Co się zmieniło w projektowaniu hoteli

Co – jeżeli coś – zmieniła pandemia w projektowaniu hoteli? Czy może większe zmiany spowoduje wzrost kosztów mediów i konieczność dopasowania nowych projektów do tych uwarunkowań? Gdzie, przy generalnie rosnących kosztach inwestycji, jest czerwona linia, której inwestor nie powinien przekraczać, szukając oszczędności? O tym m.in. rozmawiali podczas konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE w […]

Czytaj dalej


W Krakowie wyniki nawet nie zbliżają się do 2019 roku

Rozmowa z Radosławem Altheim, dyrektorem zarządzającym sieci Q Hotel Jak widać w danych STR za pierwsze półrocze, w Krakowie wyniki były najbardziej oddalone od tych z pierwszego półrocza 2019 r. spośród wszystkich dużych rynków miejskich. Jak to wyglądało z perspektywy waszych dwóch hoteli? W 4-gwiazdkowym Q Plus ze 154 pokojami koło ICE Kraków przychody były […]

Czytaj dalej


Mieliśmy najwięcej gości indywidualnych w 15-letniej historii hotelu

Rozmowa z Rafałem Kuczyńskim, dyrektorem generalnym Holiday Inn Resort Warszawa Józefów Holiday Inn Resort Warszawa Józefów jest obiektem, który łączy w sobie wszystko – jest trochę miejski, trochę podmiejski, trochę konferencyjny, trochę wypoczynkowy, ani duży, ani mały ze 148 pokojami, za to z dużą ilością atrakcji outdoorowych. Jak wygląda z takiej perspektywy pierwsze półrocze 2022 […]

Czytaj dalej


Inwestorzy o obecnych wyzwaniach – czy budowa hotelu ma dziś sens ekonomiczny?

Ile obecnie kosztuje budowa hotelu w przeliczeniu na pokój i na m kw.? I o ile zdrożała w ostatnim czasie? Co składa się na powody podrożenia inwestycji i w jakim stopniu? I jak sobie radzić, gdy koszty operacyjne rosną równie szybko? Ile obecnie powinna kosztować budowa pokoju w zależności od kategorii hotelu, żeby była opłacalna? […]

Czytaj dalej


HIT PO PANDEMII

23 maja w hotelu Renaissance Warszawa odbyła się – pierwsza po trzech latach w pełni stacjonarna bez żadnych obostrzeń – konferencja HIT. Hotel Investment Trends Poland & CEE to największa platforma networkingowa dla inwestorów hotelarskich i uczestników procesu inwestycyjnego w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku zgromadziła ponad 300 uczestników, którzy mogli się wreszcie spotkać bezpośrednio […]

Czytaj dalej


Po pandemii wojna – jaki będzie miała wpływ na polskie hotelarstwo?

To gorsze niż wojna – można było czasami usłyszeć o pandemii. No więc mamy i wojnę za wschodnią granicą. Jaki będzie miała wpływ na polskie hotelarstwo, bardzo mocno pokiereszowane dwoma latami pandemii? Wydaje się, że wbrew pozorom – wcale nieoczywisty Po miesiącu od wybuchu wojny trudno formułować konkretne wnioski, bo sytuacja jest cały czas nieprzewidywalna. […]

Czytaj dalej


SEGMENTACJA W HOTELARSTWIE – żeby zrozumieć popyt i zbudować strategię

ZIEMOWIT SZUBIELSKI, Qaulpro Na czym polega segmentacja klientów w hotelu? Czy w każdym hotelu powinno się ją stosować? Do czego służy? Ile powinno być segmentów? I jakie? Jakie są skutki wadliwych kryteriów segmentacyjnych? Jakie są najczęstsze błędy przy budowaniu segmentacji? Jak najlepiej analizować i wykorzystać zebrane dane? Segmentacja pomaga zrozumieć popyt i zbudować strategię działania. […]

Czytaj dalej


7 NAJ 2021

Już po raz 13. „Hotelarz” przyznaje nagrody 7 NAJ (bo w siedmiu kategoriach). Wyróżniamy nimi ludzi, hotele, marki i sieci za ich NAJwiększy wpływ na polski rynek hotelarski w mijającym roku. Kolejnym trudnym roku ze względu na pandemię i jej wpływ na hotelarstwo. Ale wbrew pozorom było z kogo i z czego wybierać, a w […]

Czytaj dalej