REVENUE MANAGEMENT w czasach recesji

Od ponad dwóch dekad prowadzone są badania, które finalnie udowadniają, że przeceny w trakcie spowolnienia gospodarczego nie działają korzystnie. Mimo to historia lubi się powtarzać i za każdym razem działa to podobnie, prowadząc często do wojen cenowych. Należy pamiętać, że optymalną miarą wyniku hotelu nie jest frekwencja, lecz RevPAR i choć brzmi to banalnie jako […]

Czytaj dalej


Najwyższy czas na direct booking

Nigdy wcześniej pozyskiwanie rezerwacji nie miało tak dużego znaczenia jak teraz. W dobie pandemii kluczowe jest generowanie przychodów z ograniczeniem kosztów. Odpowiedzią na to wyzwanie jest strategia direct booking. Od czego rozpocząć realizację strategii direct booking, jeśli wcześniej to nie był priorytet w hotelu? Wystarczy aktywnie zaangażować swoich pracowników i wykorzystać dostępne narzędzia. Poniżej kilka […]

Czytaj dalej


Hotele po pandemii – Jak zmieni się design poszczególnych stref?

Wraz ze zmianą naszego sposobu życia zmienia się design oraz funkcjonowanie hoteli. Wcześniej dążyliśmy do integracji i stref wspólnych. Dziś towarzyszy nam to samo pragnienie, ale doświadczenie epidemii stawia nowe wyzwanie: jak zapewnić bezpieczeństwo, nie rezygnując z integracji? Wcześniej nacisk przy projektowaniu hoteli położony był na tworzenie social spaces – jak pogodzić to z obecnymi […]

Czytaj dalej


COVID-19 vs. procedury administracyjne

W trakcie naszych prac architektonicznych nad stworzeniem projektu hotelu, oprócz designu i projektowania wielobranżowego, zderzamy się z tematem procedur administracyjnych niezbędnych przed uzyskaniem pozwolenia na budowę oraz będących załącznikami do pozwolenia na budowę. Możemy podzielić się naszym doświadczeniem oraz wytycznymi otrzymanymi dzięki uprzejmości Wydziału Architektury Urzędu m.st. Warszawy (artykuł powstał na podstawie informacji o tymczasowych […]

Czytaj dalej


Marketing hotelu w czasach pandemii koronawirusa

W związku z obecną trudną sytuacją w branży hotelarskiej wiele obiektów szuka oszczędności. Częstym wyborem jest wówczas marketing obiektu. Tymczasem zaniechanie dotychczas prowadzonych działań reklamowych może przynieść negatywne konsekwencje. Jest kilka powodów, dla których warto cały czas dbać o marketing swojego hotelu: • zachowanie widoczności brandu w sieci (wizerunek), • podtrzymanie ruchu na stronie internetowej, […]

Czytaj dalej


Ostre hamowanie inwestycji hotelowych – jak długo?

Pojawienie się i rozprzestrzenianie pandemii koronawirusa oraz wprowadzone przez rządy większości krajów ograniczenia i obostrzenia doprowadziły w ciągu kilku tygodni do zapaści branży turystycznej, a powrót do normalności wydaje się odległym horyzontem. W obecnej sytuacji trudno nawet ocenić, jakich strat może doznać branża turystyczna w Polsce i na świecie. Pandemia jest sytuacją, w której my […]

Czytaj dalej


Employer branding – budowanie SILNEJ marki pracodawcy

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, stało się już koniecznością, również w branży hotelarskiej. Coraz więcej organizacji wpisuje je w swoje długofalowe strategie HR i ma to głębokie uzasadnienie, gdyż każdemu, niezależnie od wielkości firmy, zależy najpierw na przyciągnięciu talentów do swojej organizacji, a później, co stanowi nie mniejsze wyzwanie – ich zatrzymanie. Bez silnej […]

Czytaj dalej


Jak ci idzie komunikacja z gośćmi? Wielki mały test

To, kiedy, jak często i w jaki sposób komunikujemy się z gośćmi, ma znaczący wpływ na liczbę rezerwacji. Zawartość strony internetowej, wygląd maili, brak lub szczątkowe odpowiedzi na zapytania gości przekładają się na zainteresowanie obiektem i lojalność osób, które były gośćmi hotelu. Zapytania o pobyt spływają do hotelu z różnych kanałów. Trzymanie ręki na pulsie […]

Czytaj dalej


Przetrwanie – jak to zrobić poprzez formalne działania restrukturyzacyjne

Trzy tygodnie marca przewróciły rynek hotelowy w Polsce i na świecie. Po pierwszym szoku przychodzi powoli czas dla wszystkich, którzy są właścicielami hoteli lub działają w ich imieniu, do zastanowienia się nad decyzjami dotyczącymi dalszej strategii działania. Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że decyzje te będą musiały być podjęte w trudnej do przewidzenia perspektywie i […]

Czytaj dalej


Incydenty bezpieczeństwa dotyczące ochrony danych w kontekście RODO – jak sobie z nimi poradzić

Większość hotelarzy w obliczu olbrzymich kar wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych dostosowała się do nich, wdrażając RODO w 2018 r. Wielu wdrożenie otworzyło oczy na potrzebę stworzenia odpowiednich procedur, przeprowadzenia szkoleń czy zwiększenia wydatków na obsługę IT w celu zabezpieczenia danych oraz tworzenia kopii bezpieczeństwa. Jednak spora grupa potraktowała wdrożenie tylko jako kolejny […]

Czytaj dalej