Architektura wnętrz hoteli basic, standard, premium – jak to oddzielić?

Jak odróżnić hotel luksusowy od ekonomicznego? Po wnętrzach. Lokalizacja może być często zbliżona, hotele komunikują więc standard za pomocą wystroju. Trzeba nakreślić wyraźne granice między tym, co podstawowe, a usługami premium. Są elementy, które wynikają po prostu z wymogów kategoryzacyjnych dotyczących liczby gwiazdek, jakie posiada obiekt. Tak np. pokoje w hotelu 5-gwiazdkowym muszą mieć większy […]

Czytaj dalej


Lokalne SEO dla hotelu, czyli co?

Marketing internetowy obecnie zastąpił tradycyjną reklamę. Jednym ze sposobów na wypromowanie hotelu w internecie jest pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest, jakie działania obejmuje i dlaczego warto w nie zainwestować? Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, których celem jest wypromowanie hotelu na rynku lokalnym. Witryna hotelu, która jest dobrze wypromowana w wyszukiwarce Google, wyświetli się w niej […]

Czytaj dalej


Techniki zwiększania sprzedaży w hotelu

Począwszy od etapu prowadzenia rozmowy rezerwacyjnej z gościem, przez check-in, gastronomię, po SPA, wartość sprzedaży zawsze można skutecznie powiększyć. Warunkiem jest, aby stosowanie technik zwiększających sprzedaż stawiało sobie za cel na pierwszym miejscu zwiększanie zadowolenia gościa z jego pobytu w obiekcie. Kolejnym warunkiem jest przekonanie zespołu, że oferowanie gościom więcej ma głęboki sens. Tymczasem wiele […]

Czytaj dalej


Fitwel i WELL – wellbeingowe certyfikaty na nowe czasy

Promowanie zdrowia i dobrego samopoczucia użytkowników staje się jednym z priorytetów dla właścicieli i najemców nieruchomości komercyjnych, w tym hoteli. Z pewnością wpływ na to ma obecna trudna sytuacja epidemiologiczna, która zachwiała poczuciem bezpieczeństwa i sprawiła, że kwestie zdrowotne stały się dla gości jeszcze bardziej istotne. W konsekwencji wzrasta zainteresowanie systemami certyfikacji skoncentrowanymi na ludzkich […]

Czytaj dalej


Wykorzystaj potencjał silnej marki

Dziś marki towarzyszą nam niemal na każdym kroku i są nieodłączną częścią życia. Ale tylko silne marki stają się symbolem zaufania i jakości. Jakie działania należy podjąć, aby wzmocnić swoją markę hotelu, a potem właściwie wykorzystać jej potencjał w działaniach sprzedażowo-marketingowych? Szczególnie w tych niepewnych pandemicznych czasach jest kluczowy aspekt zarządzania wizerunkiem hotelu. Marki odgrywają […]

Czytaj dalej


Jak chronić mocne terminy w hotelach?

Hotelarze, rozmawiając o mocnym terminie, często mówią „wiemy, że wtedy będzie wysoki popyt, podnieśliśmy już ceny”. Można by odnieść wrażenie, że to wszystko, co należało zrobić. Ceny są ustawione wysoko, po drodze podniesiemy jeszcze kilka razy i temat zamknięty. Uwaga, zarządzanie ceną to zdecydowanie nie wszystko. Optymalizacja przychodu ma kilka wymiarów. I – jeżeli chcemy […]

Czytaj dalej


Wymogi sanitarne a hotelowe wnętrza

W ostatnim roku pojęcie wymogów sanitarnych było odmieniane przez wszystkie przypadki. Z jednej strony to konkret wymagań i regulacji, z drugiej dość mgliste wartości podlegające interpretacji, jak higiena i bezpieczeństwo. Jak wprowadzanie tych wymogów wygląda w hotelarstwie i hotelowych wnętrzach? Czy trzeba zmieniać wystrój pod tym kątem? Czy lepiej jak tych rozwiązań nie widać, czy […]

Czytaj dalej


RODO w cieniu pandemii.

Pandemia wywróciła do góry nogami całą dotychczasową rzeczywistość. Strach przed nieznanym, próby dostosowania się do dynamicznie zmieniających się rządowych obostrzeń i niepewność biznesowa spowodowały, że w imię walki z COVID-19 poświęcono prywatność. A rząd, niestety, nie wprowadził żadnych precyzyjnych przepisów, które pozwalałyby na bezpieczne funkcjonowanie w tej nowej rzeczywistości danych osobowych. Podczas pierwszej fali pandemii […]

Czytaj dalej


Revenue Management – różnice między dużym a małym hotelem

Revenue Management może mieć zastosowanie w każdym obiekcie hotelowym. Niezależnie od tego, czy zarządzamy średniej wielkości hotelem na prowincji, wielkim konferencyjnym molochem w dużym mieście, czy odpowiadamy za sieć domków wczasowych – w każdym z tych miejsc optymalizacja przychodów jest możliwa i powinna być praktykowana. Można natomiast założyć, że skala zaangażowania technik i metod RM, […]

Czytaj dalej


NOWE OBLICZE MAREK LUKSUSOWYCH – od marketingu paradoksalnego do marketingu wartości

Tworzenie wizerunku marki luksusowej to długoterminowy proces, który wymaga wdrożenia odpowiedniej strategii marketingowej. Strategia ta opierać się powinna na unikatowych działaniach, które często stoją w opozycji do działań powszechnie znanych i realizowanych dla produktów i usług masowych, szeroko dostępnych Obecna sytuacja gospodarcza spowodowana pande mią wpłynęła również na rynek luksusowych towarów i usług. Według danych […]

Czytaj dalej