GALA HOTELARZY DEKADY

Konferencja Hotel Trends była też pierwszą od dwóch lat okazją do zorganizowania hotelarskiej gali. A uhonorowanie 10 Hotelarzy 10-lecia planowaliśmy już rok temu, ale wówczas nie udało się z powodu lockdownu. Jednak co się odwlecze, to nie uciecze, a ostatni rok jeszcze bardziej potwierdził słuszność naszych wyborów – hotelarzy, który mieli największy wpływ na polskie […]

Czytaj dalej


WRESZCIE! HOTEL TRENDS POLAND & CEE – pierwsza taka konferencja od (dwóch) lat

Po dwóch edycjach wydarzeń online, konferencja Hotel Trends Poland & CEE powróciła w oczekiwanej przez uczestników formule stacjonarnej, choć umożliwiła także udział zdalny. W tym organizowanym przez wydawcę „Hotelarza” wydarzeniu i wieczornej gali w hotelu Renaissance Warsaw Airport wzięło udział, stacjonarnie i online, ponad 400 branżowych profesjonalistów. Wydarzenie odbyło się w reżimie sanitarnym spowodowanym pandemią, […]

Czytaj dalej


POD PATRONATEM HOTELARZA Najsławniejsi hotelarze wszech czasów

Kiedy w 2003 r., jako pracownik branży z 10-letnim stażem, napisałem swój pierwszy artykuł dotyczący Kemmonsa Wilsona, opublikowany w magazynie „Hotelarz” pod tytułem „Rewolucyjna podróż”, przeciętny polski hotelarz nie znał tej postaci. W odróżnieniu od takich znanych nazwisk w przemyśle hotelarskim jak Hilton czy Marriott, mało kto łączył Wilsona z Holiday Inn – do lat […]

Czytaj dalej


(Condo) Boom inwestycyjny w górach i nad morzem

Polskie regiony turystyczne, choć od zawsze – z definicji – cieszyły się dużą popularnością wśród gości, to jednak mniejszą wśród inwestorów hotelarskich, a jeśli już to głównie wśród przedsiębiorców wywodzących się z tamtych rynków. Wynikało to przede wszystkim z – wpisanej w ich istotę – sezonowości, która powodowała, że wprawdzie w okresie szczytu można było […]

Czytaj dalej


Wszyscy szukają pracowników

Wydawało się, że jedynym pozytywnym aspektem pandemii będzie to, że rynek pracownika w hotelarstwie zmieni się w rynek pracodawcy. I tak było w ubiegłym roku, choć wynikało to bardziej z tego, że sami pracodawcy ponosili duże straty na działalności hotelarskiej. Jednak obecnie jest to jeszcze bardziej rynek pracownika niż przed pandemią, gdyż ludzie stracili wiarę […]

Czytaj dalej


Gość familijny, pakiety pobytowe, szybkie myślenie poza schematami – nowa rzeczywistość

Tomasz Schweda, dyrektor generalny Mercure Kraków Stare Miasto Zaraz po zakończeniu pierwszej fali pandemii, jeszcze w maju 2020 r. przeanalizowaliśmy bieżącą sytuację pod kątem segmentów rynkowych i wyselekcjonowaliśmy te, które najlepiej rokują w nadchodzącym czasie. Dla każdego z nich stworzyliśmy oddzielny plan działania, uwzględniając elementy marketingu-mix. Przeanalizowaliśmy także dostępne zasoby i zastanowiliśmy się, jak możemy […]

Czytaj dalej


POCZTÓWKA Z KRAKOWA – trochę słońce, trochę deszcz Więcej deszczu

Kraków był najlepszym rynkiem hotelowym w Polsce, obok Warszawy, do marca ubiegłego roku. Od wybuchu pandemii stał się najgorszym. Wszystko to, co stanowiło o jego sile – dominujący gość zagraniczny i szybko rosnący segment klientów kongresowo- korporacyjnych – teraz jest jego słabością. I wcale nie zapowiada się, żeby miało być lepiej. Paradoksalnie może być nawet […]

Czytaj dalej


Jak przygotować hotel na powrót gości

Przed powrotem gości do hoteli koniecznie należy zwrócić uwagę na to, czy obiekt i personel są odpowiednio przygotowane do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Pandemia wymusza zachowanie wyjątkowo wysokich standardów higieny i bezwzględnej czystości, a to wiąże się z koniecznością wyposażenia hotelu w kilka niezbędnych artykułów. Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz HIGIENA SERWIS Dezynfekcja rąk i powierzchni. O czym […]

Czytaj dalej


Jak i skąd wziąć kapitał w trudnych czasach? Finansowanie bankowe, obligacje…

Jak obecnie instytucje finansowe podchodzą do sytuacji, w której znalazło się hotelarstwo i czy są elastyczne w renegocjowaniu umów? Jak hotele postrzegają instytucje finansowe po roku pandemii? Czy nowe projekty mają dziś szansę na uzyskanie finansowania, kiedy i na jakich warunkach? Czy też banki trwale odwrócą się od finansowania hoteli? A może warto rozważyć alternatywne […]

Czytaj dalej


OPTYMALIZACJA KOSZTÓW DZIAŁALNOŚCI OPERACYJNEJ W CZASACH COVID

Hotele w trakcie pandemii szukały i szukają sposobów na optymalizację kosztów, które choćby w minimalnym stopniu zniwelowałyby spadek przychodów. Gdzie i jak ich szukają? Które obszary działalności dało się najbardziej zoptymalizować, jeśli chodzi o koszty stałe i zmienne, a gdzie ich nie należało wprowadzać mimo trudnej sytuacji? Jakie rozwiązania stosowane były przez sieci hotelowe i […]

Czytaj dalej