Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        


Egzamin z gościnności do poprawki

Autor: Pamela Gmiter, Alex Kloszewski
ht-2019-02a-27

Doświadczenia polskiej branży hotelarskiej w rekrutacji i retencji pracowników z Ukrainy Nie poszło nam najlepiej na egzaminie z gościnności z udziałem pracowników z Ukrainy. Wyłożyliśmy się podwójnie: jako państwo, które niewystarczająco dobrze ugościło sąsiada, oraz jako sektor hospitality, gdzie szczególnie imigranci zza wschodniej granicy mieli być odpowiedzią na braki kadrowe. Choć zawiniło wiele czynników, w tym niezwiązanych z sektorem, na [...]

Jak zadbać o komunikację i obsługę klienta online?

Autor: Maciej Okniński jest szefem sprzedaży w Unified Factory
ht-2019-02a-28

Wyobraźmy sobie, że po długiej podróży w końcu gość dociera do upragnionego hotelu. Wchodzi do środka i widzi pustą recepcję. Czuje się zdezorientowany i zagubiony, bo przecież ktoś powinien go przywitać oraz obsłużyć – wydać klucze, odebrać bagaż, zadbać o komfort. To przecież logiczne. O ile podobne zachowania wydają się niedopuszczalne, na ile taka troska o gości jest standardem w [...]

Pracodawca z wyboru Employer branding w usługach gastronomii dla hotelarstwa

Autor: Pamela Gmiter, Alex Kloszewski
ht-2019-01a-45

Świat jeszcze nigdy nie był tak transparentny. Marki postrzegane są jako „szklane pudełka”, przez które można podejrzeć styl pracy, język i kulturę przedsiębiorstw. A gdy widać wszystko, organizacje muszą się skupić na „ludzkiej” stronie wizerunku i działać z poszanowaniem wartości oraz zasad najważniejszych dla klientów, często w sprzeczności z własnym interesem ekonomicznym. Ta ludzka strona biznesu, sprowadzająca się do podejmowania [...]

Jak dbać o podłogi hotelowe, aby łatwo było je utrzymać w czystości

Autor: Lech Szelemet

Na co zwracać uwagę podczas wyboru środków czystości do podłóg i wykładzin hotelowych? Generalnie hotel może być wyposażony w kilka rodzajów podłóg: gres polerowany, marmur, granit, płytkę lastrykową, wykładzinę dywanową, linoleum, tarket. Dlatego, żeby osiągnąć zadowalający efekt czystej podłogi, trzeba spełnić kilka wymogów: profesjonalny, przeszkolony personel, właściwy dobór urządzenia/narzędzia oraz profesjonalny środek chemiczny Zacznijmy od podłóg twardych: gres, marmur, granit, [...]

Eksploatacja obiektu, design, społeczności

Zrzut ekranu 2018-11-27 o 15.54.56

Każdy hotel, hostel czy pensjonat może w swoim własnym zakresie dbać o środowisko, a co za tym idzie – o swoje finanse. Bez względu na to, czy hotel został wyposażony w nowoczesne instalacje, czy też ma już swoje lata, każdy zarządzający nim będzie się przede wszystkim starał uzyskać oszczędność energii i wody. Nawet w starszych obiektach hotelowych można wprowadzać proste [...]

Jak zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google?

ht-2018-11a-30

Czy pozycjonowanie strony internetowej hotelu wciąż się opłaca? Kto dziś inwestuje w SEO (Search Engine Optimization) i czym tak naprawdę zajmują się specjaliści z agencji interaktywnych? Rozwiewamy najczęstsze wątpliwości dotyczące pozycjonowania i ułatwiamy zrozumienie jego idei. Algorytmy Google odpowiadające za badanie zawartości stron internetowych dotychczas zmieniły się przynajmniej kilkadziesiąt razy, w większości w sposób nieoficjalny (Google w ostatnich latach nie [...]

Kłopoty z gościem w hotelu

Autor: Milena Rzemieniak-Kielin

Brak zapłaty za świadczone usługi czy zniszczenia w pokoju to nierzadkie problemy, z jakimi muszą się zmagać właściciele hoteli. Obowiązujące regulacje prawne nie pozostawiają ich jednak w tym zakresie bez należytej ochrony. Dlatego też istotne jest, aby osoby prowadzące hotel miały odpowiednią wiedzę o tym, jak należy reagować w takich sytuacjach. Szczególnie trudne są sytuacje, gdy gość odmawia zapłaty za [...]

CSR w projektowaniu, budowaniu i zarządzaniu hotelami, cz. 1

Autor: Wioletta Fabrycka
ht-2018-10a-40

CSR (corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu – to, najkrócej mówiąc, takie prowadzenie działalności, by pozwalała na harmonijną współpracę z bezpośrednim otoczeniem firmy i pracownikami oraz wywierała jak najmniej negatywny wpływ na środowisko. To gotowość ze strony organizacji do wzięcia odpowiedzialności za skutki swoich decyzji i działań w trzech głównych obszarach – pracownicy, partnerzy biznesowi i klienci oraz środowisko. [...]

Impreza w hotelu – jak zabezpieczyć swoje interesy

Autor: Milena Rzemieniak-Kielin
cim-01

Hotele są bardzo popularnymi miejscami wybieranymi na organizację różnego rodzaju przyjęć i imprez okolicznościowych, m.in. dlatego, że goście poza dobrze przygotowaną przestrzenią na tego typu wydarzenia, mają zapewniony jednocześnie nocleg. Tym bardziej właściciel hotelu, który udostępnia swój obiekt na rzecz sporej grupy osób, powinien należycie zabezpieczyć swoje interesy. Zawsze w razie organizacji imprezy w hotelu należy podpisać umowę z klientem [...]

RAPORT ŚNIADANIA HOTELOWE 2018. Na dobry początek dnia

ht-2018-09a-38

Śniadanie hotelowe z wyborem 50 czy 100 produktów, 10 czy 20 rodzajów pieczywa, pięciu czy 10 dań ciepłych? Na co goście zwracają szczególną uwagę w menu? Jakie są trendy kulinarne i jakie standardy gastronomiczne wyznaczają sieci hotelowe w Polsce? Aby odpowiedzieć na te pytania, zbadano poczynania pięciu dużych sieci hotelowych w Polsce, zapytano o zdanie kulinarnych ekspertów oraz zebrano opinie [...]


Bezpłatny newsletter
  2019-03-12 MANAGER RESTAURACJI Śródmieście
  2019-03-11 Kelnerka Gubin
  2019-03-19 Kierownik ds. Marketingu Gdańsk
  2019-03-11 Manager ds. Marketingu Kraków
  2019-03-13 Specjalista ds. Sprzedaży Uniejów
  2019-03-11 KUCHARZ Moszna
Z Branży






Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA