Jak pisać do gości?

Umiejętne łączenie e-commerce z hospitality to dziś klucz do sukcesu w hotelarstwie. Połączenie tych dwóch światów szczególnie widoczne jest w korespondencji mailowej, którą goście otrzymują od hotelu. Jak ją przygotowywać, by budować zaufanie i zachęcać do rezerwacji w swoim obiekcie. Często w mailu rozpoczyna się i kończy (lub przerywa) kontakt gościa z hotelem. Zaczyna się […]

Czytaj dalej


Na co zwracać szczególną uwagę podczas budowy hotelu

Nie sposób opisać kompleksowo w jednym tekście wszystkich ryzyk i sytuacji na etapie budowy, które mogą przełożyć się na zbędne koszty inwestycji czy później eksploatacji obiektu hotelowego. Poniżej kilka wskazówek i zaleceń, na co inwestor powinien zwrócić szczególną uwagę podczas procesu budowy, aby uniknąć kłopotów oraz dodatkowych nakładów inwestycyjnych i kosztów utrzymania podczas eksploatacji. W […]

Czytaj dalej


Funkcjonowanie hotelu z umową franczyzową

Realizując projekt hotelowy, inwestor musi na początku odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chce, aby jego obiekt działał niezależnie czy pod międzynarodową (lub polską) marką. Zależy to od wielu czynników, ale w czasach ogólnej globalizacji wydaje się, że rozwiązania franczyzowe są korzystniejsze, a na pewno warte rozważenia. Dlatego dobrze jest przyjrzeć się temu bardziej szczegółowo, uwzględniając […]

Czytaj dalej


Inwestycja hotelowa, cz. 2 Dokumentacja projektowa, wybór sposobu realizacji, wykonawców i dostawców

W poprzednim numerze „Hotelarza” pisałem, o czym należy pamiętać na początkowych etapach inwestycji, żeby nie przepłacić. Teraz kilka rad i wskazówek, jak prowadzić inwestycję na etapach projektowania, wyboru wykonawców oraz producentów i dostawców wyposażenia, aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów inwestycji czy eksploatacji hotelu. W kolejnym wydaniu o tym, na co zwrócić uwagę w trakcie budowy, […]

Czytaj dalej


Pokaż się z najlepszej strony

Przyjazna i oddająca charakter obiektu strona internetowa to absolutne must have w czasach, gdy znaczna większość gości szuka ofert w internecie. Jakie sprawy, od diagnozy aktualnej witryny po zlecanie budowy nowej, powinien brać pod uwagę hotelarz, by nie pozostawać w tyle. Przegląd obiektu pod kątem ewentualnego remontu to standardowe działanie większości hotelarzy. Odmalowanie ściany, wymiana […]

Czytaj dalej


Inwestycja hotelowa – o czym trzeba pamiętać, żeby nie przepłacić

Branża hotelowa od kilku lat przeżywa boom w Polsce i w naszym regionie Europy. Nowe hotele rosną jak grzyby po deszczu. Modernizowanych jest wiele istniejących obiektów, które odbiegają od obecnych standardów i trendów. Polacy coraz częściej dostrzegają, że współczesne hotele to nie tylko miejsca zakwaterowania na czas podróży biznesowych czy turystycznych, ale też sposób na […]

Czytaj dalej


10 sprawdzonych sposobów na direct booking

Direct booking wymaga zaangażowania i cierpliwości. Ale jak to zwykle bywa w tego typu sprawach, opłaca się podjąć wysiłek, bo przynosi on ogromne korzyści. Jeśli chcemy cieszyć się rosnącymi słupkami sprzedażowymi i lojalnością gości, warto znać (i stosować) sprawdzone metody na sukces w direct bookingu. Po pierwsze: komunikacja na Facebooku i nie tylko Na początek […]

Czytaj dalej


Jak dotrzeć do klienta korporacyjnego z ofertą hotelową? Narzędzia marketingu online

Klienci korporacyjni to jedna z kluczowych grup docelowych w branży hotelarskiej. Konferencja, szkolenie, miejsce do organizacji spotkania, kolacja firmowa, wyjazd integracyjny – to tylko kilka przykładów oferty dla biznesu. W jaki sposób za pomocą narzędzi komunikacji online trafnie dotrzeć do tej grupy? Kampanie reklamowe nastawione na bezpośrednie zbieranie tzw. leadów „tu i teraz” (potencjalnych klientów […]

Czytaj dalej


Personel w stylu fusion

Analizy społeczno-ekonomiczne przewidują, że kryzys rynku pracy jest nieuchronny i będzie miał katastrofalne skutki dla biznesu, gospodarki i systemu emerytalnego. Przedsiębiorcy różnych branż apelują do rządu o interwencję. W branży hotelarskiej kryzys kadrowy pojawił się kilka lat wcześniej, więc zdołali już trochę ochłonąć i zaradzić bieżącym problemom. Niektórym udało się też opracować i wdrożyć nową […]

Czytaj dalej


Wszystko, co trzeba wiedzieć o hotelach w technologii modułowej

Od kilkunastu lat na świecie dynamicznie rozwija się budownictwo modułowe. Stało ono się coraz częściej stosowaną technologią, również w odniesieniu do wielopiętrowych budynków mieszkalnych, biurowych, szkół, hoteli. Technologia modułowa wydaje się rozwiązaniem, które daje szansę skutecznie ograniczyć konsekwencje występującego od kilku lat wzrostu kosztów materiałów i usług budowlanych oraz niedoborów wykwalifikowanych pracowników. W ostatnich dekadach […]

Czytaj dalej