Hostel Flamingo najlepszy

Krakowski hostel Flamingo po raz kolejny został uznany najlepszym hostelem na świecie podczas ceremonii wręczenia Hoskarów w Dublinie, w Irlandii. Turyści z całego świata wybierali zwycięzcę za pośrednictwem serwisu Hostelworld.com. Kryteriami, jakimi się kierowano, były czystość, bezpieczeństwo i dobra zabawa. Hostel Flamingo ulokowany jest w XVII-wiecznej kamienicy. Na parterze znajduje się restauracja oferująca dania kuchni […]

Czytaj dalej


Sprawdzają się na ścianach

Tapety nie tylko stwarzają nieograniczone możliwości dekorowania ścian w obiektach noclegowych ale i są o wiele bardziej praktyczne niż tradycyjne pokrywanie ścian farbą. Dobierając odpowiednio ich wzór i kolor, do wyposażenia pokoju można swobodnie kształtować nastrój wnętrza Co jest lepsze: farba czy tapeta? W niemal trzech czwartych hoteli stosuje się tapety. Decyduje o tym ich […]

Czytaj dalej


Czego klienci szukają w SPA i jak ich zadowolić? (Cz. 1)

Zuzana Decker, Aqua Concept s.r.o. Od czasów imperium rzymskiego, kiedy to funkcjonowały pierwsze „zakłady” oferujące odnowę dzięki działaniu wody, będące protoplastami dzisiejszych SPA, wiele się w tej dziedzinie zmieniło. Klienci poszukują sposobu na odprężenie przez kilka dni, dzień lub zaledwie kilka godzin. Swą ofertę do tych wymagań przystosowały nie tylko nowoczesne centra SPA, ale i […]

Czytaj dalej


Zanim gość otworzy drzwi

Marcin Karolak PTH FOKO Sp. z o.o. Jednym z ważnych aspektów eksploatacji hoteli, który powinien być brany pod uwagę przez zarządzających tymi obiektami, jest minimalizowanie strat przepływu ciepłego powietrza powstających m.in. w wyniku otwierania frontowych drzwi Wiele czynników wpływa na wielkość strat energii cieplnej zużytej do ogrzania powietrza w hotelu. Ze względu na wielkość większości […]

Czytaj dalej


Mówimy o „rynku” wartości

Krzysztof Czekaj Autor jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości z firmy Partner Consulting, współpracuje m.in. z grupą DSV. Jako rzeczoznawca majątkowy wyceniał m.in. wartość obiektów przeznaczonych na działalność hotelarską i gastronomiczną Nie da się ukryć, że EURO 2012, które obecnie jest bardziej hasłem marketingowym niż obietnicą przyszłych zysków, wpłynęło na ożywienie rynku nieruchomości. Szczególnie związanym z obiektami […]

Czytaj dalej


Dofinansowanie unijne Polski zachodniej

Jan Kordasiewicz Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego Zróżnicowane zasady pomocy udzielanej przedsiębiorcom (niejednolite wielkości i poziomy dofinansowania) wymagają wcześniejszego przeanalizowania szans pojawiających się na dokapitalizowanie działań inwestycyjnych firmy w zakresie rozwoju działalności turystycznej. […]

Czytaj dalej


Yield Management w gastronomii

Marta Kuniszyk Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu,dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej Kontynuujemy rozważania dotyczące zastosowania wskaźnika RevPASH w analizowaniu wyników działalności gastronomicznej i optymalizowaniu jej efektów Wprowadzając Yield Management (Revenue Management) w każdej działalności, musimy najpierw dokładnie przeanalizować jej wyniki i zidentyfikować czynniki kształtujące ich […]

Czytaj dalej


Skutecznie zniechęcić gościa

W „Hotelarzu” pojawiają się cyklicznie materiały poświęcone savoir-vivre i dobrym manierom. Teksty te mają wspomagać budowanie kultury obsługi gościa, a przez to i pozyskiwanie coraz większej ich liczby. Tym razem postanowiliśmy jednak pomóc właścicielom i pracownikom obiektów noclegowych w skutecznym pozbyciu się klientów Znajomość bon-tonu nie tylko ułatwia komunikację pracowników obiektów noclegowych z gośćmi, podnosi […]

Czytaj dalej


Hotelarze i ułani

W sobotę 19 stycznia w hotelu Turówka w Wieliczce odbył się bal hotelarzy zorganizowany przez Małopolską Izbę Hotelarską „Gremium”. W wydarzeniu wzięło udział 180 osób, przede wszystkim hotelarzy z Krakowa oraz Małopolski skupionych w MIH „Gremium” oraz przyjaciół i sympatyków hotelarstwa. Bal odbywał się pod nieco nietypowym – jak na ludzi o tak statecznej profesji […]

Czytaj dalej


Przeważa biurokracja

W styczniowym numerze „Hotelarza” w debacie „Rozwój, ale nie bez hamulców” przedstawiliśmy ograniczenia wzrostu rynku widziane oczami ekspertów oraz wybranych reprezentantów branży. Chcąc poznać opinie Państwa na ten temat, w lutowej sondzie redakcyjnej „Hotelarza” zadaliśmy pytanie dotyczącego tego, co w opinii naszych Czytelników najbardziej krępuje rozwój rynku noclegowego w Polsce. Na przesłane drogą elektroniczną pytanie […]

Czytaj dalej