Hol recepcyjnyto wizytówka.Ten pierwszykontakt z hotelemwpływa naocenę obiektu.Co zrobić,by uwieść gości?Jakich błędównależy unikać? Zanim znajdziemy się w lepiej lub gorzej zaprojektowanejrecepcji, musimy przejść przez tzw.strefę wejścia. Drzwi – przedsionek – drzwi; wydajesię, że tego nie można zepsuć. Niestety, rzeczywistośćprzekonuje nas, że jest inaczej. Wejście do hotelu Architekci wskazują dość częsty błąd popełnianyprzy projektowaniu wejść do […]
01/2005
01/2005
Adam Dąbrowski
EXPLORIS REKREACJA I SZKOLENIAOracuje na stanowisku wiceprezesazarządu dwóch spółek Exploris –TP Sircom Szkolenia i RekreacjaSp. z o.o. oraz TP Edukacja i WypoczynekSp. z o.o., które zarządzają siecią26 obiektów hotelowych na tereniecałego kraju. Wcześniej (od czerwca2000 r. do marca 2003 r.) zajmował stanowiskoszefa działu marketingu sieciGeovita oraz był zastępcą dyrektora w Ośrodku SzkoleniowymG e o v […]
BTF – Business Tourism Fairs w Warszawie
128 wystawców (w tym 107 obiektów i firm konferencyjnych)wzięło udział w VII Targach Obiektówi Usług Konferencyjno-Szkoleniowych ForumTurystyki Biznesowej (BTF – Business TourismFairs). Te jedyne w Polsce targi adresowane dozleceniodawców imprez biznesowych odbyły sięw Warszawie w dniach 23–24 listopada ub.r. Odwiedziło jeblisko 4 tys. osób (reprezentujących środowiska planistówkonferencyjnych, zleceniodawców i organizatorów imprezfirmowych, menedżerów personalnych). Kolejna edycja […]
Przegląd stron internetowych
Asian Hotel & Catering Times www.thomsonpress.com.hk/ahct.html Na stronie znajdziemy m.in. artykuł o zabezpieczeniach w hotelu.Skanery tęczówki, rąk i linii papilarnych, rozpoznawanie głosu i konturów twarzy – artykuł napisany w kontekście ataku na Hotel Marriott w Dżakarcie (w maju 2003 r.) przedstawia ofertę producentów dla hotelarstwa w tym zakresie. Znajdziemy tu też tekst wyjaśniający, dlaczego w […]
The Art of Excellence
David Shaw prezentuje w tej książce najpiękniejsze zakątki światai – na ich tle – wykwintne potrawy w eleganckich restauracjach. Światkulinarny jest połączeniem sztuki i kultury wszystkich zakątków kuliziemskiej – oto przesłanie tej publikacji. David Shaw, oprócz zbiorupilnie strzeżonych tajemnic kucharskichnajlepszych szefów kuchni, przedstawiatakże historię koniaku. Dodatkowo: płytaCD z 50 przepisami wybranych potrawz najlepszych restauracji. „The […]
Managing Hotels Effectively
Lessons from Outstanding General ManagersAutor – Eddystone C. NebelManaging Hotels EffectivelyLondyn 2002Cena 46,95 £ (65,30 €) Książka składa się z następujących rozdziałów: Otoczenie biznesuhotelarskiego Serwis, ludzie, zyski w hotelarstwie Planowaniestrategiczne Planowanie w hotelarstwie Organizacja hotelu, koordynacjadziałalności w hotelu Personel Motywowanie pracowników Komunikacja w hotelu Kierowanieludźmi Kontrolowanie działalnościw hotelu Dochody i koszty Kontrola Charakterystyka osobista generalnegomenedżera […]
Powiew ciepła
Idea zastosowania strumienia powietrza jako niewidzialnejbariery między ciepłem a zimnem powstała w StanachZjednoczonych. W Polsce kurtyny powietrzne na szersząskalę pojawiły się dopiero w latach 90. ubiegłego wieku. Są to kompaktowe urządzenia grzewcze i chłodzące, które tworząskuteczną barierę powietrzną i zapewniają właściwą temperaturęwewnątrz pomieszczeń. Kurtyny znajdują zastosowaniew ciągu całego roku. Zimą chronią przed wydostawaniemsię ogrzanego powietrza […]
Efektowne wejście
Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. W przypadku hotelujednym z elementów budujących to wrażenie jest czystei zadbane wejście. Pomogą nam tu maty wejściowe,które zatrzymują kurz, piasek i bród wnoszony do pomieszczeń(w znacznym stopniu zmniejsza to także koszt sprzątania).Maty umiejscawiamy przy wejściu do hotelu, w holu,przy recepcji – we wszystkich tych miejscach, gdzie podłogisą najbardziej narażone na […]
Sezamie, otwórz się!
Pulsujące życiem miasta. Codziennie tysiące ludzi wchodzą i wychodząz hoteli. Wejścia i wyjścia w obiektach o dużej przepustowościmają specjalne zadanie. Muszą być wygodne dla użytkownikówi niezawodne, chronić przed hałasem, wiatrem i zanieczyszczeniami.Nie powinny stanowić bariery dla niepełnosprawnych.Przy doborze odpowiednich drzwi należy zwrócić uwagę nasprawnie działający system ewakuacyjno-ratunkowy, gwarantującybezpieczeństwo odwiedzającym. W hotelach, gdzie najważniejsząrolę odgrywają względy […]
Ceramika z drewnem
Meble z serii Cerawood Elements firmy Villeroy & Boch charakteryzują nieduże rozmiaryi brak ostrych krawędzi. Zestawienie ciepłej barwy drewna z chłodną bielą ceramiki zaowocowałociekawym efektem wizualnym. Asortyment mebli Cerawood Elements to: szafka o kształcie kostki,półka z lustrem, półka z drzwiczkami, taboret, półka, reling z haczykami. Meble występują w dwóchwariantach kolorystycznych – jasny dąb lub orzech […]