Na łamach Hotelarza wiele razy poruszaliśmy problematykę Public Relations, przedstawiając takie działania jako bardziej efektywną od reklamy, a przy tym najtańszą formę komunikacji marketingowej. Najprostszym zaś i najtańszym narzędziem PR jest informacja prasowa Hotele, czy szerzej obiekty noclegowe, dysponują zwykle dość ograniczonym budżetem promocyjnym. Większe wydatki towarzyszą zazwyczaj wejściu obiektu na rynek lub zaistnieniu ponownemu […]
01/2008
01/2008
Dofinansowanie unijne Polski Południowo – Zachodniej
Rozpoczynamy cykl dotyczący pozyskania pomocy unijnej przeznaczonej dla przedsiębiorstw prowadzących działalność w obszarze turystyki, udzielanej w ramach 16 Regionalnych Programów Operacyjnych wdrażanych w Polsce w latach 2007-2013. Dziś o dofinansowaniu czterech południowych województw – dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego i małopolskiego W nadchodzącym okresie programowania zastosowana została nowa systematyka wdrażania programów unijnych, kierowanych do poszczególnych regionów. Zgodnie […]
Odpowiedzialni za piętra i pokoje
W grudniowym Hotelarzu zastanawialiśmy się nad istotą pracy oraz predyspozycjami, jakimi powinni się charakteryzować pracownicy służby pięter w obiektach noclegowych. W tym materiale przedstawiamy zadania i miejsce służby pięter w schemacie organizacji pracy hotelu Pewien starszy hotelarz powiedział mi przy okazji zbierania informacji do tego materiału, że termin służba pięter zastąpił powszechnie używane jeszcze latach […]
Sprawdzian z gastronomii
Styczeń to dla wszystkich studentów tradycyjny okres rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej. űeby wszyscy moi Czytelnicy nie czuli się gorsi, a wielu z nich przypomniało sobie studenckie lata, zamiast kolejnego materiału postanowiłam, jak co jakiś czas, przeprowadzić mały egzamin W grudniowym numerze Hotelarza przedstawiłam wskaźnik RevPASH, który jest gastronomicznym odpowiednikiem znanego wszystkim hotelarzom wskaźnika RevPAR. RevPAR (inaczej […]
Qubus z CEFARM-u
Trzynasty już obiekt sieci Qubus Hotel powstanie w Gdańsku przy ulicy Chmielnej. Wstępne prace adaptujące dawny budynek CEFARM-u na czterogwiazdkowy hotel ruszyły już w zeszłym roku. Nowy obiekt powinien przyjąć pierwszych gości w lecie 2009 roku. Będzie to już drugi, po katowickim Qubus Hotel Prestige, obiekt, którego operatorem zostanie Qubus Hotele Management z Wrocławia. Właścicielem […]
SPA Dr Irena Eris z certyfikatem
Hotele SPA Dr Irena Eris – Wzgórza Dylewskie oraz Krynica Zdrój – jako pierwsze i jedyne w Polsce otrzymały prestiżowy certyfikat jakości Premium Quality od Niemieckiego Stowarzyszenia Wellness – Deutscher Wellness Verband. Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie uzyskał jeden z najlepszych wyników w historii ok. 200 audytów przeprowadzonych do tej pory przez Niemieckie […]
Plany wobec Grandu
Są już znane pierwsze plany spółki Likus Hotele&Restauracje, która na początku grudnia kupiła od Orbisu łódzki Grand Hotel (Hotelarz 12/2007). W Grandzie powstanie basen, który prawdopodobnie zostanie ulokowany na obecnym dziedzińcu, który przykryty zostanie szklanym dachem. Znajdująca się w budynku scena Teatru 7.15, posłuży najprawdopodobniej jako sala konferencyjna. Inwestor chce zwiększyć ilość pokoi w hotelu […]
Ósmy Campanile w Łodzi
Z początkiem lutego pierwszych gości przyjmie dwugwiazdkowy hotel Campanile zlokalizowany w centrum Łodzi. Stojący opodal Galerii Łódzkiej przy al. Piłsudskiego 27 hotel dysponuje doskonałą lokalizacją. Obiekt ma 104 pokoje, salę konferencyjną z tarasem, barek i restaurację. Budynek zaprojektowany na planie litery „L” posiada skromną, utrzymaną w różnych odcieniach beżu elewację nawiązującą do architektury łódzkich kamienic. […]
Balt Tur sprzedaje hotele
Sopockie hotele Opera i najprawdopodobniej Miramar (wymiennie z Miramar mówi się też o hotelu Europa) wystawiła na sprzedaż spółka Balt Tur Hotele i Turystyka należąca do Henryka Piękosia. Jako powód sprzedaży nieoficjalnie wymieniana jest m.in. chęć zdobycia środków na dalsze inwestycje oraz rozbudowę zakupionego jesienią przez Piękosia Pałacu Wiejce. Jest to położony w województwie lubuskim, […]
Pierwsza „dziesiątka” PPH&R
W 2008 roku hotelowa grupa marketingowa „Polish Prestige Hotels & Resorts” obchodzi swoje 10 – lecie. Od 10 lat programowi marketingowemu „Polish Prestige Hotels& Resorts” przyświeca idea umacniania roli polskich hoteli w oparciu o najwyższą jakość świadczonych usług i różnorodność oferty. Program kieruje się dewizą: „przyjedziesz, polubisz, powrócisz”, a hotele należące do PPH&R starają się […]