Współpraca z portalami OTA i optymalizacja kanałów sprzedaży bezpośredniej

Wielu hotelarzy zadaje sobie pytanie, jak zwiększyć generowany przez hotel dochód z segmentów indywidualnych dzięki optymalizacji kanałów sprzedaży bezpośredniej (direct), do których należą przede wszystkim strona własna hotelu, rezerwacja telefoniczna i zapytania mailowe. Inne często stawiane zagadnienie to jak prowadzić politykę współpracy z portalami OTA, aby na tym – w sensie strategicznym – nie stracić, […]

Czytaj dalej


HOTELOWA ŁAZIENKA Jak łączyć oszczędność z jakością

Ostatnie dwa pandemiczne lata wyznaczyły nowe standardy w branży hotelarskiej. Obecnie goście oczekują zarówno wypoczynku w komfortowych warunkach, jak i bezpieczeństwa sanitarnego. Inwestorzy wymagają zatem, aby rozwiązania oferowane przez producentów spełniały wymagania względem jakości, trwałości, ale również umożliwiały zachowanie maksymalnej higieny. Włazienkach hotelowych coraz częściej spotkamy brak progu czy stopni, odpływy liniowe, zlicowane z podłogą […]

Czytaj dalej


Nowy CEO, czyli Chief Empathy Officer. Inteligencja społeczna

Toczą się dyskusje na łamach międzynarodowej prasy, np. „Forbesa”, o empatii w przywództwie. Powstała nawet nowa interpretacja skrótu CEO, czyli chief empathy officer. Empatia została ostatnio odkryta na nowo. Przedstawiciele wielu różnych dziedzin twierdzą, że wchodzimy właśnie w erę empatii. Bardzo mnie cieszy, że słowo „empatia” coraz częściej pojawia się w rozmowach o kompetencjach współczesnego […]

Czytaj dalej


Hotelarzu, ugość sam siebie

Czy starą mądrość biblijnych prawd i ludowych przysłów, wedle której lekarz nie potrafi uleczyć sam siebie, a szewc zawsze bez butów chodzi, możemy odnieść także do branży hotelarskiej? Czy dając naszym gościom komfort, odpoczynek, wytchnienie i relaks, sami nie cierpimy często na ich deficyt? Jako psycholog pomagałem w kryzysie wypalenia zawodowego ludziom przeróżnych branż i […]

Czytaj dalej


Pożar! Odpowiedzialność hotelu

Autorka jest radcą prawnym w INLEGIS Kancelarie Prawne Pożary w hotelach zdarzają się na szczęście rzadko, ale się zdarzają. I wtedy jest o nich głośno, czasami na cały kraj. Goście, którzy ucierpieli w wyniku pożaru, czy to fizycznie, czy materialnie, mają roszczenia wobec hotelu, czasami bardzo wysokie. Kiedy hotel ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną gościom […]

Czytaj dalej


Jak dodać ludziom energii i zaangażować ich w pracę

Firma badawcza Gallup w swoim raporcie „State of the Global Workplace” stwierdza, że tylko 13 proc. pracowników na świecie jest zaangażowanych w pracę. Innymi słowy, tylko mniej więcej jeden na ośmiu pracowników jest zaangażowany w swoją pracę i prawdopodobnie wnosi do niej pozytywny wkład. Nie są to optymistyczne dane. Jeśli przyjmiemy, że brak zaangażowania pracowników […]

Czytaj dalej


Dbałość o zrównoważony rozwój także w hotelowej łazience

Presja kosztowa na hotele wciąż rośnie. Jednocześnie dążą one do redukcji śladu węglowego i chcą w hotelowych łazienkach atrakcyjnych kosmetyków, które przyciągają wzrok i zachwycają gości. Jak sprostać tym wszystkim wyzwaniom? Zrównoważony rozwój należy w dzisiejszych czasach do priorytetów hoteli. Zmiana w sposobie myślenia zachodzi również w łazience hotelowej – najpóźniej od unijnego zakazu jednorazowego […]

Czytaj dalej


Zaprojektuj i wybuduj – na czym polega ten model realizacji inwestycji hotelowej

Bogdan Czajkowski, HRCA Model realizacji inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, zwanym też czasami „pod klucz” czy D&B (ang. design and build) staje się od kilku lat coraz popularniejszy. Na czym polega? Kiedy warto go stosować w odniesieniu do inwestycji hotelowych takich jak budowa nowego obiektu, przebudowa, modernizacja czy remont? O czym inwestor powinien pamiętać, […]

Czytaj dalej


CRM w sprzedaży MICE, czyli inwestycja w zespół

Rynek MICE ewoluuje coraz szybciej. Klienci będąc coraz bardziej świadomymi odbiorcami naszych usług mają coraz większe oczekiwania. Coraz mniej czasu poświęcają również na sam proces przygotowania eventów oczekując, że to sprzedawca i event manager zrealizuje wszystko często „czytając w myślach”. Jednocześnie w wielu przypadkach nasze kadry eventowe po pandemii Covid’19 uległy mocnej rotacji. W rezultacie […]

Czytaj dalej


Buduj, nie buduj, buduj, nie buduj…

To, co się dzieje obecnie w gospodarce, zarówno naszej lokalnej, jak i światowej, budzi ogromne emocje i niepokój zarazem. W tym artykule postaram się przedstawić subiektywne zdanie dotyczące rynku inwestycyjnego w branży hotelowej, podzielone na trzy sytuacje (etapy) inwestycji hotelowej: 1. Planuję budowę hotelu, 2. Jestem w trakcie budowy hotelu, 3. Za chwilę otwieram hotel. […]

Czytaj dalej