Skąd biorą się dostawcy

W jaki sposób najczęściej dowiadują się Państwo o nowych dostawcach i ich ofertach? – zapytaliśmy naszych Czytelników w czerwcowej sondzie HOTELARZ-a. Z prasy branżowej i z internetu – odpowiedziała większość hotelarzy. Chcielibyśmy się dowiedzieć, skąd hotelarze czerpią informacje o nowych dostawcach i ich ofertach. Do wyboru było kilka możliwości. Ku naszemu miłemu zaskoczeniu okazało się, […]

Czytaj dalej


Telewizor w pokoju

Prawie połowa polskich obiektów noclegowych korzysta z małych telewizorów do 20 cali, kupionych kilka lat temu i nie zamierza ich na razie wymienić – wynika z czerwcowej sondy HOTELARZA. Odbiornik telewizyjny w pokoju, według wymogów kategoryzacyjnych, musi się znajdować w hotelach od trzech gwiazdek w górę. Jednak dzisiaj goście spodziewają się go w każdym obiekcie […]

Czytaj dalej


W SPA było jak w hotelach, a nawet gorzej

Ostatnie kilkanaście, kilkadziesiąt miesięcy były ciężkie dla branży hotelarskiej. A wiele z hoteli zainwestowało w obiekty SPA, które miały na celu zwiększenie przychodów całego ośrodka. W majowej sondzie chcieliśmy się dowiedzieć, czy rozwijająca się dopiero branża SPA, rozumiana jako działalność hotelowych centrów SPA, również odczuła znaczące spadki, czy też przeszła przez kryzys suchą stopą, a […]

Czytaj dalej


Hotel w filmie

Od lutego Polsat nadaje serial „Hotel 52”, którego fabuła opowiada o wydarzeniach z życia gości i personelu niewielkiego, luksusowego hotelu. Hotele pojawiają się w wielu innych produkcjach. Chcieliśmy się dowiedzieć od samych hotelarzy jak to, co pokazywane jest na ekranie, ma się do realiów. O kazało się, że produkcja Polsatu cieszy się dość dużą popularnością […]

Czytaj dalej


Aktywnie w internecie

Aktywność promocyjna w internecie staje się coraz ważniejszą częścią działań marketingowych obiektów hotelarskich. W marcowej sondzie zapytaliśmy hotelarzy, czy poza własną stroną i obecnością na portalach rezerwacyjnych, wykorzystują Internet w bardziej aktywny sposób. Wyniki są obiecujące. Ponad 56 proc. respondentów odpowiedziało: „Tak”. Spośród różnych form najczęściej wymieniano media społecznościowe, a wśród nich Facebook, rzadziej Twitter […]

Czytaj dalej


Zielone hotele

Ponad połowa obiektów hotelarskich w Polsce stosuje różne rozwiązania proekologiczne w swojej działalności, a kolejnych 20 proc. planuje wprowadzić je w najbliższym czasie – wynika z naszej lutowej sondy. Ekologia staje się coraz ważniejszym elementem, branym pod uwagę w zarządzaniu przedsiębiorsstwem. Raz – ze względu na rosnącą świadomość zagrożeń dla środowiska, dwa – z powodu […]

Czytaj dalej


Umiarkowany optymizm

O ile w 2009 rok polska branża wchodziła w minorowych nastrojach, powszechnie spodziewając się pogorszenia swoich wyników, to jej prognozy co do 2010 roku są bardziej optymistyczne. Ponad 1/3 hotelarzy, którzy odpowiedzieli na naszą grudniową sondę, uważa, że ten rok będzie dla nich lepszy, a kolejnych 30 proc. uważa, że nie będzie gorszy niż 2009. […]

Czytaj dalej


Grudzień: imprez nie będzie

Grudzień dla hoteli to najsłabszy miesiąc w roku. Gości jak na lekarstwo, a biznes trzeba jakoś utrzymać. Ich budżety ratują nieco liczne imprezy firmowe, które odbywają się w okresie przedświątecznym. Ale, jak wynika z naszej sondy, w tym roku hotelarze nie liczą specjalnie na nie. W grudniu ub.r. z hoteli, według danych GUS, skorzystało 680 […]

Czytaj dalej


Franczyza – mało znana i za droga

Za duże opłaty w stosunku do osiąganych korzyści i brak rzetelnej wiedzy o tej formie działalności hotelarskiej – to według respondentów biorących udział w naszej sondzie dwa główne powody, dla których tak mało hoteli w Polsce należy do sieci franczyzowych. Tym należy tłumaczyć fakt, że aż co trzeci hotelarz na pytanie: „Czy uważasz, że wejście […]

Czytaj dalej


W internecie sprawdzamy, przez telefon zamawiamy

Cały czas najpopularniejszą formą zakupu noclegu w polskim hotelu jest rezerwacja telefoniczna – korzysta z niej blisko 60 proc. wszystkich klientów. Przez systemy rezerwacyjne hotele kupuje ok. 15 proc. gości, i to głównie z zagranicy. Większość wykorzystuje je do sprawdzenia oferty, a potem dzwoni lub mailuje bezpośrednio do hotelu. Takie są wyniki naszej wrześniowej sondy, […]

Czytaj dalej