Inwestycja hotelowa w czasach COVID-19 – kiedy budować, jak nie teraz

„Dziwne, dziwne czasy” – od kilku miesięcy odmieniamy to stwierdzenie na różne sposoby. Niektórzy pogrążają się w marazmie i beznadziei, a tymczasem powinniśmy raczej – bo co innego nam zostało – zidentyfikować szanse, jakie w związku z COVID-19 pojawiają się w każdej dziedzinie życia. Również w hotelarstwie. Wydaje się, jak gdyby higiena i bezpieczeństwo epidemiczne […]

Czytaj dalej


Kiedy nie wiemy, czego nie wiemy, czyli jak tworzyć nowe modele biznesowe w hotelarstwie

Jest połowa sierpnia 2020 r. Niebawem wrzesień i nowe wyzwania dla hotelarzy po wakacjach. Już wiadomo, że mało będzie wydarzeń biznesowych w hotelach, skoro biznes działa zdalnie i wiele firm utrzymuje na kolejne miesiące pracę tzw. mobile office (sprytnie zastąpiono słowo home office), a drastyczne cięcia wydatków na podróże służbowe lub spotkania „na żywo” stały […]

Czytaj dalej


Działania CSR w dobie pandemii COVID-19

Od wielu już lat duże korporacje, w tym hotele, prowadzą działania CSR, które w skrócie można określić jako działania pozytywnie wpływające na otoczenie, niejako przy okazji normalnej działalności biznesowej. Rynek pełen jest również działań stricte nastawionych na „czynienie dobra”, które mają cechy działań raczej charytatywnych niż CSR-owych. Istotne zatem wydaje się oddzielenie działań faktycznie CSR-owych, […]

Czytaj dalej


REVENUE MANAGEMENT w czasach recesji

Od ponad dwóch dekad prowadzone są badania, które finalnie udowadniają, że przeceny w trakcie spowolnienia gospodarczego nie działają korzystnie. Mimo to historia lubi się powtarzać i za każdym razem działa to podobnie, prowadząc często do wojen cenowych. Należy pamiętać, że optymalną miarą wyniku hotelu nie jest frekwencja, lecz RevPAR i choć brzmi to banalnie jako […]

Czytaj dalej


Najwyższy czas na direct booking

Nigdy wcześniej pozyskiwanie rezerwacji nie miało tak dużego znaczenia jak teraz. W dobie pandemii kluczowe jest generowanie przychodów z ograniczeniem kosztów. Odpowiedzią na to wyzwanie jest strategia direct booking. Od czego rozpocząć realizację strategii direct booking, jeśli wcześniej to nie był priorytet w hotelu? Wystarczy aktywnie zaangażować swoich pracowników i wykorzystać dostępne narzędzia. Poniżej kilka […]

Czytaj dalej


Hotele po pandemii – Jak zmieni się design poszczególnych stref?

Wraz ze zmianą naszego sposobu życia zmienia się design oraz funkcjonowanie hoteli. Wcześniej dążyliśmy do integracji i stref wspólnych. Dziś towarzyszy nam to samo pragnienie, ale doświadczenie epidemii stawia nowe wyzwanie: jak zapewnić bezpieczeństwo, nie rezygnując z integracji? Wcześniej nacisk przy projektowaniu hoteli położony był na tworzenie social spaces – jak pogodzić to z obecnymi […]

Czytaj dalej


COVID-19 vs. procedury administracyjne

W trakcie naszych prac architektonicznych nad stworzeniem projektu hotelu, oprócz designu i projektowania wielobranżowego, zderzamy się z tematem procedur administracyjnych niezbędnych przed uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz będących załącznikami do pozwolenia na budowę. Możemy podzielić się naszym doświadczeniem oraz wytycznymi otrzymanymi dzięki uprzejmości Wydziału Architektury Urzędu m.st. Warszawy (artykuł powstał na podstawie informacji o tymczasowych […]

Czytaj dalej


Marketing hotelu w czasach pandemii koronawirusa

W związku z obecną trudną sytuacją w branży hotelarskiej wiele obiektów szuka oszczędności. Częstym wyborem jest wówczas marketing obiektu. Tymczasem zaniechanie dotychczas prowadzonych działań reklamowych może przynieść negatywne konsekwencje. Jest kilka powodów, dla których warto cały czas dbać o marketing swojego hotelu: • zachowanie widoczności brandu w sieci (wizerunek), • podtrzymanie ruchu na stronie internetowej, […]

Czytaj dalej


Ostre hamowanie inwestycji hotelowych – jak długo?

Pojawienie się i rozprzestrzenianie pandemii koronawirusa oraz wprowadzone przez rządy większości krajów ograniczenia i obostrzenia doprowadziły w ciągu kilku tygodni do zapaści branży turystycznej, a powrót do normalności wydaje się odległym horyzontem. W obecnej sytuacji trudno nawet ocenić, jakich strat może doznać branża turystyczna w Polsce i na świecie. Pandemia jest sytuacją, w której my […]

Czytaj dalej


Employer branding – budowanie SILNEJ marki pracodawcy

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, stało się już koniecznością, również w branży hotelarskiej. Coraz więcej organizacji wpisuje je w swoje długofalowe strategie HR i ma to głębokie uzasadnienie, gdyż każdemu, niezależnie od wielkości firmy, zależy najpierw na przyciągnięciu talentów do swojej organizacji, a później, co stanowi nie mniejsze wyzwanie – ich zatrzymanie. Bez silnej […]

Czytaj dalej