W SPA inwestować trzeba mądrze

mówi Raoul Andrews Sudre, prezes firmy konsultingowej Aspen Spa Management Czy mógłby Pan przybliżyć nam działalność ISPA, współorganizatora konferencji Europejski Szczyt SPA na targach BeyondBeauty Paris? Aspen Spa Management, firma, która oferuje międzynarodowe usługi eksperckie w zakresie SPA, wspólnie z International Spa Associates (ISPA), dostarca pełny asortyment usług w zakresie koncepcji, wyposażenia oraz aranżacji wnętrz […]

Czytaj dalej


Klimatyzacja coraz częściej niezbędna w hotelach

mówi Michał Zalewski, kierownik sekcji szkoleń Klima-Therm Sp. z o.o. Wiele osób, nie tylko z branży hotelarskie,j ale również gości hoteli myli pojęcia: wentylacja i klimatyzacja. Czy mógłby Pan w sposób możliwie najprostszy wyjaśnić je naszym Czytelnikom? Wyobraźmy sobie, że gość hotelowy zamawia na uroczystą kolację szampana. Kelner przynosi mu szampana, ale ciepłego – nie […]

Czytaj dalej


Hotel z mapy nawigacyjnej

Ulokowanie informacji o hotelu na jednej z satelitarnych map nawigacyjnych może nie tylko zwiększyć liczbę gości odwiedzających obiekt noclegowy, ale przede wszystkim ułatwić im dojazd Jeszcze nie przyjął się na dobre – bo nie jest stosowany we wszystkich obiektach noclegowych – sposób rezerwowania miejsc przez sieć internetową, a już nowoczesne technologie prowadzą hotele w stronę […]

Czytaj dalej


Zanim zalśnią gwiazdki

W Polsce nie ma przymusu kategoryzacji obiektów noclegowych. A jeśli nie zmuszają do tego przepisy, to po co i czy warto w ogóle kategoryzować obiekt noclegowy? Odpowiedź na to pytanie często zadawane redakcji Hotelarza jest jedna: warto O tym, że właściciele obiektów noclegowych mają potrzebę ich kategoryzacji, świadczy chociażby fakt, że na początku sierpnia ponad […]

Czytaj dalej


Klasę poznasz po obrusie

Nie tylko cudzoziemcy potrafią, oceniając rodzaj nakrycia stołu w kawiarni lub restauracji, odpowiednio zaklasyfikować obiekt i skorzystać z jego usług lubÉ nie. Dlatego nakrycie stołu powinno być dla hotelowej gastronomii tym, czym jest pościel dla oferowanych przez obiekt pokoi. Chociaż smacznie i wygodnie, ich obrusy kleją spodnie”, tak ponoć antyreklamowała kilkadziesiąt lat temu konkurencyjny zakład […]

Czytaj dalej


Petycja Hotelarza poczeka na nowych posłów

„Hotelarz” jest winien swoim Czytelnikom wyjaśnienie w sprawie złożenia do Parlamentu petycji dotyczącej abonamentu RTV W styczniowym numerze „Hotelarza” przedstawiliśmy problem wysokich kosztów, które ponoszą obiekty noclegowe za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych w pokojach i przestrzeniach publicznych. Według wyliczeń redakcji, obowiązkowe opłaty, uiszczane przez hotel za każdy odbiornik, wynoszą 285 zł rocznie. W […]

Czytaj dalej


Wyceniamy hotel jeszcze raz

Marta Kuniszyk Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, dyrektorem działu rozwoju w biurze zarządu Orbis SA. Wykłada rachunkowość zarządczą w Szkole Głównej Handlowej Hotel to przedsiębiorstwo składające się z kilku elementów, które wprawdzie wspólnie pracują na przychody, ale które można wycenić oddzielnie W czerwcowym numerze „Hotelarza” w materiale, „Hotel za 100 tys. puszek coli”, przedstawiliśmy kilka […]

Czytaj dalej


Marketing w hotelarstwie.Podręcznik praktyczny

Jacek Piasta to hotelarz nie tylko piszący od kilku lat dla „Hotelarza”, ale i autor wydanego w roku 1996 podręcznika „Marketing w hotelarstwie”. Tamto opracowanie i dziś wydaną książkę dzieli cała epoka, jaką niewątpliwie jest ostatnie jedenaście lat rozwoju rynku hotelarskiego w Polsce. Gdyby nie rozbudowana część teoretyczna, to można by powiedzieć, że największym walorem […]

Czytaj dalej


Panna Marlenka o nas nie powie

Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych W naszych rozważaniach o celowości i formach promocji skierowanej do klienta zagranicznego przyszedł czas na tematykę udziału w zagranicznych imprezach targowo-wystawienniczych W branży turystycznej imprezy targowe odgrywają istotną rolę. Wynika ona ze specyfiki natury ludzkiej, którą da się streścić przysłowiem: „Czego oczy nie widzą, tego […]

Czytaj dalej


Ethical Decision-Making in the Hospitality Industry

Podręcznik poruszający zagadnienie kształcenia w rzadko podejmowanej, nie tylko zresztą na łamach prasy branżowej, kwestii etyki w biznesie hotelarskim. Autorka książki, wykładowczyni etyki przemysłu gościnnego w School of Hotel and Restaurant Management na Uniwersytecie Północnej Arizony we Flagstaff, w przystępny sposób przedstawia problematykę podejmowania zgodnych z zasadami etycznymi decyzji, z jakimi mogą zetknąć się obecni […]

Czytaj dalej