. Który hotel zdobył to prestiżowe wyróżnienie nasi Czytelnicy przekonają się już niebawem. O czym (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:







Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA