Roadshow HorecaExpo 2007

Cykl 11 konferencji prezentujących możliwości, jakie daje zastosowanie nowoczes-nych narzędzi informatycznych w branży hotelarsko-gastronomicznej zorganizowanych przez LSI Software i Microsoft rozpocznie się 24 maja w hotelu Murat w Redzie. Do 25 października konferencje odbędą się w 10 innych miastach Polski: Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Łodzi, Warszawie, Białymstoku i Rzeszowie. 

Czytaj dalej


Masaż w podciśnieniu

Linia produktowa LPG wzbogaciła się o aparaty: Lipo M6 i Lift M6. Urządzenia są odpowiedzią na potrzeby gabinetów i alternatywą dla aparatu Cellu M6. Aparat Lipo M6 służy do zabiegów ciała, takich jak walka z cellulitem, kształtowanie sylwetki i ujędrnianie, natomiast Lift M6 służy do zabiegów twarzy, szyi, dekoltu i piersi. Oba urządzenia wykorzystują technologię […]

Czytaj dalej


Hotel w anegdocie

Hotelowy, pokój, dzwoni telefon: – Zamawiał pan budzenie na siódmą? – Tak – odpowiada zaspany facet. – No to szybciutko, szybciutko, bo już dziewiąta… * Lejtnant Rżewski, carski oficer, koneser kobiecej urody i wszelkich trunków, który jest bohaterem większej liczby dowcipów niż bitew, umówił się na nocną schadzkę w hotelu. Dama, przez baczenie na swą […]

Czytaj dalej


Przedsibiorstwo turystyczne. Ujęcie statyczne i dynamiczne

Książka, a właściwie podręcznik jest podzielona na dwie części. W części pierwszej dotyczącej „ujęcia statycznego” autorzy przedstawiają podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa turystycznego. Ukazane w niej są związki turystyki z ekonomią, rynek turystyczny, przedsiębiorstwo turystyczne, produkt turystyczny, kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych, rodzaje firm turystycznych, otoczenie przedsiębiorstw turystycznych, uwarunkowania rozwoju tych przedsiębiorstw oraz ich organizacja i finanse. Druga […]

Czytaj dalej


Turystyka a zjawiska paranormalne

Pozycja nie tylko do poczytania ale i czerpania wzorców. Nie dalej jak kilka tygodni temu Hotelarz miał okazję rozmawiać z przedstawicielami jednego z nowo otwartych obiektów turystycznych zlokalizowanych w budowli zabytkowej. Zapytanie o przysłowiowe „białe damy” trzeźwo odpowiedzieli, że jeszcze nie wymyślili żadnej historii ale… „na przyszły tydzień będzie gotowa”. Są białe damy lub pokutujący […]

Czytaj dalej


Aroonsang Pongthep

Szef kuchni restauracji Orientalnej w hotelu Sheraton Warsaw Hotel & Towers. Zamiłowanie do sztuki kulinarnej, pochodzący z Tajlandii Aroonsang Pongthep odkrywał, obserwując swoją babcię przygotowującą tajskie specjały. Wprawdzie studiował marketing, jednak w tym zawodzie pracował krótko, bo jego prawdziwą pasją okazała się gastronomia. Kilka lat pracował jako barman w hotelach w Bankoku, później przeprowadził się […]

Czytaj dalej


Plama czyli bankiet za 12 złotych

Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych Wprawdzie prowadzenie hotelu nie przypomina pilotowania samolotu, jednak przekroczenie określonego, minimalnego pułapu, w tym przypadku usług, również może grozić katastrofą Coraz częściej hotele świadomie kreują swój wizerunek na rynku i starają się zbudować wyróżniającą się markę. Konsekwentne, rozłożone na lata działania mają na celu wywołanie […]

Czytaj dalej


Wiedza walutą concierge

Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, pracowała jako menedżer w hotelu, reprezentuje firmę Concierge Polska W opinii przedstawicieli globalnych koncernów świadczących usługi turystyczne i noclegowe takich, jak Ritz-Carlton, InterContinental Hotels & Resorts i American Express, to właśnie concierge są w stanie najlepiej wychodzić naprzeciw zmieniającym się wymaganiom gości Problem wzrostu jakości usług hotelowych widziany z perspektywy […]

Czytaj dalej


Wprowadzanie gastronomii do hotelu

Włodzimierz Błądek Autor jest architektem, współwłaścicielem pracowni Palladium Architekci – Błądek, Manikowski, specjalizującej się w projektowaniu obiektów hotelarskich We współczesnym hotelarstwie szczególnie ważną rolę pełnią zespoły gastronomiczne. Zadania tych często bardzo rozbudowanych kompleksów kuchni i dziennych oraz nocnych lokali nie ograniczają się jedynie do nakarmienia gości, ale również zapewnienia im rozrywki i spełniania funkcji promujących […]

Czytaj dalej