Świat szkoleń i konferencji

Ostatnimi czasy hotele w Polsce i na świecie przestały być obiektami wchodzącymi tylko i wyłącznie w skład infrastruktury turystycznej, w której świadczyły krótkotrwałe usługi noclegowe. Stały się miejscem, w którym organizowane są seminaria, konferencje i kongresy. Ta sytuacja wymusiła na nich wzbogacenie swojej oferty i skierowanie jej do organizatorów różnorakich spotkań służbowych Fakt, że organizatorzy […]

Czytaj dalej


Brytyjskie cięcie kosztów

Faktem jest, że Wielką Brytanię dotknęła recesja gospodarcza. Właściciele i menedżerowie starają się obronić hotele przed jej skutkami, szukając prostych rozwiązań. Jednak działając w sektorze hotelarskim, należy zachować spokój i w przemyślany sposób obniżać ceny pokoi W obliczu kryzysu gospodarczego hotele, w porównaniu z innymi sektorami przemysłu turystycznego, udowodniły swoją elastyczność. Jednak dane Inter Continental […]

Czytaj dalej


Konferencyjny zysk hotelu

Wszystko to nie przychodzi samo. Warunkiem zainicjowania tej samonapędzającej się machiny jest wyposażenie hotelu we wszystko, co będzie potrzebne organizatorom i uczestnikom imprez. Wiele z tych aspektów warto uwzględnić już na etapie projektowania i budowy hotelu. Ale hotel funkcjonujący od lat, z istniejącymi już salami czy infrastrukturą, ma nie mniej walorów. Trzeba go tylko doposażyć […]

Czytaj dalej


Ostrożne szacunki

Wbrew pesymistycznym prognozom branżę hotelarską czeka okres intensywnego rozwoju oraz inwestycji W lutym Główny Urząd Statystyczny ogłasza raport o koniunkturze w sekcji działalność związana z zakwaterowaniem i usługami gastronomicznymi. Porównanie tegorocznego wskaźnika z ubiegłorocznym pokazuje prawie dokładne odwrócenie wskazań i pogłębienie negatywnego trendu w stosunku do grudnia ubiegłego roku. W styczniu bieżącego roku ogólny wskaźnik […]

Czytaj dalej


Magia z ergonomią

Sale balowe i konferencyjne kojarzyły się dawniej z wielkimi lustrami, kandelabrami, dużymi oknami z wymyślnie upiętymi, ciężkimi zasłonami. W miarę upływu czasu, wymogi się zmieniły. Lustra stały się kosztownym luksusem, kandelabry zastąpiło znacznie bardziej ergonomiczne oświetlenie, a okna w ogóle okazują się niepotrzebne, bo ta sama sala w jednej chwili może pełnić funkcje bankietowe, a […]

Czytaj dalej


Hotel co trzy dni

W połowie grudnia 2008 roku w Polsce funkcjonowało niemal 1,7 tys. hoteli. W ciągu półtora roku takich obiektów noclegowych przybyło niemal 180. Statystyka wskazuje, że co trzy dni otwiera się w Polsce nowy hotel Statystyka statystyką, nie do końca można jej wierzyć, jednak prawdą jest, że hoteli w Polsce przybywa. Jak wynika z ewidencji obiektów […]

Czytaj dalej


Hotele przyszłości

Jakie będą hotele przyszłości? Nie te z futurystycznych wizji, czyli umieszczone na krążących w przestrzeni kosmicznej stacjach orbitalnych czy też na obcych planetach i nie te zlokalizowane pod powierzchnią mórz i oceanów. Jak zatem będą wyglądały hotele za kilka lat? Jakie będą wówczas obowiązywały trendy w architekturze, we wzornictwie i wyposażeniu, jakie zmiany zajdą w […]

Czytaj dalej


Najlepsze wnętrza dla gościa

Współczesny hotel ma być nie tylko wyposażony w łóżka ulokowane na ograniczonej powierzchni prostopadłościennych pokoi. Hotel liczący na więcej niż jednorazową wizytę gościa, hotel butikowy czy designerski powinien przyciągać bryłą zewnętrzną, wystrojem, detalami Przedstawiając problematykę związaną z wyposażeniem wnętrz hoteli butikowych w lipcowym numerze „HOTELARZA”, zaprezentowaliśmy przykłady obiektów tego typu w Polsce zilustrowane wypowiedziami ich […]

Czytaj dalej