Wellness & Spa – Dla zdrowia i urody

Hotele Spa we Włoszech Dużym zainteresowaniem w dzisiejszych ośrodkach Spa cieszą się wszelkie dalekowschodnie techniki relaksujące. Tradycyjne metody leczenia pozostają domeną lekarzy, medycyna niekonwencjonalna przenosi się do luksusowych ośrodków, których każdego roku przybywa na całym świecie Hotelarstwo europejskie ponownie odkryło Thalassoterapię. Jej korzenie sięgają 1700-ego roku, kiedy to angielski lekarz Richard Russel zastosował w leczeniu […]

Czytaj dalej


wSPAniałe SPA – Nowości na rynku urządzeń

Barbara Mazurek Skrót „spa” (Sanus Per Aquam) pojawia się coraz częściej obok nazwy hotelu. Powstaje wiele nowych ośrodków „spa”, wiele starszych obiektów modernizuje się przystosowując swoją ofertę pod tym kątem. Dla hoteli i pensjonatów gabinet odnowy ma konkretne przełożenie na zysk, klienci często szukają takich właśnie usług wybierając się na wypoczynek. Bardzo popularne stają się […]

Czytaj dalej


Czerwona książeczka gastronomii

Słynny Le Guide Rouge, czyli przewodnik Michelina po najlepszych restauracjach świata, od 105 lat wyznacza najwyższe standardy gastronomii Sztuka dobrego jedzenia istniała w kulturze od tysięcy lat. Słowo określające tę sztukę, czyli gastronomia, pojawiło się pierwszy raz w 1804 w poemacie Jacquesa Berchoux La gastronomie, ou l’homme des champs Ú table. W 1835 r. Akademia […]

Czytaj dalej


Prognozowanie. Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XV

Marta Kuniszyk Autorka, doktor nauk ekonomicznych, jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA, przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon – Hotele Ekonomiczne SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie Zbudowanie dobrej prognozy to nie lada sztuka. Trzeba właściwie skonstruować model, tak, aby uwzględnić specyfikę […]

Czytaj dalej


New Hotel: Architecture and Design

W przeciągu ostatnich kilku lat jesteśmy świadkami wyjątkowej ewolucji wzornictwa hoteli na świecie. New Hotel Design pokazuje ponad 40 przykładów najlepszej architektury hotelowej na całym świecie, ilustrowanych w niezwykle zajmujący sposób różnorodność stylów i form. Pobudzające rozdziały pokazują w uderzający sposób innowacyjność projektantów i sztukę hotelową, a także nowy miejski „szyk” hoteli biznesowych, luksus i […]

Czytaj dalej


Daję i donoszę?!Obowiązek wystawiania informacji PIT-8C

Paweł Rybarczyk Autor jest prawnikem, doradcą podatkowym, partnerem w Spółce Doradztwa Podatkowego Modzelewski Mularczyk Rybaczyk Sp. z o. o.Jeżeli przychodów nie można zakwalifikować do żadnego konkretnego źródła, to uznaje się, że jest on zaliczany do przychodów z „innych źródeł” Obowiązek wystawienia informacji rocznej PIT-8C formalnie spoczywa na wszelkich podmiotach gospodarczych, a jednocześnie zakres tego obowiązku […]

Czytaj dalej


Hotelarz współpracuje z WDA

Fundacja Warsaw Destination Alliance stworzona przez grupę wiodących międzynarodowych hoteli w Warszawie rozpoczęła współpracę z miesięcznikiem „Hotelarz”. Pismo będzie co miesiąc informować o nowych projektach fundacji, wspierać jej projekty, wspólnie promować Warszawę i Polskę. Jednym z podstawowych celów działania fundacji jest promocja atrakcji kulturalnych Warszawy. WDA po raz trzeci zaangażowało się w promocję Wielkanocnego Festiwalu […]

Czytaj dalej


Successful Restaurant Design

„Restauracja może być porównana do złożonego systemu, który zależy od wszystkich elementów, aby działał poprawnie” – piszą autorzy tej książki. Jest to wszechstronna publikacja opisująca każdy aspekt projektu wzorniczego restauracji. Successful Restaurant Design jest drugą edycją książki. Prezentuje projektowanie restauracji jako proces, który rozpoczyna się od solidnego zrozumienia współzależności różnych systemów rządzących restauracją. Od głównego […]

Czytaj dalej


Teraz Marka!

Autorka, z wykształcenia socjolog, jest trenerem i dyrektorem zarządzającym w spółce Concierge Polska, która realizuje program szkoleniowy poświęcony concierge w oparciu o literaturę światowych standardów W tworzeniu marki wszystko zaczyna się od wizji i misji Kilka lat temu oczekiwano ode mnie opracowania strategii marketingowej dla nowego hotelu. Zastanawiając się nad najlepszym opracowaniem powierzonego mi zadania […]

Czytaj dalej