Polacy lubią świętować: imieniny, urodziny, wszelkie rocznice, zaręczyny, wieczory panieńskie, kawalerskie, baby showers, divorce parties. Specjalne uroczystości wymagają odpowiedniej oprawy, a hotele są do tego celu wymarzone. Coraz częściej goście decydują się też świętować w hotelowych SPA. Takie wydarzenia wymagają specjalnej organizacji i personalizowanej oferty SPA. Ludzie przez wiele miesięcy zmuszeni byli pozostawać w izolacji. […]
SPA
6
Fala gości w SPA Jak sobie z tym poradzić?
Po zdjęciu obostrzeń duże konferencje w hotelu mogą pojawić się każdego dnia, oby. Wtedy przy ladzie w SPA w jednym czasie może też pojawić się duża grupa gości zainteresowanych zabiegami. Jak to wszystko opanować, sprawnie rozładować korek i wszystkich zadowolić? Duże grupy konferencyjne w hotelach ostatnio spotkać można było raczej rzadko. Przed 2020 r. to […]
Analizy roczne w hotelowych SPA, czyli co każdy manager SPA zrobić powinien
Inwentaryzacje kosmetyków i środków trwałych, podsumowania, raporty, audyty finansowe, oceny pracownicze – początek roku dla osób, które zarządzają hotelowymi SPA, to czas wytężonej pracy. Wszystko trzeba policzyć, przeliczyć, wycenić i ocenić. Pracy jest mnóstwo, a wyzwań nie brakuje. Nowy budżet SPA najczęściej budowany jest w trzecim kwartale roku poprzedniego, a jego wykonanie analizowane jest na […]
Sportowcy w hotelowych SPA
ANITA BAJDALSKA. Wiele obiektów hotelowych dysponuje dobrymi warunkami do tego, aby przyjmować grupy sportowców. Atrakcyjna okolica, dobra infrastruktura sportowa czy to samego hotelu, czy też w jego okolicy, powodują, że niektórzy sportowcy na miejsce zgrupowania wybierają właśnie hotele SPA. Nie tylko drużyny piłkarskie, ale także siatkarze, koszykarze czy przedstawiciele dyscyplin indywidualnych. Jak przygotować hotelowe SPA […]
Święta w hotelowych SPA
Boże Narodzenie to czas szczególny dla wielu ludzi. Hotele zawsze starają się przygotować specjalną ofertę świąteczną dla swoich gości, aby na długo zapamiętali ten wypoczynek. A jak w tym czasie celebrować Boże Narodzenie w hotelowym SPA? Możliwości jest wiele, jednak wymagają one zaplanowania i zaprojektowania nowej, specjalnej oferty zabiegów. Na początek należy zatroszczyć się o […]
MICE i biznes w hotelowym SPA – jak budować odpowiednią ofertę?
Nie jest tajemnicą, że goście biznesowi i z segmentu MICE nie są najlepszą grupą dla hotelowych departamentów SPA. Przyjeżdżają w ściśle określonym celu, mają sporo zajęć dodatkowych i mało czasu na relaks w SPA. To sprawia, że specjalnie dla nich trzeba budować ofertę szytą na miarę, aby cokolwiek z budżetu takiej grupy trafiło do SPA. […]
Kontrola finansowa w hotelowym SPA
Kontrola finansowa departamentów SPA w hotelu ma najczęściej formę audytu wewnętrznego, przeprowadzanego przez dział księgowości. Czy jest to dobra metoda? Może nie do końca obiektywna, ponieważ księgowość z reguły nie ma pojęcia o tym, jak powinno funkcjonować SPA. Można skorzystać z audytu zewnętrznego firmy, która będzie posiadała wystarczającą wiedzę o tym, co i jak kontrolować, […]
Kontrola operacyjna departamentu SPA
Budowanie jakości to podstawa sukcesu w biznesie usług SPA, ale aby jakość nie była wyłącznie zbiorem procedur stworzonym przez ambitnego managera, potrzebna jest kontrola ich stosowania, i to realizowana codziennie. Nikt nie lubi być kontrolowany, ponieważ w powszechnej opinii oznacza to brak zaufania. Ale to opinia osób, których pracę podaje się kontroli. Inne podejście ma […]
Jesień w ofercie departamentów SPA – jakie zabiegi wprowadzić?
Wiele hotelowych SPA było w lecie obleganych przez gości, którzy bardzo potrzebowali relaksu. Jak utrzymać ten trend jesienią i jakie oferty powinny się teraz znaleźć w menu SPA? Należy skupić się na promocji tych zabiegów, które związane są z następstwami korzystania z uroków upalnej pogody. Wiele osób, które całe miesiące spędziły w domach, pracując zdalnie, […]
Totalne zarządzanie jakością w hotelowych SPA
Jakość w usługach jest podstawą działania firm, ale zarządzanie jakością nie jest już takie oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Nie wystarczy raz zaprojektować dobrą jakościowo usługę, trzeba nią też właściwie zarządzać, aby nie była tylko kosztem, ale zapewniała stałe wyższe zyski. To wyzwanie, jakie stoi przed managerami hotelowych SPA. Jakość to zespół cech, które zaspokajają […]