128 wystawców (w tym 107 obiektów i firm konferencyjnych)wzięło udział w VII Targach Obiektówi Usług Konferencyjno-Szkoleniowych ForumTurystyki Biznesowej (BTF – Business TourismFairs). Te jedyne w Polsce targi adresowane dozleceniodawców imprez biznesowych odbyły sięw Warszawie w dniach 23–24 listopada ub.r. Odwiedziło jeblisko 4 tys. osób (reprezentujących środowiska planistówkonferencyjnych, zleceniodawców i organizatorów imprezfirmowych, menedżerów personalnych). Kolejna edycja […]
01/2005
01/2005
Hol recepcyjny
Hol recepcyjnyto wizytówka.Ten pierwszykontakt z hotelemwpływa naocenę obiektu.Co zrobić,by uwieść gości?Jakich błędównależy unikać? Zanim znajdziemy się w lepiej lub gorzej zaprojektowanejrecepcji, musimy przejść przez tzw.strefę wejścia. Drzwi – przedsionek – drzwi; wydajesię, że tego nie można zepsuć. Niestety, rzeczywistośćprzekonuje nas, że jest inaczej. Wejście do hotelu Architekci wskazują dość częsty błąd popełnianyprzy projektowaniu wejść do […]
Adam Dąbrowski
EXPLORIS REKREACJA I SZKOLENIAOracuje na stanowisku wiceprezesazarządu dwóch spółek Exploris –TP Sircom Szkolenia i RekreacjaSp. z o.o. oraz TP Edukacja i WypoczynekSp. z o.o., które zarządzają siecią26 obiektów hotelowych na tereniecałego kraju. Wcześniej (od czerwca2000 r. do marca 2003 r.) zajmował stanowiskoszefa działu marketingu sieciGeovita oraz był zastępcą dyrektora w Ośrodku SzkoleniowymG e o v […]
Przegląd stron internetowych
Asian Hotel & Catering Times www.thomsonpress.com.hk/ahct.html Na stronie znajdziemy m.in. artykuł o zabezpieczeniach w hotelu.Skanery tęczówki, rąk i linii papilarnych, rozpoznawanie głosu i konturów twarzy – artykuł napisany w kontekście ataku na Hotel Marriott w Dżakarcie (w maju 2003 r.) przedstawia ofertę producentów dla hotelarstwa w tym zakresie. Znajdziemy tu też tekst wyjaśniający, dlaczego w […]
The Art of Excellence
David Shaw prezentuje w tej książce najpiękniejsze zakątki światai – na ich tle – wykwintne potrawy w eleganckich restauracjach. Światkulinarny jest połączeniem sztuki i kultury wszystkich zakątków kuliziemskiej – oto przesłanie tej publikacji. David Shaw, oprócz zbiorupilnie strzeżonych tajemnic kucharskichnajlepszych szefów kuchni, przedstawiatakże historię koniaku. Dodatkowo: płytaCD z 50 przepisami wybranych potrawz najlepszych restauracji. „The […]
Managing Hotels Effectively
Lessons from Outstanding General ManagersAutor – Eddystone C. NebelManaging Hotels EffectivelyLondyn 2002Cena 46,95 £ (65,30 €) Książka składa się z następujących rozdziałów: Otoczenie biznesuhotelarskiego Serwis, ludzie, zyski w hotelarstwie Planowaniestrategiczne Planowanie w hotelarstwie Organizacja hotelu, koordynacjadziałalności w hotelu Personel Motywowanie pracowników Komunikacja w hotelu Kierowanieludźmi Kontrolowanie działalnościw hotelu Dochody i koszty Kontrola Charakterystyka osobista generalnegomenedżera […]
Wino z południa Włoch
Południe Włoch wytwarza prawdziwemorze wina. Jego jakość, dzięki pomocyspecjalistów z Nowego Świata,szybko poprawia się. W Polscemożna już kupić przyzwoite i – co ważne –tanie wytrawne wino z Sycylii lub Apulii Sycylia Wyspa produkuje tyle wina, ile Australia, Chile i Bułgariarazem wzięte! Unia Europejska za wszelką cenęstara się ograniczyć miejscową nadprodukcję, wciążjednak lokalne winnice zajmują 130 […]
Na pulpicie
Wybór oprogramowania recepcyjnegoto najważniejsza decyzja, jakątrzeba podjąć, organizując recepcjęw hotelu. Sprawne oprogramowanie (orazsprawnie obsługujący je personel) w dużymstopniu decydują o szybkiej obsłudze gości. Większość z dostępnych na rynku systemówoferuje wszechstronną i kompletnąobsługę nawet bardzo rozbudowanej recepcji.Liczba interfejsów jest liczna. Przeciętnyprogram i tak nie jest zresztą w pełni wykorzystywany(nawet przez duży hotel sieciowy).Mniejsze hotele wykorzystują około […]
Nie tylko dla hotelowych gości
Stworzenie z hotelowej restauracji lub kawiarnipopularnego miejsca spotkań lokalnej społecznościto sztuka wymagająca cierpliwości,pomysłu i pieniędzy Restauracje hotelowe na całym świecie nie cieszą się popularnościąrówną tej, która przynależy restauracjom działającymniezależnie. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka: gościehotelowi traktują je najczęściej jako ekskluzywne stołówki,dla „miejscowych” natomiast są to miejsca często nieznane,traktowane jak przynależące do innego świata. Trudna […]
Le Regina
Jeśli ktoś pragniezobaczyć luksusowyhotel butikowy,powinien odwiedzićzlokalizowanyna warszawskimNowym MieściepięciogwiazdkowyHotel Le ReginaObecny w hotelu duchprzeszłości współgra tu zewspółczesną funkcjonalnościąi komfortem. Profesjonalnaobsługa wychodzi naprzeciwzindywidualizowanymoczekiwaniom gości” – deklaruje personel w ulotcereklamującej obiekt. I choć w przypadku większościobiektów hotelowych najczęściej w dużej mierzesą to obietnice, które nigdy tak do końca nie będąspełnione, to – proszę uwierzyć – jeśli jakikolwiekhotel w […]