Gospodarka obiegu zamkniętego w hotelu. Jak sfinansować zmiany modelu biznesowego? Na przykład – przez zielone obligacje

Degradacja środowiska naturalnego i zmiany klimatyczne zmuszają nas do odejścia od dotychczasowego modelu rozwoju gospodarczego bazującego na zasadzie: „weź – zużyj – wyrzuć” na rzecz gospodarki opartej na obiegu zamkniętym. Nadrzędnym celem gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ, zwanej także ekonomią cyrkularną) jest ograniczenie ogólnego wykorzystania zasobów naturalnych i ograniczenie odpadów. W przyjętej 10 lutego 2021 r. […]

Czytaj dalej


Początek rewolucji na Facebooku?

Wydawać by się mogło, że pozycja Facebooka, jako ważnego kanału komunikacji dla branży hotelarskiej, jest właściwe niepodważalna. Jednak ostatnie utarczki gigantów technologicznych, jakimi z pewnością są Facebook czy Google, z rządem Australii pokazują, że rynek komunikacji czeka jeszcze wiele zmian. Warto je bacznie obserwować, żeby móc na nie właściwie i szybko zareagować. Facebook to nie […]

Czytaj dalej


Formuła zmian

Obecnie prowadzenie hotelu można przyrównać do zarządzania zespołem Formuły 1. Hotele niczym bolidy utknęły za samochodem bezpieczeństwa rządowych obostrzeń. Wiadomo, że pojawienie się na torze tzw. safety car oznacza nieoczekiwane i niebezpieczne zdarzenie. Dla kierowców F1 mogą to być warunki atmosferyczne lub wypadek na torze. Dla hotelarzy jest to rosnąca liczba zakażonych wirusem oraz zajętych […]

Czytaj dalej


HOTELARSKIE D N A Pulp Fiction w hotelu

Mówi się, że historie hotelowe są gotowymi scenariuszami na niejeden film. Zekranizowano ich przecież wiele, kilka obrazów przeszło do klasyki kinematografii, o innych lepiej zapomnieć. Ale czy kino może inspirować hotelarzy? Czy można odnieść sceny z „Pulp Fiction”, czarnej komedii, do współczesnej sytuacji w polskich hotelach? Jaki pożytek może mieć hotelarz z ponownego obejrzenia filmu […]

Czytaj dalej


Rynek spotkań 2021. Jak zwiększyć zyski przy mniejszej liczbie uczestników?

Żegnamy rok 2020 bez żalu i sentymentu. Wszyscy szykowali się na udany rok, a spotkał nas lockdown. Dla branży spotkań (realizowanych w znaczącej części w hotelach) był to szczególnie ciężki czas. Jednak pora pomyśleć o przyszłości. Co więc czeka hotele pod kątem konferencji w 2021 r.? Inwestycje. Inwestycje w infrastrukturę do realizacji spotkań hybrydowych Wkrótce […]

Czytaj dalej


Konferencje w hotelach Szczęście sprzyja przygotowanym. I proaktywnym

Pozyskanie klienta konferencyjnego w obecnej rzeczywistości będzie znacznie trudniejsze niż wcześniej. Organizator ma świadomość, że jego wydarzenie może zostać odwołane, a dodatkowo dochodzi czynnik strachu wśród jego uczestników. Ponadto konkurencja obiektów konferencyjnych jest spora i będzie bardziej agresywna. Wygrywać będzie kreatywność, elastyczność i proaktywność. Z ogromnym naciskiem na tę ostatnią cechę. Przyszłość jest nieprzewidywalna jak […]

Czytaj dalej


Tani pracownik = tanie doświadczenie w obsłudze hotelowej

Od dawna żyjemy w czasach rozwoju zupełnie nowej, zaawansowanej gospodarki – ekonomii doświadczeń, opartej przede wszystkim na usługach. Jej fundamentem jest dostarczanie klientom doświadczeń, w których dominują emocje (Experience Economy). Dzięki silnym emocjom zapamiętujemy doświadczenia, bo emocje nas angażują. Najważniejsze elementy z ekonomii doświadczeń, które mają kluczowe znaczenie w hotelarstwie to: personalizacja, emocje i technologia. […]

Czytaj dalej


Aparthotele i condohotele – inwestycje pod lupą UOKiK Czy doczekamy się dedykowanej regulacji?

Inwestycje w aparthotele i condohotele cieszą się w ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem inwestorów. Niskie oprocentowanie lokat bankowych czy doświadczenia inwestorów indywidualnych na rynkach finansowych zniechęcały dotąd inwestowania. Obecnie oprocentowanie lokat w bankach osiągnęło historycznie najniższy poziom. Nic więc dziwnego, że inwestorzy szukają innych inwestycji, wśród których najpopularniejsze są obecnie inwestycje w nieruchomości. Zbadań przeprowadzonych […]

Czytaj dalej


Planowanie biznesu – business plan 2021 w hotelu według metody LOTS

Pandemia COVID-19 cały czas nie odpuszcza, a branża hotelarska, jak niewiele innych doświadcza istnego roller coastera. I jak w takim czasie planować cokolwiek? Jak planować dłuższy okres, kiedy nie wiadomo, co wydarzy się jutro? Niestety, nie mamy na to wpływu. Wierzę jednak, że zdecydowana większość z nas jest w biznesie hotelarskim nie przez przypadek. A […]

Czytaj dalej


Sztuka imitacji

W 2015 r. szwajcarski fotograf Roger Eberhard wyruszył w roczną podróż po pięciu kontynentach, odwiedzając 32 kraje, za każdym razem rezerwując standardowy pokój jednej z globalnych sieci hotelowych. Po powrocie opublikował foto album zatytułowany „Standard”, w którym na sąsiadujących stronach zestawił zdjęcia pokoju i widoku z okna. Pokoje były zaprojektowane zgodnie z zasadą „myśl globalnie, […]

Czytaj dalej