Wellness & Spa – Dla zdrowia i urody

Hotele Spa we Włoszech Dużym zainteresowaniem w dzisiejszych ośrodkach Spa cieszą się wszelkie dalekowschodnie techniki relaksujące. Tradycyjne metody leczenia pozostają domeną lekarzy, medycyna niekonwencjonalna przenosi się do luksusowych ośrodków, których każdego roku przybywa na całym świecie Hotelarstwo europejskie ponownie odkryło Thalassoterapię. Jej korzenie sięgają 1700-ego roku, kiedy to angielski lekarz Richard Russel zastosował w leczeniu […]

Czytaj dalej


wSPAniałe SPA – Nowości na rynku urządzeń

Barbara Mazurek Skrót „spa” (Sanus Per Aquam) pojawia się coraz częściej obok nazwy hotelu. Powstaje wiele nowych ośrodków „spa”, wiele starszych obiektów modernizuje się przystosowując swoją ofertę pod tym kątem. Dla hoteli i pensjonatów gabinet odnowy ma konkretne przełożenie na zysk, klienci często szukają takich właśnie usług wybierając się na wypoczynek. Bardzo popularne stają się […]

Czytaj dalej


Czerwona książeczka gastronomii

Słynny Le Guide Rouge, czyli przewodnik Michelina po najlepszych restauracjach świata, od 105 lat wyznacza najwyższe standardy gastronomii Sztuka dobrego jedzenia istniała w kulturze od tysięcy lat. Słowo określające tę sztukę, czyli gastronomia, pojawiło się pierwszy raz w 1804 w poemacie Jacquesa Berchoux La gastronomie, ou l’homme des champs Ú table. W 1835 r. Akademia […]

Czytaj dalej


Mamy znaną markę

Urszula Potęga urodziła się w Mińsku Mazowieckim. Ukończyła Wydział Filologii Polskiej UW, a następnie studia podyplomowe w Szkole Głównej Planowania i Statystyki na Wydziale Ekonomiki Produkcji i Informatyki. W latach 1976-1989 pracowała w Ministerstwie Energetyki i Energii Atomowej (późniejsze Ministerstwo Górnictwa i Energetyki) na stanowisku głównego specjalisty. Prowadzenie własnej działalności gospodarczej rozpoczęła 1989 roku. W […]

Czytaj dalej


Rozbudowa Park Hotelu w Szczecinie

Do tej pory w Szczecinie nie było hotelu pięciogwiazdkowego. Modernizacja istniejącego budynku Hotelu Park i jego dalsza rozbudowa mają zmienić tę sytuację Dotychczas odbudowano wschodnie skrzydło hotelu, które zostało zniszczone podczas działań wojennych – mówi Iwona Baryła, dyrektor hotelu. Dzięki temu powstało dodatkowych 17 pokoi, a powierzchnia użytkowa budynku zwiększyła się do dwóch tysięcy metrów […]

Czytaj dalej


Wino z Nowej Zelandii

Wina z Nowej Zelandii nie są jeszcze tak popularne w Polsce jak te pochodzące z niedalekiej Australii. W najbliższych latach z pewnością jednak się to zmieni, zwłaszcza że tamtejszy słynny Sauvignon blanc promuje od niedawna otwarta w ubiegłym roku w Warszawie ambasada Historia winiarstwa w Nowej Zelandii rozpoczęła się w latach 70-tych XX w., kiedy […]

Czytaj dalej


Turystyka i hotelarstwo mają się dobrze

Pomimo wzrostu gospodarczego w Europie Wschodniej hotelarstwo na Starym Kontynencie przeżywa stagnację Rok 2005 był bardzo dobry dla światowej turystki. Okazał się nawet lepszy od rekordowego pod tym względem 2000 roku. Doskonałe wyniki – już drugi rok z rzędu – odnotowała w tym zestawieniu także Polska Europa Klimat gospodarczy w zachodniej części kontynentu nie był […]

Czytaj dalej


Best Polish Travel Quo Vadis 2005

Po raz drugi wręczono – pod nieco prowokacyjną nazwą Best Hotel of Poland – nagrody Polish Tavel Quo Vadis za największą liczbę rezerwacji hotelowych dokonanych na stronach tej firmy Oddani internetowi… bez reszty W kategorii hotele warszawskie trzy-, dwu-, jednogwiazdkowe i pensjonaty zwycięzcą został Hotel Metropol. Ilość rezerwacji w ub. r. wyniosła tu 1504, ilość […]

Czytaj dalej


Miękko i pięknie w hotelowym łóżku

Hotelowa pościel – co proponują producenci W ofercie pościeli hotelowej firmy Greno, znajduje się pościel wykonana z bawełnianej przędzy czesankowej, której włókna dochodzą do 40 mm długości (bawełna mako). Wykonana z tego materiału pościel cechuje się bardzo mocną strukturą, ale jest jednocześnie delikatna w dotyku. Dzięki temu można było uzyskać bardzo niską gramaturę (125 g/m) […]

Czytaj dalej


Berenika Piotrowska

Została mianowana dyrektorem działu Human Resources w Hotelu InterContinental w Warszawie. Berenika Piotrowska pracowała kilka lat jako menedżer Human Resources i jako training manager w Hotelu Le Meridien Bristol. Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi zdobywała także poza przemysłem hotelowym. Była liderem tego działu w firmie wydawniczej International Masters Publishers. Posługuje się językiem angielskim. W wolnym […]

Czytaj dalej