Turyści biznesowi przyjeżdżający w celach służbowych są najczęstszymi gośćmi stolicy Dolnego Śląska. Nawet w miesiącach wakacyjnych średnio co drugi gość nocujący we wrocławskich hotelach przyjechał służbowo – wynika z badania Instytutu Keralla Research zleconego przez Convention Bureau Wrocław. Od czerwca do grudnia 2007 r. w obiektach hotelowych oraz poza hotelami w różnych typach turystyki biznesowej […]
03/2008
03/2008
Sauny w hotelach
Katarzyna Łopińska, Karolina Małecka Sternicki Wellness Design Można sobie wyobrazić hotel bez SPA, hotel bez basenu, ale coraz trudniej bez sauny. Oczywiście tak naprawdę hotele takie można sobie wyobrazić, bo sauny nie posiadają i pewnie posiadać nie będą obiekty ekonomiczne, w których klient nie oczekuje zazwyczaj wiele więcej niż względnie taniego noclegu i odpowiedniego standardu […]
Designerski hotel w Krakowie
Wiosną na krakowskim Podgórzu przy ul. Nowohuckiej rozpocznie się budowa design hotelu Pantheon. Czterogwiazdkowy obiekt, zaprojektowany przez krakowskie Biuro Projektów Lewicki, Łatak, pierwszych gości powinien przyjąć w drugiej połowie 2009 roku. Na łącznej powierzchni około 4 tys. mkw. powstanie 86 pokoi, w tym trzy apartamenty, sala konferencyjna na 220 osób, SPA, basen, restauracja, kawiarnia, sala […]
Łódzki Andels ruszy w 2009 roku
W 2009 roku, a nie jak pierwotnie planowano w 2008, zostanie oddany do użytku hotel Andels w łódzkiej Manufakturze. W obiekcie ma powstać 230 pokoi o zróżnicowanym standardzie. Dla biznesmenów, którzy chcą pozostać w Łodzi dłużej, powstaną pokoje typu suites. W hotelu znajdzie się także część konferencyjna – na najwyższej kondygnacji zaprojektowano salę z nowoczesnym […]
Pieniądze na „Ścianę Wschodnią”
Jan Kordasiewicz Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo-rekreacyjnego Kolejny tekst, stanowiący szerszy fragment cyklu dotyczącego możliwości pozyskania funduszy unijnych, dotyczy możliwości, jakie zostały stworzone przedsiębiorcom prowadzącym działalność w obszarze turystyki w regionach wschodniej Polski, […]
Zastosowanie yield management w gastronomii
Marta Kuniszyk Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu, dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej Przedstawiamy ciąg dalszy zastosowania yield management w działalności gastronomicznej. Po serii wykładów nadeszła pora na zajęcia praktyczne z tego przedmiotu, czyli zadania, ćwiczenia oraz testy z podchwytliwymi pytaniami Prawidłowe rozwiązania przedstawionych w tekście […]
Sopot ze sztuczną wyspą
Pomysł budowy na wodach Zatoki Gdańskiej wyspy, która miałaby być także mariną dla 320 jachtów, zaczyna nabierać realnych kształtów. Dyskusje o projekcie rozpoczęto jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku, wtedy jednak rozważano pomysł czysto teoretycznie. W międzyczasie przeprowadzono szereg badań i zmieniono sam projekt. Teraz władze Sopotu chcą poznać opinie mieszkańców kurortu. Urzędnicy przyznają także, […]
Podatki? Czy można im zaradzić?
Krzysztof CzekajAutor jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości z firmy Partner Consulting, współpracuje m.in. z grupą DSV. Jako rzeczoznawca majątkowy wyceniał też wartość obiektów przeznaczonych na działalność hotelarską i gastronomiczną Od paru lat czai się na przedsiębiorców nowy podatek: podatek katastralny. Tylko kto podejmie ryzyko jego wprowadzenia? Dziś skupimy się na tym, co i tak trzeba płacić. […]
Artystyczny hotelik na warszawskiej Starówce
Nowy artystyczny hotelik Castle Inn na Starym Mieście przy pl. Zamkowym otworzyli właściciele hostelu Oki Doki. Każdy z 20 pokoi ma swoją nazwę i oryginalny wystrój zaprojektowany przez innego artystę. Wyposażony jest w elegancką łazienkę, minibar i telewizor plazmowy. Wkrótce na parterze otworzy swoją restaurację Magda Gessler i będzie ona służyła również hotelowym gościom.
Kim może być nasz gość
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Gości hotelowych dzielimy zazwyczaj na dwie kategorie: grupy i indywidualnych. Tymczasem bardziej szczegółowe rozpoznanie klientów korzystających z usług naszego obiektu noclegowego może nam pomóc w lepszej identyfikacji ich potrzeb, a co za tym idzie skonstruowaniu oferty odpowiadającej ich wymaganiom Biorąc pod uwagę grupy klientów, do których […]