HOTEL TRENDS POLAND & CEE 2023

W tegorocznej edycji forum Hotel Trends Poland & CEE – największego spotkania top managementu branży hotelarskiej – uczestniczyło ponad 450 gości, większość stacjonarnie w hotelu Regent w Warszawie, a część także online. W ośmiu prezentacjach i panelach dyskusyjnych wystąpiło blisko 40 ekspertów z Polski i zagranicy. Wydarzenie wsparło 37 partnerów – największe globalne i polskie […]

Czytaj dalej


Ile zarabia się w hotelach AD 2023

Prezentujemy piątą edycję Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń w Hotelarstwie przygotowanego przez „Hotelarza” (poprzednie przeprowadziliśmy w latach 2009, 2013, 2015 i 2019). Przedstawia ono rzeczywiste zarobki w polskiej branży hotelarskiej. Raport powstał na podstawie ankiety wysłanej do naszej liczącej przeszło 10 tys. rekordów bazy adresowej pracowników hoteli oraz na podstawie bezpośrednich rozmów z hotelarzami. Łącznie zebraliśmy ok. […]

Czytaj dalej


Prawda o rynku

Z jednej strony hotele notują już lepsze wyniki niż przed pandemią, a prognozy na kolejne lata również są optymistyczne. Z drugiej – inwestorzy nie rozpoczynają budów nowych hoteli na rynkach miejskich z powodu braku finansowania bankowego, chociaż wielu jest tym zainteresowanych. Ale trwa boom inwestycyjny w regionach turystycznych, tylko że niemal w całości finansowany w […]

Czytaj dalej


APARTAMENTY PREZYDENCKIE – wizytówki hoteli

Apartamenty prezydenckie – choć różnie nazywane w różnych obiektach – to największe i najbardziej luksusowo wyposażone jednostki mieszkalne w hotelach. Stanowią one wizytówkę, prezentując wszystko, co najlepsze ma do zaoferowania hotel gościom w swoich przestrzeniach mieszkalnych – luksus, komfort i wyjątkowy design. Tu mieszkają rzeczywiście prawdziwi prezydenci, monarchowie, najbardziej znani na świecie artyści i najbogatsi […]

Czytaj dalej


Finansowanie inwestycji – bariera (nie) do pokonania

Banki, po okresie prosperity panującym do początku 2020 r., od wybuchu pandemii bardzo ostrożnie podchodzą do finansowania inwestycji hotelowych. Tymczasem hotele, z zastrzeżeniem presji kosztowej, są bardzo perspektywicznym i dochodowym segmentem, zwłaszcza w porównaniu z segmentem biurowym, handlowym, ale też mieszkaniowym. Kiedy i na jakich zasadach banki odblokują swoją politykę kredytową? A dopóki nie odblokują, […]

Czytaj dalej


Sukces Forum HIT – 450 uczestników, 32 partnerów, wysoki poziom merytoryczny

VI edycja Forum HIT – Hotel Investment Trends Poland & CEE 2023 w warszawskim hotelu Renaissance zgromadziła ponad 350 uczestników stacjonarnie, ok. 100 online oraz panelistów z całej Europy i elitę rynku hotelowego z Polski, reprezentowaną przez inwestorów, właścicieli i kadrę zarządzającą z największych firm na rynku. Tegoroczne Forum HIT wsparła też rekordowa liczba 32 […]

Czytaj dalej


Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w usługach hotelarskich?

Sztuczna inteligencja i ChatGPT, które mają zrewolucjonizować współczesną cywilizację, stały się ostatnio najgorętszym tematem na świecie. Ale czy mogą też zrewolucjonizować branżę hotelarską, która generalnie polega jednak na udzieleniu noclegu i zaserwowaniu śniadania w formie bufetu szwedzkiego, czasami też masażu czy zabiegu na twarz? Jest tu miejsce na AI i ChatGPT, który polega na „automatycznym […]

Czytaj dalej


WARSZAWA – a jednak się buduje Co się otworzyło, co się otwiera, co powstanie. A co nie

W ciągu ostatnich trzech lat na warszawski rynek wchodziły hotele, których budowa zaczęła się jeszcze na fali rozgrzanej koniunktury pod koniec ubiegłej dekady. Od wybuchu pandemii do końca ub.r. otwarto 12 hoteli i obiektów hotelowych z ponad 2,5 tys. pokoi (w ciągu dwóch poprzedzających ją lat 16 obiektów z ponad 3 tys. pokoi). W tym […]

Czytaj dalej


ESG w hotelarstwie. Teraz!

ESG – trzy magiczne litery, które zmieniają świat i postrzeganie biznesu hotelowego. Podczas konferencji Hotel Trends Poland & CEE, która odbyła się 10 października w hotelu Radisson Collection Warszawa, po raz pierwszy w Polsce na konferencjach hotelowych ten temat został szerzej omówiony w panelu moderowanym przez Rafała Abramczyka z firmy hotelAG. Bo pytanie brzmi: nie […]

Czytaj dalej


7 NAJ 2022

Już po raz 14. „Hotelarz” przyznaje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach). Wyróżniamy nimi ludzi, hotele, marki i sieci za ich NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym roku. Kolejnym dla polskiego hotelarstwa roku pod znakiem niepewności, mimo szybko rosnących przychodów, ale też jeszcze szybciej rosnących kosztów, roku końca pandemii, ale początku wojny […]

Czytaj dalej