OKIEM DOSTAWCY: Ile pokoi powinna sprzątać pokojowa?

Trudno odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, ile pokojowa powinna posprzątać pokoi podczas swojej zmiany, czyli w ciągu ośmiu godzin. Wszelkie normy mają charakter indywidualny – wewnętrzny i przeważnie są ustalane przez kierownika służby pięter. Nawet nie ma odpowiednich regulacji w postaci przepisów prawnych. Jednak zdarza się, że są tworzone regulaminy, które zawierają zapis o liczbie pokoi […]

Czytaj dalej


Nowości w czystości

Środki dezynfekujące Apesin Apesin multi Q&E to środek dezynfekujący w piance do przestrzeni publicznych. Apesin kitchen Q&E to środek dezynfekujący w piance do powierzchni kuchennych. Wyróżnia je szerokie spektrum działania przeciwko bakteriom, drożdżom, wirusom i grzybom. Zapewniają efektywną dezynfekcję i czyszczenie w jednym kroku. Przenośny system dozujący Quick & Easy zapewnia dokładne i bezpieczne dozowanie. […]

Czytaj dalej


Żeby się wreszcie wyspać!

Konkurencja na rynku hotelowym, pojawianie się wciąż nowych obiektów, szczególnie 4- i 5-dwiazdkowych, wyznacza atrakcyjność wyposażenia wnętrz pokoi. Inwestorzy prześcigają się w tym, aby jak najbardziej oryginalnie zaprezentować swój obiekt. Zaoferować gościowi coś, czego nie będzie miał w domu. Dać mu opowieść o miejscu i mnóstwo pozytywnych emocji, które na długo zapamięta. Zapewnić najlepsze warunki […]

Czytaj dalej


Pościel – najintensywniej eksploatowany element pokoju

Pościel jest najintensywniej eksploatowanym, tuż obok ręczników, elementem wyposażania pokoju hotelowego. Często używana, zmieniana, prana, prasowana. Ma być przede wszystkim funkcjonalna i wytrzymała, przyczyniać się do komfortu snu gości i być dyskretna. Z drugiej strony jej wzornictwo świadczy o prestiżu miejsca. Warunki, jakie trzeba spełnić przy kategoryzacji hotelu, nie precyzują parametrów technicznych czy estetycznych pościeli […]

Czytaj dalej


Łóżko to podstawa

Choćby hotel miał w ofercie najbardziej wyszukane atrakcje, najlepsze menu, najnowocześniejsze SPA i był wyposażony w technologie, które spełniają wszystkie życzenia gości, to i tak zawsze najważniejsze w nim będzie łóżko. Im wygodniejsze, tym większa szansa na finansowy sukces hotelu, który będzie przyciągał gości. Łóżko jest głównym elementem wyposażenia, które czyni obiekt hotelem. Ma gwarantować […]

Czytaj dalej


Sanforyzacja i merceryzacja

Dobrej jakości bielizna hotelowa powinna być przede wszystkim wytrzymała, ponieważ poddawana jest częstym procesom prania w wysokich temperaturach z użyciem środków chemicznych. Często spotykamy się jednak z tym, że głównym kryterium wyboru pościeli jest cena. Na pierwszy rzut oka czasami trudno poznać jakość, bo pościel wygląda prawie tak samo, ale wiadomo, że „prawie robi różnicę”. […]

Czytaj dalej


Aranżacja łazienki

Jaka powinna być łazienka? Funkcjonalna, ergonomiczna, komfortowa i luksusowa. Jak ją wyposażyć, aby goście hotelowi tak się w niej czuli? Aranżacja łazienki hotelowej jest niezwykle ważną kwestią i wielokrotnie stanowi prawdziwe wyzwanie dla projektantów. Trendem w wystroju wnętrz obiektów hotelowych jest drewno naturalne, jak również jego ekologiczne odpowiedniki. Drewno w łazience Nurt ten wkracza również […]

Czytaj dalej


Parametry dobrej pościeli

Podczas wyboru hotelowej pościeli najważniejszy jest jej skład surowcowy. Najlepsza dla komfortu snu jest 100-procentowa bawełna. Dzięki swoim właściwościom (wysoka chłonność) potrafi zaabsorbować pięciokrotnie więcej wilgoci, niż sama waży, dzięki czemu gość nie poci się i czuje się komfortowo. Jakie powinna spełniać parametry dobrej jakości hotelowa pościel? 250 TC, 300 TC, gramatura 150 g/m kw., […]

Czytaj dalej


Leasing pościeli według hotelarza

Bielizna hotelowa w pokojach, w restauracji czy SPA to dla gości hoteli skojarzenie z czystością i jakością. Jest jedną z zasadniczych kwestii wpływających na ocenę hotelu. Dobra jakość tekstyliów to dobre pierwsze wrażenie po wejściu do pokoju hotelowego i w konsekwencji pozytywny odbiór obiektu, załogi w nim pracującej i gospodarza. To przekonanie, że inne elementy […]

Czytaj dalej


Hotelowa łazienka pod lupą

Co większość gości robi po wejściu do hotelowego pokoju? Stawia walizkę i… zagląda do łazienki. To jest trochę jak rytuał, bo dla wielu osób to właśnie łazienka jest wyznacznikiem jakości, standardu, a przede wszystkim czystości obiektu. Przyjrzyjmy się bliżej łazience, która towarzyszy hotelowemu pokojowi. Wdzisiejszych czasach goście stawiają łazienkom hotelowym wyjątkowo wysokie wymagania. Przede wszystkim […]

Czytaj dalej