Strategia marketingowa apartamentów pod wynajem. CASE STUDY

MICHAŁ PŁOMIŃSKI, Booking Solutions Budowa strategii marketingowej dla obiektów z branży hotelarskiej to trudne wyzwanie, a dla apartamentów pod wynajem jeszcze trudniejsze. Spójrzmy na to przez pryzmat konkretnego przypadku – dwóch ekskluzywnych apartamentów: z Gdańska i Torunia. Na początku należało poznać potrzeby i wymagania klientki oraz preferencje co do tego, w jaki sposób miałyby być […]

Czytaj dalej


Inwestycja hotelowa. O czym trzeba pamiętać podczas wyposażania hotelu

Optymalny dobór odpowiedniego wyposażenia hotelowego na etapie inwestycji wymaga wiedzy eksperckiej w takich dziedzinach jak np. systemy informatyczne i teletechniczne, audio-wideo, technologia kuchni, systemy parkingowe, wymagania ppoż. czy sanitarne, meble, tekstylia, różnego rodzaju akcesoria. W procesie zakupu ważne są umiejętności w zakresie negocjacji, efektywnej współpracy, budowania długofalowych relacji z producentami i dostawcami oraz zdolności analityczne. […]

Czytaj dalej


Google Hotel Search – jak to działa?

Od dłuższego czasu na oficjalnym blogu Google pojawiają się informacje i sugestie na temat większego udziału hegemona z Mountain View w branży turystycznej. Pewne było, że nadejdzie taka chwila, kiedy Google będzie chciało wkroczyć na rynek rezerwacji i przejąć solidny kawałek tortu dla siebie. Ta chwila nadeszła. Prostota zawsze była dla Google istotna, ich programiści […]

Czytaj dalej


Inwestycja hotelowa cz.4 O czym pamiętać w trakcie modernizacji i przebudowy

O modernizacji lub przebudowie hotelu właściciele zaczynają zwykle myśleć, gdy pojawia się i pogłębia spadek przychodów, obłożenia czy rośnie liczba negatywnych ocen hotelu. Może się to wiązać ze zmianą otoczenia konkurencyjnego (nowe czy zmodernizowane hotele) lub z pogorszeniem standardu i wizerunku obiektu na skutek zużycia, pojawienia się nowych technologii lub trendów na rynku. Innym powodem […]

Czytaj dalej


Jak pisać do gości?

Umiejętne łączenie e-commerce z hospitality to dziś klucz do sukcesu w hotelarstwie. Połączenie tych dwóch światów szczególnie widoczne jest w korespondencji mailowej, którą goście otrzymują od hotelu. Jak ją przygotowywać, by budować zaufanie i zachęcać do rezerwacji w swoim obiekcie. Często w mailu rozpoczyna się i kończy (lub przerywa) kontakt gościa z hotelem. Zaczyna się […]

Czytaj dalej


Na co zwracać szczególną uwagę podczas budowy hotelu

Nie sposób opisać kompleksowo w jednym tekście wszystkich ryzyk i sytuacji na etapie budowy, które mogą przełożyć się na zbędne koszty inwestycji czy później eksploatacji obiektu hotelowego. Poniżej kilka wskazówek i zaleceń, na co inwestor powinien zwrócić szczególną uwagę podczas procesu budowy, aby uniknąć kłopotów oraz dodatkowych nakładów inwestycyjnych i kosztów utrzymania podczas eksploatacji. W […]

Czytaj dalej


Funkcjonowanie hotelu z umową franczyzową

Realizując projekt hotelowy, inwestor musi na początku odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chce, aby jego obiekt działał niezależnie czy pod międzynarodową (lub polską) marką. Zależy to od wielu czynników, ale w czasach ogólnej globalizacji wydaje się, że rozwiązania franczyzowe są korzystniejsze, a na pewno warte rozważenia. Dlatego dobrze jest przyjrzeć się temu bardziej szczegółowo, uwzględniając […]

Czytaj dalej


Inwestycja hotelowa, cz. 2 Dokumentacja projektowa, wybór sposobu realizacji, wykonawców i dostawców

W poprzednim numerze „Hotelarza” pisałem, o czym należy pamiętać na początkowych etapach inwestycji, żeby nie przepłacić. Teraz kilka rad i wskazówek, jak prowadzić inwestycję na etapach projektowania, wyboru wykonawców oraz producentów i dostawców wyposażenia, aby nie ponosić niepotrzebnych kosztów inwestycji czy eksploatacji hotelu. W kolejnym wydaniu o tym, na co zwrócić uwagę w trakcie budowy, […]

Czytaj dalej


Pokaż się z najlepszej strony

Przyjazna i oddająca charakter obiektu strona internetowa to absolutne must have w czasach, gdy znaczna większość gości szuka ofert w internecie. Jakie sprawy, od diagnozy aktualnej witryny po zlecanie budowy nowej, powinien brać pod uwagę hotelarz, by nie pozostawać w tyle. Przegląd obiektu pod kątem ewentualnego remontu to standardowe działanie większości hotelarzy. Odmalowanie ściany, wymiana […]

Czytaj dalej


Inwestycja hotelowa – o czym trzeba pamiętać, żeby nie przepłacić

Branża hotelowa od kilku lat przeżywa boom w Polsce i w naszym regionie Europy. Nowe hotele rosną jak grzyby po deszczu. Modernizowanych jest wiele istniejących obiektów, które odbiegają od obecnych standardów i trendów. Polacy coraz częściej dostrzegają, że współczesne hotele to nie tylko miejsca zakwaterowania na czas podróży biznesowych czy turystycznych, ale też sposób na […]

Czytaj dalej