Czy zabytkowy gotycki kościół może z powodzeniem funkcjonować w ramach ogromnego centrum konferencyjno-hotelowego i pracować na jego rzecz? Zachodnioeuropejskie doświadczenia pokazują, że takie rozwiązanie może odnieść ogromny sukces komercyjny, który chyba nie byłby możliwy w Polsce Okolice Akwizgranu – czyli Aachen po niemiecku i Aken po flamandzku – to bezsprzecznie miejsce ścierania się obecnie wpływów […]
12/2005
12/2005
Sia Guest Rimini Fiera Expo
Ponad 600 firm wystawiało się podczas 55. targów hotelarskich Sia Guest Rimini Fiera Expo we włoskim Rimini. Producenci i dystrybutorzy z całej Europy rozlokowali się na ponad 70 tyś. mkw powierzchni. Nowoczesne hale wystawiennicze targów w Rimini podzielono w tym roku na osiem sektorów:• 360° Contract • Przestrzenie i Otoczenie Hotelu • In ter Deco […]
Rewitalizacja po holendersku
Piotr GeiseAutor jest dziennikarzem mieszkajàcym na staΠe w Berlinie. W Akademii Ekonomicznejw Poznaniu przygotowuje doktorat na temat ruchu turystycznego z Niemiec do PolskiCzy zabytkowy gotycki kościół może z powodzeniem funkcjonować w ramach ogromnego centrum konferencyjno-hotelowego i pracować na jego rzecz? Zachodnioeuropejskie doświadczenia pokazują, że takie rozwiązanie może odnieść ogromny sukces komercyjny, który chyba nie byłby […]
Tak to robią Włosi. Hotele Spa we Włoszech
Agnieszka GrzegorczykAutorka ukończyΠa Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową im. Wojciecha Korfantego w Katowicach. Informacje zamieszczone w artykule pochodzą z jej pracy licencjackiej zatytułowanej Hotele „Sanus Per Aquam” (SPA) na terenie Włoch, napisanej w Katedrze Turystyki GWSzH pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. T. Żabinskiej i mgr J. RaźniewskiegoZgodnie z ideą „Sanus Per Aquam”, czyli „ Zdrowie […]
Nowy Oras – Saga
Klasyczna linia baterii łazienkowych i kuchennych Oras Saga charakteryzuje się większą funkcjonalnością dzięki wyjątkowo wysokiej wylewce, podwyższonej aż o 90 mm w stosunku do swojej poprzedniczki. Wysokość 230 mm daje więcej miejsca do pracy w zlewie i umożliwia mycie nawet wysokich garnków i dużych patelni, a także napełnianie wiader i wazonów. Co ważne, wylewka jest […]
Nowe pomysły na wnętrze hotelu
Hotelarstwo od zawsze było źródłem trendów i kreatorem stylu życia, Pomysły, które sprawdzały się w hotelach, szybko przenikały do naszych domówNa wielkich międzynarodowych targach, takich jak te w Rirnini – stolicy włoskiego hedonizmu i hotelarstwa (jest tu prawie 1500 hoteli różnej klasy), nie mogło zabraknąć nowych pomysłów na hotel i to już nie „hotel przyszłości”, […]
Stary kontra Nowy Świat
Europejscy producenci wina polegają na tradycji i szczegółowych regulacjach prawnych dotyczących produkcji i sprzedaży. Z kolei producenci z Nowego Świata wierzą w technologie, innowacje oraz skuteczność działań marketingowych Winiarstwo tu bardzo prosty biznes f – mawiał baronet de Rothschild, właściciel posiadłości Chateau Mouton Rothschild. Tylko pierwsze 200 lat jest trudne – dodawał. Ten bon mot […]
Analiza pomoże wybrać drogę. Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XIV
Marta Kuniszyk Analiza wrażliwości to ważne narzędzie analityczne, przydatne w badaniu bieżących, efektów operacyjnych i czynników je kształtujących, podejmowaniu decyzji codziennych i strategicznych. Opracowując modele przydatne w symulacjach musimy bardzo dokładnie poznać wyniki hotelu i każdej prowad/.ontij działalności. Korzyść jest wiqc podwójna: dogłębna analiza sytuacji i narzędzie przydatne przy podejmowaniu decyzji kształtujących przyszłość. Symulacje z […]
Zadbaj o swój wizerunek. Public relations hotelu – cz. II
Arnold FabianAutor jest profesorem. Kierownik Katedry Podstaw Marketingu PolitechnikiCzęstochowskiej. Wykłada również w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystykiw CzęstochowieWewnętrzny PR jest równie ważny, co dziatania public relations skierowane na zewnątrz. Własna kadra pracownicza jest dla otoczenia najbardziej wiarygodnym źródłem informacjiPublic relations nie należy mylić z reklamą. Każde z tych narzędzi promocji mix wypracowało swoje własne, odrębne […]
Analiza pomoże wybrać drogę. Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XIV
Marta KuniszykAutorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Analiza wrażliwości to ważne narzędzie analityczne, przydatne w badaniu bieżących, efektów operacyjnych i czynników je kształtujących, […]