Myśląc o poważnej analizie rynku dla potrzeb hotelowego projektu inwestycyjnego, musimy wziąć pod uwagę trzy rodzaje popytu na usługi noclegowe Gdy myślimy o inwestycji, szczególnie związanej z budową nowego obiektu, warto przed przystąpieniem do tworzenia jakichkolwiek prognoz wyników tego hotelu zbadać rynek i sporządzić prognozę popytu na usługi hotelowe, szczególnie w segmencie, który nas interesuje. […]
10/2006
10/2006
Pora na kolokwium
Po osiemnastu artykułach-wykładach o rachunkowości zarządczej, pora na sprawdzenie wiedzy tych czytelników „Hotelarza”, którzy śledzą cykl. W poprzednich odcinkach dominującym tematem była efektywność inwestycji, jej ocena przed zaangażowaniem środków finansowych i bieżąca kontrola w trakcie realizacji, jeśli zmieniają się warunki działania oraz po uruchomieniu projektu. Proszę wskazać prawidłową odpowiedź na poniższe pytania (tylko jedna odpowiedź […]
Zbrojne ramię Skarbu Państwa
Jak to za komuny bywało… Kilkanaście lat temu przyleciałem na zjazd hotelarzy do Marakeszu. Czekając na odprawę paszportową, przestudiowałem wszelkie napisy. Jeden z nich głosił, że wywóz marokańskich pieniędzy jest zabroniony. Można je wymienić przy opuszczaniu tego kraju na dolary czy franki, ale tylko do 40 proc. sumy, którą się wcześniej wymieniło na dirhamy. […]
Akademia Inwestycji Hotelarskich w Gdyni – relacja
Po pierwszej odsłonie w Gdyni, zorganizowana przez Hotelarza „latająca” Akademia Inwestycji Hotelarskich przeniosła się w listopadzie do Krakowa. W krakowskim hotelu Orbis Cracovia 28 listopada odbyło się kolejne spotkanie Akademii Inwestycji Hotelarskich z osobami i firmami chcącymi inwestować na rynku hotelarskim. W całodniowym szkoleniu wzięło udział 42 słuchaczy, przede wszystkim osób prywatnych i przedstawicieli […]
Byłem restauratorem czyli jak odnieść sukces
Chociaż książka to nie najnowsza, bo wydana w roku 2000, a do redakcji trafiła z tzw. taniej książki, jest zdecydowanie warta polecenia. Autor, dziekan Conrad Hilton College, wydziału hotelarstwa i zarządzania hotelami uniwersytetu w Houston w USA zawarł w niej swe ponad dwudziestoletnie doświadczenia z branży restauracyjnej. Był m.in. kucharzem, kierownikiem dystryktu w sieci barów […]
Łódź czeka na pięć gwiazdek
Do najdynamiczniejszych miejsc inwestycji hotelowych w Polsce wkrótce powinna dołączyć Łódź. Czy miasto wykorzysta swoją szansę i po ponad stu latach znów stanie się ziemią obiecaną? W ubiegłym roku według danych Instytutu Turystyki, Łódź odwiedziło 700 tysięcy zagranicznych turystów, czyli niewiele mniej niż to 770-tysięczne miasto ma mieszkańców. Lokuje to „polskie Hollywood” na trzecim miejscu […]
Bezpieczny budynek Aktualne wymogi wykonania i eksploatacji
Zaostrzenie norm bezpieczeństwa budynków oraz surowsze sankcje za niedopełnienie obowiązków odpowiedniego zabezpieczenia obiektów, to tylko niektóre z zapowiadanych zmian w prawie. Konsekwencje nienależytego wypełnienia obowiązków ponosić będą konstruktorzy, firmy budowlanej oraz właściciele i zarządcy nieruchomości. W poradniku znajdują się materiały, które pomogą m.in. samodzielnie zweryfikować stan techniczny obiektu, ocenić, czy spełnione są wszystkie wymogi […]
Zapraszam na Camerimage
– mówi dr Piotr Grabowski Zarządca Przedsiębiorstwa Turystycznego „Łódź” Przedsiębiorstwo Turystyczne „Łódź” dysponuje 999 miejscami noclegowymi w pięciu hotelach w centrum Łodzi. Są to: Centrum***, Światowit***, Savoy**, Mazowiecki** i Polonia Palast W końcu listopada Łódź stanie się stolicą operatorów filmowych, czyli Camerimage 2006 Hotel Centrum w Łodzi znany jest z tego, że obsługuje gości Festiwalu […]
Klasztorne pokoje
Jeszcze w 1997 r. budynek, w którym znajduje się obecnie hotel Klasztor Cedynia, nie przypominał ani hotelu, ani klasztoru, ani tym bardziej budynku. Był ukrytą wśród zarośli ruiną złożoną wprawdzie z bardzo solidnych, ale jednak tylko murów. Takim go zobaczyli po raz pierwszy obecni właściciele – państwo Hrynkiewiczowie przywiezieni do Cedyni przez zaprzyjaźnionego szczecińskiego architekta […]
Monika Grzmil
Hotel Holiday Inn Kraków Monika Grzmil We wrześniu br. awansowała na stanowisko specjalisty ds. public relations, marketingu i sprzedaży w hotelu Holiday Inn Kraków City Center. Pracuje w tym hotelu od 2005 r. Do głównych jej zadań należy między innymi koordynowanie stosunków z prasą i innymi mediami, aranżowanie wywiadów, przygotowanie komunikatów prasowych, budowanie wizerunku […]