Skutecznie zniechęcić gościa

W „Hotelarzu” pojawiają się cyklicznie materiały poświęcone savoir-vivre i dobrym manierom. Teksty te mają wspomagać budowanie kultury obsługi gościa, a przez to i pozyskiwanie coraz większej ich liczby. Tym razem postanowiliśmy jednak pomóc właścicielom i pracownikom obiektów noclegowych w skutecznym pozbyciu się klientów Znajomość bon-tonu nie tylko ułatwia komunikację pracowników obiektów noclegowych z gośćmi, podnosi […]

Czytaj dalej


Dyktat czy wazelina

Panie Andrzeju – zagadnął mnie ostatnio emerytowany hotelarz, taki co to pierwszy raz dyrektorem hotelu został w latach 60. ubiegłego wieku – podoba mi się ten „Hotelarz”. Ale wie Pan co? Czegoś mi jednak w nim brakuje. Uświadomiłem to sobie, czytając jubileuszowy, wspominkowy numer. Kilkadziesiąt lat temu prasa branżowa, czyli w praktyce tylko „Hotelarz”, też […]

Czytaj dalej


Hotele zdecydowanie niepolecane

Wojciech Łopaciński Autor jest doświadczonym hotelarzem, dyrektorem hotelu Filmar w Toruniu W prasie branżowej skierowanej do rynku obiektów noclegowych dominuje ton redakcyjnych pochwał lub przedstawianego „na łamach” samochwalstwa. Fakt, że polskie hotelarstwo ma się czym szczycić, nie powinien zwalniać od wnikliwego przyglądania się branży i opisywania rzeczywistości Niedawno miałem przyjemność być członkiem szacownego jury, które […]

Czytaj dalej


Summary

Not enough hotels for Euro 2012 Making the assumption that construction of hotels would stop until 2012, that no motel, no guest room in agrotouristic farms or apartment on grey market would be possibly rented, then Poland could host about 875 thousand supporters. The hospitality sector is coping quite well with the assignment of the […]

Czytaj dalej


Potrawa miesiąca

Krewetki w rozmarynie na ragoût z fasolek i peperoncino Składniki (10 porcji): krewetki 16-20 ok. 1000 g fasola biała 250 g pomidor świeży 1000 g czosnek 1 ząbek boczek wędzony 100 g wino białe 100 g 1 pęczek pietruszki zielonej 1 gałązka rozmarynu peperoncino QS oliwa z oliwek 100 g sól pieprz Namoczyć fasolki w […]

Czytaj dalej


Rafał Targosz

Absolwent Zespołu Szkół Gastronomicznych, mieszczących się na terenie nieistniejącego dziś Gimnazjum im. Św. Jacka w Krakowie, przy ul. Siennej. Pierwsze miejsca pracy to Hotel Orbis Cracovia, Leonard’s oraz Hotel Elektor. Przełomem w jego życiu zawodowym było poznanie Pierr’a Gaillarda (francuskiego mistrza kulinarnego, ucznia Paula Bocusa), pod okiem którego gotował w krakowskiej restauracji Cyrano de Bergerac. […]

Czytaj dalej


Po podłodze go poznacie

Jednym z tych elementów wykończenia hotelu, które wpływają na to, że goście z przyjemnością w nim przebywają i w przyszłości chętnie obiekt odwiedzą są wykładziny podłogowe. Obok walorów czysto użytecznych, takich jak bezpieczeństwo czy odporność na zużycie, wykładziny muszą spełniać kryteria estetyczne Podłoga w obiektach noclegowych musi sprawiać wrażenie spójnej całości z pozostałą częścią wyposażenia. […]

Czytaj dalej


Hostel Flamingo najlepszy

Krakowski hostel Flamingo po raz kolejny został uznany najlepszym hostelem na świecie podczas ceremonii wręczenia Hoskarów w Dublinie, w Irlandii. Turyści z całego świata wybierali zwycięzcę za pośrednictwem serwisu Hostelworld.com. Kryteriami, jakimi się kierowano, były czystość, bezpieczeństwo i dobra zabawa. Hostel Flamingo ulokowany jest w XVII-wiecznej kamienicy. Na parterze znajduje się restauracja oferująca dania kuchni […]

Czytaj dalej


Pierwsze takie e-Travel Forum 2008

Blisko 200 uczestników wzięło udział w dwudniowej konferencji e-Travel Forum, która odbyła się w dniach 29-30 stycznia 2008 r. w Warszawie. Konferencja poświęcona została wyzwaniom, jakie stwarza internet dla branży turystycznej, w tym sprzedaży ofert turystycznych online, a także nowych szans i możliwości wynikających z upowszechniania dostępu do internetu. Prelegenci z firm o największym doświadczeniu […]

Czytaj dalej


Nagroda dla Haffnera

Hotel Haffner otrzymał nagrodę za wysoką jakość świadczonych usług. Nagroda przyznawana jest najbardziej prestiżowym hotelom oraz organizacjom działającym w turystyce i cateringu, których działalność jest rozwojowa dla całej branży w kraju. Nagroda przyznawana jest na zasadzie stałych konsultacji oraz opinii ponad 14 tys. członków The Trade Leaders Club ze 120 krajów. Członkowie proponują i opiniują […]

Czytaj dalej