Employer branding – budowanie SILNEJ marki pracodawcy

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, stało się już koniecznością, również w branży hotelarskiej. Coraz więcej organizacji wpisuje je w swoje długofalowe strategie HR i ma to głębokie uzasadnienie, gdyż każdemu, niezależnie od wielkości firmy, zależy najpierw na przyciągnięciu talentów do swojej organizacji, a później, co stanowi nie mniejsze wyzwanie – ich zatrzymanie. Bez silnej […]

Czytaj dalej


Jak ci idzie komunikacja z gośćmi? Wielki mały test

To, kiedy, jak często i w jaki sposób komunikujemy się z gośćmi, ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji. Zawartość strony internetowej, wygląd maili, brak lub szczątkowe odpowiedzi na zapytania gości przekładają się na zainteresowanie obiektem i lojalność osób, które były gośćmi hotelu. Zapytania o pobyt spływają do hotelu z różnych kanałów. Trzymanie ręki na pulsie […]

Czytaj dalej


Przetrwanie – jak to zrobić poprzez formalne działania restrukturyzacyjne

Trzy tygodnie marca przewróciły rynek hotelowy w Polsce i na świecie. Po pierwszym szoku przychodzi powoli czas dla wszystkich, którzy są właścicielami hoteli lub działają w ich imieniu, do zastanowienia się nad decyzjami dotyczącymi dalszej strategii działania. Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że decyzje te będą musiały być podjęte w trudnej do przewidzenia perspektywie i […]

Czytaj dalej


Incydenty bezpieczeństwa dotyczące ochrony danych w kontekście RODO – jak sobie z nimi poradzić

Większość hotelarzy w obliczu olbrzymich kar wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych dostosowała się do nich, wdrażając RODO w 2018 r. Wielu wdrożenie otworzyło oczy na potrzebę stworzenia odpowiednich procedur, przeprowadzenia szkoleń czy zwiększenia wydatków na obsługę IT w celu zabezpieczenia danych oraz tworzenia kopii bezpieczeństwa. Jednak spora grupa potraktowała wdrożenie tylko jako kolejny […]

Czytaj dalej


12 wskazówek, jak dbać o silnik (rezerwacyjny)

Zainwestowałeś w teren, posiałeś trawę i posadziłeś drzewa. Twój ogród jest gotowy? Niestety nie – wymaga przecież regularnej pielęgnacji i czujnego oka. Podobnie jest z silnikiem rezerwacyjnym na stronie hotelu. Oto wskazówki, dzięki którym booking engine będzie nieprzerwanym kołem napędowym biznesu. 1. Dbaj o dostępność na minimum rok do przodu Patrz w przyszłość, nawet na […]

Czytaj dalej


7 błędów recepcji przez które hotel traci rezerwacje

Nikogo już nie dziwi, kiedy mówi się o ważnej sprzedażowo roli recepcji. I to nie tylko przy sprzedaży rezerwacji indywidualnych, ale także przy proponowaniu usług dodatkowych i zwiększaniu wartości gościa w hotelu. Jakie błędy najczęściej popełniają recepcje i działy rezerwacji w tym zakresie? Dziś nikogo już nie trzeba przekonywać do tego, że jednym z bardzo […]

Czytaj dalej


9 pytań o pakiety hotelowe i oferty świąteczne – badania marketingowe 2019

Nadszedł nowy rok, czas podsumowań. Weźmy pod lupę okres świąteczny. Co roku coraz więcej z nas decyduje się na wypoczynek poza domem. Rośnie popularność świątecznych wyjazdów. Czas sprawdzić przygotowanie polskiej branży hotelarskiej na tę okoliczność! Czy hotele posiadają pakiety świąteczne? Jak je tworzą, jak wygląda sprzedaż? Pakiety hotelowe i oferty świąteczne Branża od lat huczy […]

Czytaj dalej


Wartości i doświadczenie

rozmowa z Piotrem Kalinowskim, CEO i dyrektorem kreatywnym studia MIXD, o nowych trendach w branży hospitality Jakie są obecnie, patrząc przez pryzmat londyńskiej konferencji Sleep & Eat, w której brałeś udział, gorące tematy w światowej branży hospitality? Stawia się przede wszystkim na trzy aspekty. Pierwszy to budowanie oraz integrowanie społeczności wokół hotelu. Wiele marek i […]

Czytaj dalej


ROK 2019 OKIEM DOSTAWCÓW

Jak wyglądał rok 2019 na rynku hotelarskim w porównaniu z 2018 według dostawców produktów i usług dla tej branży? Jak wyglądał będzie 2020 według nich? Jak oceniają kondycję rynku hotelowego na podstawie swoich realizacji, kontaktów i kontraktów? Czy widzą sygnały jakichś nadchodzących zmian popytu ze strony hoteli? Jakie nowe zjawiska zaobserwowali na rynku w swoich […]

Czytaj dalej


5 powodów, dla których warto zapoznać się z trendami

Zaczyna się od narastającej świątecznej gorączki. Wszyscy informują, że mają niezawodny patent na magiczne Boże Narodzenie. Później przychodzi czas na trendy – co trzeba mieć, czego nie można przegapić w nowym roku. Ostatecznie robi się jak zwykle albo odkłada zmiany na „po sylwestrze”. Tymczasem warto z uwagą przejrzeć analizy i wskazówki, jakie przygotowują specjaliści. Whotelarskich […]

Czytaj dalej