Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        




Jak zmienia się revenue management

Autor: Michał Cesarz
ht-2018-08a-29

Revenue management, czyli zarządzanie przychodami, przechodzi w ciągu ostatnich lat wiele zmian. Wynikają one zarówno z postępu technologii, jak i z sytuacji w samym hotelarstwie. Czy to sieci, czy hotele niezależne, każdy korzysta z jakichś narzędzi zarządzania przychodami. Co one potrafią i do czego służą? Rozpoczynamy cykl artykułów, których celem jest przybliżenie inwestorom i hotelarzom podstaw revenue managementu, zrozumienie dzisiejszego [...]

Remarketing dynamiczny

Autor: Milena Bręczewska
ht-2018-08a-32

Niezakupione oferty, niedokończone rezerwacje to codzienność hotelu. Poprawa wskaźników w tych obszarach jest kluczowym zadaniem. Oprócz standardowych, klasycznych narzędzi coraz częściej hotele mogą korzystać z najnowszych osiągnięć marketingowej techniki – remarketingu dynamicznego i remarketingu CRM. W idealnym świecie odsetek sfinalizowanych rezerwacji przez stronę WWW lub telefonicznych wyniósłby 100 proc. W rzeczywistości hotelowej jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Nie oznacza [...]

Europejski w Warszawie – budynek, który zyskał nowe życie

Autor: Jocelyn Fillard, Paweł Marczak
ht-2018-07a-25

Udana rewitalizacja to taka, dzięki której powstaje budynek ponadczasowy. Uzyskanie takiego efektu wymaga harmonijnego połączenia historii danego miejsca z nowoczesnością. Zaprojektowanie modernizacji budynku to proces złożony, pełen wyzwań zarówno technicznych, jak i projektowych, a także koordynacji wszystkich działań z konserwatorem zabytków, który ściśle nadzoruje tego typu przedsięwzięcia. Od początku prac nad rewitalizacją Europejskiego byliśmy zgodni, że nie możemy jedynie odwzorowywać [...]

Social media policy – co to jest i czy warto, żeby hotel ją miał?

Autor: Krzysztof Czyżewski

Nowe przysłowie mówi, że jeśli nie ma cię na pierwszych kilku stronach wyników wyszukiwania Google, to tak, jakbyś w ogóle nie istniał. Nic więc dziwnego, że każdy hotel, z większym lub mniejszym entuzjazmem, stworzył i utrzymuje swoją stronę internetową, profil w mediach społecznościowych i, ostatecznie, bloga. Te internetowe okna na świat prowadzone są przez wyspecjalizowane agencje, wyznaczonych pracowników lub zespół [...]

Trudna sytuacja hotelu to nie grzech – możliwości restrukturyzacji

Autor: Tomasz Pieniążek

Formalna droga uzyskania ochrony przed wierzycielami, restrukturyzacji długów i rozpoczęcia nowej świetlanej przyszłości Mimo że od wejścia w życie nowych przepisów dotyczących restrukturyzacji przedsiębiorstw minęło już ponad dwa lata, w dalszym ciągu wiedza o prawnych możliwościach ratowania firmy hotelowej jest bardzo niewielka, w szczególności wśród małych i średnich przedsiębiorców Na powodzenie biznesowe obiektu wpływa wiele różnych czynników. Na część z [...]

Reklamacja gościa hotelowego

Autor: Joanna Strubel-Kraus
angry-man-274175_1280

W dzisiejszych czasach wzrosła świadomość praw przysługującym gościom hotelu w razie niespełnienia przez niego warunków opisanych w ofercie. Potwierdzają to liczne statystyki, które pokazują wzrost liczby reklamacji, jak również pozwów sądowych składanych przez niezadowolonych klientów. Niekiedy goście nadużywają prawa reklamacji i dochodzenia odszkodowania, dlatego też warto, aby właściciele hoteli wiedzieli, w jakich sytuacjach faktycznie powinni uznać rację klienta, a kiedy [...]

Imprezy okolicznościowe w hotelu – jak uniknąć problemów z sąsiadami

Autor: Joanna Borczyk
ht-2018-06ea-61

Głośna muzyka i hałas dobiegający z przyjęć organizowanych w hotelu mogą stanowić poważny problem dla właścicieli sąsiednich nieruchomości. Osoby mieszkające w sąsiedztwie hotelu, w którym często organizowane są imprezy okolicznościowe, są pozbawione swobodnego korzystania ze swojej nieruchomości, co nierzadko skłania je do podejmowania kroków prawnych, aby ograniczyć uciążliwości związane z ciągłym hałasem. Wpierwszej kolejności należy podkreślić, że właściciel hotelu nie [...]

Bezpieczeństwo płatności i obiegu gotówki

Autor: Dorota Jakubik
ht-2018-06ea-62

Kontrola operacji finansowych – gotówkowych i bezgotówkowych w hotelu dotyczy przede wszystkim recepcji (opłaty za pokoje, minibar, parking), gastronomii i usług w wellness & SPA. Podstawą w organizacji struktury przepływów pieniężnych jest zagwarantowanie bezpieczeństwa, zarówno pod kątem bilansu finansowego, jak i pracowników odpowiedzialnych za obrót gotówką. Wzwiązku z tym powinny zostać wprowadzone standardy określające częstotliwość rozliczania gotówki zarówno pogotowi kasowych [...]

Prawo do prywatności gościa hotelowego

Autor: Maciej Jamiołkowski, Szymon Studziński, prawnicy w kancelarii Czyżewscy
ht-2018-04a-09

Jedną z podstawowych zasad obowiązujących w hotelarstwie jest pełne poszanowanie prawa do prywatności gościa hotelowego. I choć może się to wydać truizmem, goście oczekują, że to, co zdarzyło się podczas ich pobytu w hotelu, na zawsze już tam pozostanie. Jednakże oczekiwanie to może okazać się trudne do spełnienia w sytuacji, w której powszechne stało się korzystanie przez hotele ze stałego [...]

Inwestycje hotelowe w starej tkance miejskiej – droższe i trudniejsze, ale warte realizacji

Autor: Filip Adamczak, architekt prowadzący w firmie SAO Investments
ht-2018-06a-29

Projektowanie w starej tkance miejskiej jest zdecydowanie trudniejsze i bardziej stresujące niż prowadzenie inwestycji w miejscu o jeszcze niewyznaczonych ramach. Jak pokonać trudności towarzyszące inwestycjom hotelowym w historycznych dzielnicach i kończyć je z sukcesem, a przy tym pogodzić nowoczesną wizję z historycznym charakterem miejsca? Nie ma znaczenia, czy inicjatywa wychodzi od właściciela nieruchomości, który chce pozyskać inwestora, czy inwestor zleca [...]


Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:









Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA