Po pandemii wojna – jaki będzie miała wpływ na polskie hotelarstwo?

To gorsze niż wojna – można było czasami usłyszeć o pandemii. No więc mamy i wojnę za wschodnią granicą. Jaki będzie miała wpływ na polskie hotelarstwo, bardzo mocno pokiereszowane dwoma latami pandemii? Wydaje się, że wbrew pozorom – wcale nieoczywisty Po miesiącu od wybuchu wojny trudno formułować konkretne wnioski, bo sytuacja jest cały czas nieprzewidywalna. […]

Czytaj dalej


SEGMENTACJA W HOTELARSTWIE – żeby zrozumieć popyt i zbudować strategię

ZIEMOWIT SZUBIELSKI, Qaulpro. Na czym polega segmentacja klientów w hotelu? Czy w każdym hotelu powinno się ją stosować? Do czego służy? Ile powinno być segmentów? I jakie? Jakie są skutki wadliwych kryteriów segmentacyjnych? Jakie są najczęstsze błędy przy budowaniu segmentacji? Jak najlepiej analizować i wykorzystać zebrane dane? Segmentacja pomaga zrozumieć popyt i zbudować strategię działania. […]

Czytaj dalej


7 NAJ 2021

Już po raz 13. „Hotelarz” przyznaje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach). Wyróżniamy nimi ludzi, hotele, marki i sieci za ich NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym roku. Kolejnym trudnym roku ze względu na pandemię i jej wpływ na hotelarstwo. Ale wbrew pozorom było z kogo i z czego wybierać, a w […]

Czytaj dalej


STAN PO BURZY i następna normalność

Drugi rok z pandemią zbliża się ku końcowi. Można by powiedzieć, że „nowa normalność”, w której przyszło nam żyć, z czasem wszystkim spowszedniała. Przywykliśmy – choć może nie wszyscy goście – do nowych zasad: dystansu społecznego, częstej dezynfekcji rąk, noszenia maseczek ochronnych w przestrzeniach zamkniętych. Naturalnie, przyzwyczajenie to jedno, a stosowanie się do istniejących zaleceń […]

Czytaj dalej


Hotelarstwo nowej ery

Jak pandemia koronawirusa zmieniła i zmienia współczesne hotelarstwo? Czy będzie miała trwały wpływ na potrzeby i preferencje gości? Czy hotelarstwo, jakie znaliśmy do 2019 r., jeszcze powróci, czy też trzeba nauczyć się podejścia do tego biznesu od nowa? Kiedy rynek wróci do wyników z 2019 r., jeśli chodzi o przychody, a kiedy, jeśli chodzi o […]

Czytaj dalej


GALA HOTELARZY DEKADY

Konferencja Hotel Trends była też pierwszą od dwóch lat okazją do zorganizowania hotelarskiej gali. A uhonorowanie 10 Hotelarzy 10-lecia planowaliśmy już rok temu, ale wówczas nie udało się z powodu lockdownu. Jednak co się odwlecze, to nie uciecze, a ostatni rok jeszcze bardziej potwierdził słuszność naszych wyborów – hotelarzy, który mieli największy wpływ na polskie […]

Czytaj dalej


WRESZCIE! HOTEL TRENDS POLAND & CEE – pierwsza taka konferencja od (dwóch) lat

Po dwóch edycjach wydarzeń online, konferencja Hotel Trends Poland & CEE powróciła w oczekiwanej przez uczestników formule stacjonarnej, choć umożliwiła także udział zdalny. W tym organizowanym przez wydawcę „Hotelarza” wydarzeniu i wieczornej gali w hotelu Renaissance Warsaw Airport wzięło udział, stacjonarnie i online, ponad 400 branżowych profesjonalistów. Wydarzenie odbyło się w reżimie sanitarnym spowodowanym pandemią, […]

Czytaj dalej


POD PATRONATEM HOTELARZA Najsławniejsi hotelarze wszech czasów

Kiedy w 2003 r., jako pracownik branży z 10-letnim stażem, napisałem swój pierwszy artykuł dotyczący Kemmonsa Wilsona, opublikowany w magazynie „Hotelarz” pod tytułem „Rewolucyjna podróż”, przeciętny polski hotelarz nie znał tej postaci. W odróżnieniu od takich znanych nazwisk w przemyśle hotelarskim jak Hilton czy Marriott, mało kto łączył Wilsona z Holiday Inn – do lat […]

Czytaj dalej


(Condo) Boom inwestycyjny w górach i nad morzem

Polskie regiony turystyczne, choć od zawsze – z definicji – cieszyły się dużą popularnością wśród gości, to jednak mniejszą wśród inwestorów hotelarskich, a jeśli już to głównie wśród przedsiębiorców wywodzących się z tamtych rynków. Wynikało to przede wszystkim z – wpisanej w ich istotę – sezonowości, która powodowała, że wprawdzie w okresie szczytu można było […]

Czytaj dalej