Marki wyrastają jak grzyby po deszczu

Jednym ze zjawisk charakterystycznych dla współczesnego hotelarstwa jest masowe tworzenie przez sieci coraz większej liczby nowych marek. Dzięki nim chcą – z jednej strony – zaspokajać coraz bardziej różnorodne potrzeby zróżnicowanych grup docelowych i objąć swoim zasięgiem jak większą liczbę klientów. Z drugiej – przyciągać nowych inwestorów do sieci. SIGNIA HILTON Liderem w kreowaniu nowych […]

Czytaj dalej


Co dalej z Orbisem?

Rok 2018 był kolejnym dobrym rokiem Grupy Orbis, jeśli chodzi o przychody i wyniki hoteli w całym regionie. W Polsce otwarto wprawdzie tylko dwa nowe – ibisy Styles w Warszawie, ale podpisano umowy na osiem kolejnych, a łącznie w przygotowaniu tylko w Polsce jest 26 projektów. I dobrych wyników można się było spodziewać. Pytania, które […]

Czytaj dalej


150 tys. rezerwacji za 201,5 mln zł – rok 2018 w TRAVELIST

Ponad 150 tys. rezerwacji na łączną kwotę 201,5 mln zł dokonali użytkownicy serwisu Travelist w 2018 r. Serwis odnotował wzrost średniej wartości oraz długości rezerwacji, co oznacza, że klienci wybierają coraz lepsze, droższe obiekty i zostają w nich dłużej. Obecnie Travelist współpracuje z ponad 700 obiektami w Polsce i blisko 200 z zagranicy, głównie z […]

Czytaj dalej


Marka ibis zmienia wizerunek

W hotelach pod marką ibis tradycyjne recepcje zastąpione zostaną rozwiązaniami mobilnymi, goście będą witani przez członka ibis Smile Team, pojawią się wielofunkcyjne otwarte przestrzenie wspólne, których głównym elementem będzie bar umożliwiający interakcje. Przygotowano trzy nowe koncepcje wystroju wnętrz. Integralną częścią hoteli będzie muzyka na żywo Marka, przygotowując się do zmian, zleciła instytutowi Ipsos przeprowadzenie badań […]

Czytaj dalej


Hotele w styczniu – świetnie we Wrocławiu, kiepsko w Poznaniu

Na wyniki styczniowe hoteli w największych miastach (generalnie są w tym okresie słabe) nakładają się dwa podstawowe czynniki: ferie w Warszawie i duże wydarzenia na targach w Poznaniu. W tym roku ferie przypadły na przełom stycznia i lutego, a w Poznaniu nie było dużych imprez targowych. Rewelacyjne wyniki zanotowały hotele wrocławskie, gdzie RevPAR wzrósł o […]

Czytaj dalej


Podsumowanie ferii i 5 sposobów na walkę z nadchodzącym niskim sezonem

Ferie za nami. Dla wielu hotelarzy były to bardzo intensywne tygodnie, do których przygotowywali się cały rok. Czas na podsumowanie, chwilę oddechu i zaplanowanie działań na kolejne miesiące Na podstawie danych z Profitroom Booking Engine wiemy już, że sprzedaż pakietów feryjnych znacznie przekroczyła zeszłoroczne wyniki. To kolejne potwierdzenie, że inwestycja w direct booking to strzał […]

Czytaj dalej


Prywatne akademiki – inwestorzy mają oko na studentów

Sektor nieruchomości alternatywnych, do których zaliczane są prywatne akademiki, potwierdził już swój potencjał generowania stabilnego i solidnego zwrotu z inwestycji m.in. w Holandii i Niemczech, a także na dynamicznie rozwijającym się rynku brytyjskim. W Polsce domy studenckie wciąż uznawane są za niezagospodarowaną niszę. Jednak ten stan nie utrzyma się długo. Wnadchodzących latach zainteresowanie inwestorów zostanie […]

Czytaj dalej


Artur Kozieja: otworzył Metropolo, otwiera Lake Hill, planuje kolejne hotele markowe

Rozmowa z Arturem Kozieją, inwestorem hotelarskim, który otworzył hotel Metropolo by Golden Tulip w Krakowie, otwiera Lake Hill Resort & Spa w Sosnówce i planuje otworzyć kilka następnych hoteli pod globalnymi markami w największych miastach, przystosowując pod nie już istniejące hotele W maju 2018 r. kupił pan inwestycję rozpoczętą 10 lat wcześniej przez Gromadę w […]

Czytaj dalej


15 nowych inwestycji ARCHE

Rozmowa z Władysławem Grochowskim, prezesem Grupy Arche Gratulacje z okazji zdobycia tytułu Sieci Roku przez Arche Hotele w naszym rankingu Hotelarskie Nagrody Roku 7 NAJ. Pięć nowych obiektów otwartych w ciągu jednego roku z ponad 900 pokojami to wynik, jakiego nie osiągnęła chyba żadna sieć w Polsce nie tylko w tym roku, ale nigdy. Ale […]

Czytaj dalej