Tani pracownik = tanie doświadczenie w obsłudze hotelowej

Od dawna żyjemy w czasach rozwoju zupełnie nowej, zaawansowanej gospodarki – ekonomii doświadczeń, opartej przede wszystkim na usługach. Jej fundamentem jest dostarczanie klientom doświadczeń, w których dominują emocje (Experience Economy). Dzięki silnym emocjom zapamiętujemy doświadczenia, bo emocje nas angażują. Najważniejsze elementy z ekonomii doświadczeń, które mają kluczowe znaczenie w hotelarstwie to: personalizacja, emocje i technologia. […]

Czytaj dalej


Aparthotele i condohotele – inwestycje pod lupą UOKiK Czy doczekamy się dedykowanej regulacji?

Inwestycje w aparthotele i condohotele cieszą się w ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem inwestorów. Niskie oprocentowanie lokat bankowych czy doświadczenia inwestorów indywidualnych na rynkach finansowych zniechęcały dotąd inwestowania. Obecnie oprocentowanie lokat w bankach osiągnęło historycznie najniższy poziom. Nic więc dziwnego, że inwestorzy szukają innych inwestycji, wśród których najpopularniejsze są obecnie inwestycje w nieruchomości. Zbadań przeprowadzonych […]

Czytaj dalej


Planowanie biznesu – business plan 2021 w hotelu według metody LOTS

Pandemia COVID-19 cały czas nie odpuszcza, a branża hotelarska, jak niewiele innych doświadcza istnego roller coastera. I jak w takim czasie planować cokolwiek? Jak planować dłuższy okres, kiedy nie wiadomo, co wydarzy się jutro? Niestety, nie mamy na to wpływu. Wierzę jednak, że zdecydowana większość z nas jest w biznesie hotelarskim nie przez przypadek. A […]

Czytaj dalej


Sztuka imitacji

W 2015 r. szwajcarski fotograf Roger Eberhard wyruszył w roczną podróż po pięciu kontynentach, odwiedzając 32 kraje, za każdym razem rezerwując standardowy pokój jednej z globalnych sieci hotelowych. Po powrocie opublikował foto album zatytułowany „Standard”, w którym na sąsiadujących stronach zestawił zdjęcia pokoju i widoku z okna. Pokoje były zaprojektowane zgodnie z zasadą „myśl globalnie, […]

Czytaj dalej


GUEST EXPERIENCE 4.0 Doświadczenie – nowe źródło wartości na trudne czasy

Ostatnie doniesienia na temat szczepionki od Pfizera na COVID-19 dają ogromną nadzieję, że pandemia niedługo się skończy, a przynajmniej wyhamuje na tyle, że wrócimy do życia bez tak dotkliwych ograniczeń. Ale wiemy też, że na pewno czeka nas kilka trudnych miesięcy. Nie wrócimy do normalności już za kilka czy kilkanaście tygodni. Dobrą wiadomością z ostatnich […]

Czytaj dalej


CRISIS MANAGEMENT– plan zarządzania kryzysowego

W ostatnich latach chyba nic bardziej niż pandemia COVID-19 nie przewartościowało myślenia gości i hotelarzy o bezpieczeństwie. Bezpieczeństwo w hotelu w każdym obszarze zawsze było i jest jednym z najważniejszych filarów naszego biznesu. Jednak jak często łapiemy się na tym, że ważniejsze bywają dla nas inne rzeczy, jak choćby wystrój wnętrz, maksymalne wykorzystanie powierzchni czy […]

Czytaj dalej


HOTELARSKIE DNA – Minimalizm w hotelu

Chyba niejednemu zdarzyło się być na bankiecie, gdzie stoły uginały się od kolorowych potraw, ale nie było niczego smacznego do jedzenia? Albo nocowanie w hotelu, w którym opanowanie menu telewizji hotelowej pokonało waszą chęć oglądania czegokolwiek? Nie wspomnę już o wymyślnym sterowaniu światłem czy klimatyzacją w pokoju, do którego często potrzebna jest długa instrukcja obsługi. […]

Czytaj dalej


Odszkodowanie za lockdown?

Czy przedsiębiorcy mają szansę na uzyskanie od Skarbu Państwa odszkodowania za wprowadzone w związku z COVID-19 obostrzenia w prowadzeniu działalności gospodarczej? W związku z wprowadzeniem przez rząd kolejnych ograniczeń w prowadzeniu działalności gospodarczej związanych z pandemią, które de facto dla niektórych branż, w tym dla hotelarskiej, oznaczają ponowny lockdown, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na […]

Czytaj dalej


Śpieszmy się kochać dyrektorów hoteli, tak szybko odchodzą

Zwlekałam z tym tematem, bo miałam cichą nadzieję, że to pojedyncze przypadki. Od kilku tygodni z hoteli odchodzą dyrektorzy. Odchodzą także wieloosobowe zespoły hoteli, jedna osoba za drugą. Trudno tego nie zauważyć, bo skala robi się duża. Jestem w takim momencie zawodowym, kiedy wiedza zaczyna mi bardzo przeszkadzać, bo w głowie tworzą mi się scenariusze […]

Czytaj dalej