Stwórz unikalną atmosferę

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Na ogólną atmosferę hotelu wpływa wiele czynników. Gość zazwyczaj już po kilku chwilach od wejścia do obiektu wie, z kim ma do czynienia. Z profesjonalistami czy wręcz przeciwnie: z ludźmi, którzy nie stosują odpowiednich standardów w codziennej obsłudze gości Do pierwszej grupy czynników decydujących o wywarciu […]

Czytaj dalej


Służba piętra czy hotelu?

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Dla hotelu czy obiektu noclegowego pokój jest miejscem najważniejszym. To po to zatrzymują się w obiekcie goście, to za niego płacą, a ich najczęstsze pretensje czy uwagi związane są przede wszystkim z wyglądem, komfortem, czy stanem sanitarnym pokoju Gość rzadko ma do czynienia z obsługą pokoi. […]

Czytaj dalej


Po co nam concierge

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, a z krótkich wzmianek można się dowiedzieć, że „konsjerż” to osoba wykonująca obowiązki lokujące się między czynnościami kamerdynera i portiera hotelowego W ciągu ostatnich kilkunastu lat świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły […]

Czytaj dalej


Gesty gościnności. Usługi concierge w hotelu

Sylwia BortniakAutorka, z wykształcenia socjolog, jest trenerem i dyrektorem zarządzającym w spółce Consierge Polska, która realizuje program szkoleniowy poświęcony consierge w oparciu o literaturę światowych standardów Gość pojawiający się w recepcji dobrego hotelu spotka się z szacunkiem, życzliwością i uprzejmością ze strony obsługi. Zauważy też podobny stosunek pracowników do innych klientów, w tym do organizatorów […]

Czytaj dalej


Zasłużyć na napiwek…

Pozostawianie napiwków to bardzo ciekawe zachowanie – zarówno z punktu widzenia psychologii, jak i ekonomii. Dawanie napiwków jest szeroko praktykowane, więcej: wręcz regulowane normą społeczną, choć przecież nie jest nakazane prawnie. W pojęciu ekonomistów jest to zachowanie zagadkowe i z pogranicza irracjonalności Im większy rachunek, tym większy napiwekW USA oferowanie napiwków to powszechnie akceptowana norma, […]

Czytaj dalej


Ambasadorowie hotelu

Sylwia Bortniak. Połączyła bycie socjologiem z zawodem hotelarza. Pełniła funkcję kierownika działu marketingu i sprzedaży w Hotelu Nadmorskim w Gdyni. Obecnie jest trenerem i dyrektorem zarządzającym w spółce Concierge Polska, która realizuje program szkoleniowy poświęcony concierge w oparciu o literaturę światowych standardów. O historii funkcji concierge, jej znaczeniu i praktycznych zaletach oraz dlaczego każdy dbający […]

Czytaj dalej


Zasady dobrych praktyk

Autorka, z wykształcenia socjolog, jest trenerem i dyrektorem zarządzającym w firmie Concierge Polska, która realizuje program szkoleniowy poświęcony concierge w oparciu o literaturę światowych standardówSzanujące się społeczności, będące częścią środowiska gospodarczego, dbają o to, by posiadać i stosować kodeksy etyczne. Kodeksy te stanowią spis pewnych zasad i reguł oraz pozwalają członkom tych społeczności zrozumieć specyfikę […]

Czytaj dalej


Wiedza walutą concierge

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, pracowała jako menedżer w hotelu, reprezentuje firmę Concierge Polska W opinii przedstawicieli globalnych koncernów świadczących usługi turystyczne i noclegowe takich, jak Ritz-Carlton, InterContinental Hotels & Resorts i American Express, to właśnie concierge są w stanie najlepiej wychodzić naprzeciw zmieniającym się wymaganiom gości Problem wzrostu jakości usług hotelowych widziany z perspektywy […]

Czytaj dalej


Gości zagranicznych zwyczaje

Japończycy sami noszą swoje walizki, zresztą zwykle mają tylko jedną, Amerykanie dają napiwki, Irlandczycy i Skandynawowie dużo piją, Włosi słabo mówią po angielsku. By zagraniczni goście dobrze się czuli w polskich hotelach, warto znać obyczaje i przyzwyczajenia różnych grup narodowych. Od kiedy Polska otworzyła się na Europę i świat, odwiedza nasz kraj coraz więcej cudzoziemców. […]

Czytaj dalej


Przepis na świąteczny stół

To trochę paradoksalne, że choć przygotowania do świąt Bożego Narodzenia zaczynamy z roku na rok później, to organizowane w hotelach i restauracjach przedświąteczne spotkania firmowe zaczynają się już w pierwszej połowie grudnia. Zatem, niemal w ostatniej chwili, przypominam Państwu o tym, o czym, przygotowując wigilijno-świąteczny posiłek, zapomnieć nie można Przygotowując uroczysty posiłek świąteczny, powinniśmy zadbać […]

Czytaj dalej