W czwartek 5 czerwca w siedzibie redakcji „Hotelarza” na warszawskiej Pradze odbyło się szkolenie „Dobry marketing, dobry personel”. Prowadzony w ramach Akademii Hotelarza cykl skierowany jest do właścicieli hoteli, dyrektorów oraz menedżerów odpowiadających za sprzedaż i marketing obiektów noclegowych. W całodniowym szkoleniu uczestniczyło 26 osób, reprezentujących hotele m.in. z Gdańska, Krakowa, Warszawy oraz województw: łódzkiego, […]
05/2008
05/2008
Pomysł na gastronomię
Atrakcyjna, dobrze przemyślana i oferująca smaczną kuchnię hotelowa restauracja to nie tylko źródło dodatkowych przychodów. To także wizytówka obiektu, która – jeśli jest dobrze prowadzona – jest w stanie zapewnić długofalową i skuteczną promocję Część hotelarzy, szczególnie starszej daty, uważa, że gastronomia jest w hotelu niepotrzebna. űe to zbędny kłopot i z dodatkową robotą papierkową, […]
Pomagamy w edukacji rynku SPA w Polsce
– mówi Urszula Patrzała, prezes Thalgo Poland, ekspert SPA Thalgo jest firmą, która od początku swej działalności, od roku 1964 konsekwentnie oparła najpierw swe produkty, a potem filozofię na roślinach morskich, a dokładniej na mikronizacji alg. Kiedy Thalgo zainteresowało się rynkiem SPA? A może powinienem zadać inne pytanie: od kiedy istnieje rynek usług SPA? Czterdzieści […]
Szczęśliwy hotel Bristol
Otworzony w roku 1901 hotel Bristol, a właściwie Le Royal Meridien Bristol Warszawa jest najstarszym funkcjonującym w Warszawie obiektem hotelowym. Chociaż przetrwał w stanie niemal nienaruszonym dwie wojny światowe, to zanosiło się, że dokona żywota jako gmach mieszczący bibliotekę. Jednak i wówczas nie opuściło go szczęście Niemal już od chwili swego otwarcia w dniu 19 […]
SPA w hotelu – moda czy konieczność?
Każdy hotel w Polsce ma SPA? Nie każdy. No to dlaczego przeglądając internetowe witryny Polskich hoteli, coraz trudniej znaleźć obiekt, który É nie zamieszcza informacji o tym, że w swej ofercie ma centrum SPA Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych Gdy zostałem poproszony, by napisać o SPA oczami hotelarza, w dodatku […]
Zanim wszyscy wrócą
Kogo bardziej ucieszyły informacje mediów o trwającym exodusie z Wysp Brytyjskich Polaków pracujących w tamtejszym przemyśle hotelarsko-gastronomicznym? Polskich hotelarzy, naszych rodaków planujących wyjazd do Anglii, Szkocji i Irlandii czy myślących o nowych miejscach pracy za granicą obywateli biedniejszych od Rzeczypospolitej krajów Unii z naszego regionu? Otóż nie. Owe informacje wywołały uśmiech na twarzach podmiotu tych […]
Summary
The „Middle Class” silhouette Among some of the 1.6 thousand categorized hotels in Poland, the majority – i.e. 656 units – has the three stars standard. For which reason did the three stars hotels become so popular among investors? The answer might be related to economics: as for the current and future investment potential of […]
Bez kawy już ani rusz
W porównaniu z mieszkańcami innych krajów Europy Polacy spożywają jeszcze stosunkowo niedużo kawy. Jednak kolejne lokale gastronomiczne serwujące po kilka czy nawet kilkadziesiąt rodzajów „małej czarnej” rosną jak grzyby po deszczu, upowszechniając nad Wisłą kulturę picia ożywczego naparu Pewnie trudno w to uwierzyć, ot po prostu napój, zwłaszcza w naszym wciąż bardziej herbacianym kraju, ale […]
Prześcieradło wydzierżawię
Coraz więcej hoteli na świecie decyduje się na leasing tkanin. Ta dość nowa w naszym kraju usługa różni się choćby od popularnego leasingu samochodów. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są jej zalety, a jakie wady? I czy ma w Polsce szanse na upowszechnienie? Leasing tkanin zachwala Danuta Scheen z Blycolin: – Taki system to pełna wygoda dla […]
Atmosferę tworzy kadra
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Na atmosferę, czy raczej wyczuwalną przez gości aurę hotelu ma wpływ wiele czynników. Niezależnie od rodzaju obiektu, jego standardu, architektury, wyposażenia wnętrz czy jakości serwowanej kuchni wpływa na nią w sposób decydujący czynnik ludzki Kontynuujemy przerwane w poprzednim numerze „Hotelarza” rozważania dotyczące znaczenia dla gości klimatu […]