Hotelowe Igrzyska – czyli o zasadach rządzących branżą hotelarską przy organizacji dużych wydarzeń sportowych

Obłożenie hoteli w Londynie w czasie Igrzysk olimpijskich wyniosło 88,5 proc. i było wyższe o blisko 5 proc. niż rok wcześniej. Średnia cena za pokój wzrosła o ponad 86 proc. do 212 funtów, a RevPAR o 95 proc. do blisko 188 funtów. To podobne wyniki (procentowo), jakie osiągnęły łącznie polskie miasta podczas Euro. Wniosek jaki […]

Czytaj dalej


Choroba legionistów – lepiej zapobiegać

Wszystkich hotelarzy zaszokował komunikat Sanepidu, informujący o wykryciu bakterii legionella we wrocławskim hotelu. Pytań oczywiście było dużo. Co to jest? Jak bardzo niebezpieczna jest ta bakteria? Ale przede wszystkim czy do rozpoczęcia EURO dyrekcja hotelu, w którym mieszkać miała reprezentacja Czech, poradzi sobie z tym problemem. Dzisiaj już wiemy, że wszystko dobrze się skończyło. Warto […]

Czytaj dalej


Goście szybko weryfikują ofertę SPA

Rozmowa z Arkadiuszem Dawidowskim, dyrektorem zarządzającym w firmie consultingowej ForSpa   Jaki był dla branży SPA rok 2011? Arkadiusz Dawidowski: Był to rok lekkiego wzrostu, jeżeli chodzi o liczbę nowo otwartych obiektów. Rynek powoli się profesjonalizuje i pozostają na nim gracze, którzy poważenie podchodzą do idei SPA: wprowadzają standardy obsługi, szkolą personel, bardzo dokładnie przygotowują […]

Czytaj dalej


Jak szkolić pracowników SPA?

Pracownicy hotelowego SPA są żywym dowodem na wysoką lub słabą jakość świadczonych w hotelu usług SPA. Wiedza jaką zdobywają w szkołach jest często całkiem niezła pod względem technicznym, jednak to za mało. Aby zachwycić i zachęcić gościa, potrzeba dużo więcej…   Rekrutacja personelu hotelowego nie należy do zadań łatwych, a duży wpływ na nią ma […]

Czytaj dalej


Basen dla zaawansowanych czyli jak uniknąć narzekania na zapach chloru

Motywacja zależy w dużej mierze od samego człowieka. Coraz więcej obiektów hotelowych w Polsce inwestuje w tworzenie basenów. Posiadanie basenu podnosi atrakcyjność obiektu oraz pozwala na rozszerzenie wachlarza dostępnych w hotelach usług. Kluczowe dla odpowiedniego funkcjonowania i komfortu korzystania z niego jest odpowiedni system uzdatniania wody.   Uzdatnianie jest to doprowadzenie wody do parametrów wymaganych […]

Czytaj dalej


Czy warto wydzierżawić basen?

Basen i strefa Wellness to obszar, który często ma decydujący wpływ na wybór hotelu przez gości. Ale koszt utrzymania tego obszaru stanowi niemałą część całości kosztów hotelu. Alternatywą może być wydzierżawienie lub oddanie go firmie zewnętrznej w zarządzenie. Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?   Z reguły korzystanie z basenu i całej strefy Wellness […]

Czytaj dalej


GUS: było lepiej, jest jeszcze lepiej

Trzy spośród 379 powiatów i miast na prawach powiatów udzielają blisko 20 proc. wszystkich noclegów w Polsce. Przyciągają one też ponad jedną trzecią wszystkich obcokrajowców korzystających z takich obiektów. Te miejsca to Warszawa, powiat kołobrzeski i Kraków. Tam skupiają się, jak w soczewce wszystkie plusy i minusy polskiego rynku noclegowego. Rok 2010, który był jeszcze […]

Czytaj dalej


Zaczął się boom w Warszawie

Po kilkuletnim zastoju na warszawskim rynku hotelarskim, ostatnie miesiące przyniosły informacje o rozpoczęciu realizacji aż kilkunastu nowych hoteli. To boom inwestycyjny, jakiego Warszawa nie przeżyła jeszcze w swojej historii. W ciągu najbliższych dwóch – trzech lat liczba pokoi hotelowych wzrośnie o ok. 2 tys. To 1/5 dotychczasowego stanu. Główne trendy to: szybki przyrost sieciowych hoteli […]

Czytaj dalej


Prawdziwe ceny w hotelach

Sierpień dla jednych hoteli to najcięższy okres w roku, dla innych to kilka tygodni największych wpływów. W Warszawie 5-gwiazdkowe hotele oferują po 200 zł, w Krakowie za tyle trudno znaleźć hostel, a nad morzem pokoju można nie znaleźć w ogóle (mimo pogody). HOTELARZ po raz kolejny zbadał, ile naprawdę kosztują hotele w sierpniu. Okazało się, […]

Czytaj dalej


Polscy hotelarze optymistami

Polscy hotelarze są dużo bardziej optymistycznie nastawieni w oczekiwaniach, co do wzrostu obłożenia, średniej ceny za pokój i RevPAR w 2011 roku w porównaniu do swoich europejskich kolegów – wynika ze Światowego Badania Nastrojów w Branży Hotelowej przeprowadzanej przez firmę konsultingową Horwath HTL. Polacy brali w niej udział po raz pierwszy. Na przełomie stycznia i […]

Czytaj dalej