Niezbędnik menedżera

Jest to podręcznik, który każdy kierownik działu, każdy właściciel hotelu czy osoba nim zarządzająca powinna poznać. W „Hotelarzu” od ponad trzech lat prezentujemy materiały dotyczące rachunkowości zarządczej autorstwa Marty Kuniszyk. Prezentowany tu podręcznik porządkuje wiedzę o rachunkowości zarządczej. Jej zadaniem jest dostarczanie informacji niezbędnych do bieżącej kontroli firmy oraz skutecznego planowania jej działalności. Tytuł: Rachunkowość […]

Czytaj dalej


O hotelarstwie niemal wszystko

Książka w zamyśle popularyzująca wiedzę o hotelarstwie i skierowana bardziej do czytelnika, który korzysta z hoteli. Jednak niejeden praktykujący hotelarz może potraktować ją jako kompendium wiedzy. Moim zdaniem jest to pierwsza publikacja, która tak szeroko prezentuje hotelarstwo. I to zarówno historię, podstawowe pojęcia związane z branżą noclegową, rodzaje hoteli, największe systemy hotelowe czy najważniejsze organizacje […]

Czytaj dalej


Podręcznik nie tylko dla studentów

Praca profesora Józefa Sali jest adresowana przede wszystkim do studentów studiów ekonomicznych i kierunków związanych z turystyką i hotelarstwem. Jednak z powodzeniem można ją polecić praktykom. W dobie globalizacji i koncentracji kapitału oraz integracji obiektów w ramach łańcuchów hotelowych warto poznać przyczyny i skutki tych procesów. W książce czy raczej podręczniku przeanalizowano strategie działania zarówno […]

Czytaj dalej


Marketing w hotelarstwie.Podręcznik praktyczny

Jacek Piasta to hotelarz nie tylko piszący od kilku lat dla „Hotelarza”, ale i autor wydanego w roku 1996 podręcznika „Marketing w hotelarstwie”. Tamto opracowanie i dziś wydaną książkę dzieli cała epoka, jaką niewątpliwie jest ostatnie jedenaście lat rozwoju rynku hotelarskiego w Polsce. Gdyby nie rozbudowana część teoretyczna, to można by powiedzieć, że największym walorem […]

Czytaj dalej


Ethical Decision-Making in the Hospitality Industry

Podręcznik poruszający zagadnienie kształcenia w rzadko podejmowanej, nie tylko zresztą na łamach prasy branżowej, kwestii etyki w biznesie hotelarskim. Autorka książki, wykładowczyni etyki przemysłu gościnnego w School of Hotel and Restaurant Management na Uniwersytecie Północnej Arizony we Flagstaff, w przystępny sposób przedstawia problematykę podejmowania zgodnych z zasadami etycznymi decyzji, z jakimi mogą zetknąć się obecni […]

Czytaj dalej


Housekeeping Managmenet

Książka napisana w bezpośredni sposób, przystępnym stylem. Ujawnia wszelkie aspekty hotelowego housekeepingu – nie wyłączając takich zagadnień, jak: struktura tego działu w hotelu, planowanie, zatrudnianie, i zarządzanie pracownikami, zapasy i wyposażenie pracowników, dostawy dla tego działu, pralnia, sprzątanie i czyszczenie, codzienne administrowanie. Przykładowe rozdziały książki to: • Organizacja działu housekeepingu • Planowanie strukturalne • Zatrudnianie […]

Czytaj dalej


Profitable Menu Planning

Książka sprzedawana z CD-romem. Dokładnie prezentuje zagadnienie planowania menu – poprzez zadanie sobie właściwych pytań i próbę znalezienia odpowiedzi na nie. Jakie to pytania? Oto kilka z nich: • Kim jest twój klient • Jak marketingować menu do naszego klienta • Ograniczanie kosztów • Ustalanie cen sprzedaży dań • Analiza menu pod kątem potrzeb gości […]

Czytaj dalej


The Hospitality Supervisor’s Survival Kit

„Survival kit”, czyli „podręcznik przetrwania” w biznesie hotelarskim zawiera narzędzia potrzebne do rozwoju zdolności w zakresie relacji społecznych, stosunków w pracy, zarządzania personelem, obsługi gości. Autorzy – w sposób bardzo przejrzysty – formułują zasady , praktyczne sugestie dla menedżerów i dyrektorów hoteli odnośnie rozwiązywania konfliktów, prowadzenia spotkań, oceny dokonań podwładnych, narzucania dyscypliny. The Hospitality Supervisor’s […]

Czytaj dalej


How to Open a Financially Successful Bed&Breakfast or Smali Hotel

Ta wszechstronna publikacja (sprzedawana w komplecie z płytą CD) w sposób niezwykle przejrzysty wyjaśnia, jak założyć, obsługiwać i – co najważniejsze – z sukcesem zarządzać obiektem typu bed&breakfast lub małym hotelem. Autorzy przestrzegają: Bez względu na powody, dla których chcesz otworzyć mały hotel, pensjonat lub obiekt typu bed&breakfast, powinieneś mieć świadomość, że aby osiągnąć sukces, […]

Czytaj dalej


Gospodarka turystyczna w regionie: wybrane problemy jej funkcjonowania

Zbiór materiałów opracowanych przez grono przede wszystkim kilkunastu naukowców i zdecydowanie mniejsze grono praktyków. Każdy, kto interesuje się zagadnieniami gospodarowania turystycznego, jego powiązaniami z regionami i wpływu na ich rozwój, znajdzie w tej pracy coś dla siebie. Redagujący zebrał te opracowania, mogące funkcjonować jako samodzielne publikacje dla specjalistów, w rozdziałach: Przedsiębiorstwo turystyczne aktywnym uczestnikiem rynku, […]

Czytaj dalej