Zbudujemy hotelową drugą Polskę

Niemal dzień w dzień dostaję porcję świeżych informacji o polskim rynku hotelowym. Hotelarstwo, a raczej hotele zrobiły się bardzo modne od ogłoszenia decyzji o organizacji EURO 2012 w Polsce i na Ukrainie. A raczej nie od samej decyzji, ale od konstatacji, że w Polsce jest za mało łóżek wszelkich kategorii, bo jest po prostu za […]

Czytaj dalej


SPA trudna inwestycja – dobry image

Hotelowe SPA wbrew pozorom wcale nie jest łatwym biznesem. Można zainwestować krocie w powierzchnię i urządzenia, nie osiągając przez lata zakładanego efektu. Dlatego najważniejsza jest odpowiedź na pytanie: po co w naszym hotelu potrzebne jest SPA? Czy chcemy na nim zarabiać więcej niż na sprzedaży miejsc noclegowych, czy ma „tylko” służyć pozyskaniu większej liczby gości […]

Czytaj dalej


Akademia Inwestycji Hotelarskich we Wrocławiu

10 stycznia 2008 roku w Hotelu Olimpia we Wrocławiu odbyło się kolejne szkolenie w ramach III edycji Akademii Inwestycji Hotelarskich. Po ponad miesięcznej przerwie wznowiliśmy organizację spotkań dla osób, które myślą o inwestycjach w sektorze hotelarskim, planują budowę nowych obiektów lub modernizację i rozbudowę już istniejących. W spotkaniu wzięły udział osoby z Wrocławia i okolicy, […]

Czytaj dalej


Rozwój, ale nie bez hamulców

Rynek hotelarski w Polsce rozwija się, jednak powodów do przesadnego optymizmu nie ma. Tym co pomogłoby i teraz i w przyszłości w przyspieszeniu i uporządkowaniu tego rozwoju są: uporządkowanie i określenie potencjału istniejącej bazy noclegowej, wzrost poziomu wyszkolenia kadr, świadoma polityka państwa i samorządów dotycząca inwestycji w tym sektorze, uproszenie procedur urzędniczych oraz rozwój infrastruktury. […]

Czytaj dalej


Hotel z najlepszym pomysłem

Na początku stycznia redakcja Hotelarza rozstrzygnęła trwający rok konkurs Hotel z Pomysłem. Jego zwycięzcą został Hotel Andel’s. Natomiast Czytelnicy magazynu za najlepszy obiekt uznali Hotel Branicki Od początku swego istnienia „Hotelarz” poświęcał wiele miejsca tematyce architektury hoteli i ich wnętrz. W latach 2004 -2006 na stałe zagościła w nim rubryka „Ładny projekt”, której celem było […]

Czytaj dalej


Dofinansowanie unijne Polski Południowo – Zachodniej

Rozpoczynamy cykl dotyczący pozyskania pomocy unijnej przeznaczonej dla przedsiębiorstw prowadzących działalność w obszarze turystyki, udzielanej w ramach 16 Regionalnych Programów Operacyjnych wdrażanych w Polsce w latach 2007-2013. Dziś o dofinansowaniu czterech południowych województw – dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego W nadchodzącym okresie programowania zastosowana została nowa systematyka wdrażania programów unijnych, kierowanych do poszczególnych regionów. Zgodnie […]

Czytaj dalej


Odpowiedzialni za piętra i pokoje

W grudniowym Hotelarzu zastanawialiśmy się nad istotą pracy oraz predyspozycjami, jakimi powinni się charakteryzować pracownicy służby pięter w obiektach noclegowych. W tym materiale przedstawiamy zadania i miejsce służby pięter w schemacie organizacji pracy hotelu Pewien starszy hotelarz powiedział mi przy okazji zbierania informacji do tego materiału, że termin służba pięter zastąpił powszechnie używane jeszcze latach […]

Czytaj dalej


Sprawdzian z gastronomii

Styczeń to dla wszystkich studentów tradycyjny okres rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej. űeby wszyscy moi Czytelnicy nie czuli się gorsi, a wielu z nich przypomniało sobie studenckie lata, zamiast kolejnego materiału postanowiłam, jak co jakiś czas, przeprowadzić mały egzamin W grudniowym numerze Hotelarza przedstawiłam wskaźnik RevPASH, który jest gastronomicznym odpowiednikiem znanego wszystkim hotelarzom wskaźnika RevPAR. RevPAR (inaczej […]

Czytaj dalej


Summary

Development not without brakes Poland’s hotel market is growing, but there seems no reason for overstated optimism. Factors that would help from now on in speeding up this development are: classifying and assessing the potentials of the current accommodation database, increasing the training levels for managers, supportive measures from the regional and national authorities on […]

Czytaj dalej


Światło też buduje hotel

Podstawowym zadaniem hotelu jest stworzenie gościowi poczucia, że przebywa w domu, w miejscu przyjaznym i gościnnym, którego atmosfera jest w stanie zapewnić dobre samopoczucie. Klimat i nastrój hotelu powinny zachęcać do ponownej wizyty. Kluczową rolę w budowaniu tego wizerunku spełnia oświetlenie O atrakcyjności hotelu stanowi przede wszystkim wizerunek recepcji, lobby, pokoju i łazienki oraz restauracji […]

Czytaj dalej