„Dobry marketing, dobry personel”… dobre szkolenie

W czwartek 5 czerwca w siedzibie redakcji „Hotelarza” na warszawskiej Pradze odbyło się szkolenie „Dobry marketing, dobry personel”. Prowadzony w ramach Akademii Hotelarza cykl skierowany jest do właścicieli hoteli, dyrektorów oraz menedżerów odpowiadających za sprzedaż i marketing obiektów noclegowych. W całodniowym szkoleniu uczestniczyło 26 osób, reprezentujących hotele m.in. z Gdańska, Krakowa, Warszawy oraz województw: łódzkiego, […]

Czytaj dalej


Pomysł na gastronomię

Atrakcyjna, dobrze przemyślana i oferująca smaczną kuchnię hotelowa restauracja to nie tylko źródło dodatkowych przychodów. To także wizytówka obiektu, która – jeśli jest dobrze prowadzona – jest w stanie zapewnić długofalową i skuteczną promocję Część hotelarzy, szczególnie starszej daty, uważa, że gastronomia jest w hotelu niepotrzebna. űe to zbędny kłopot i z dodatkową robotą papierkową, […]

Czytaj dalej


Pomagamy w edukacji rynku SPA w Polsce

– mówi Urszula Patrzała, prezes Thalgo Poland, ekspert SPA Thalgo jest firmą, która od początku swej działalności, od roku 1964 konsekwentnie oparła najpierw swe produkty, a potem filozofię na roślinach morskich, a dokładniej na mikronizacji alg. Kiedy Thalgo zainteresowało się rynkiem SPA? A może powinienem zadać inne pytanie: od kiedy istnieje rynek usług SPA? Czterdzieści […]

Czytaj dalej


Szczęśliwy hotel Bristol

Otworzony w roku 1901 hotel Bristol, a właściwie Le Royal Meridien Bristol Warszawa jest najstarszym funkcjonującym w Warszawie obiektem hotelowym. Chociaż przetrwał w stanie niemal nienaruszonym dwie wojny światowe, to zanosiło się, że dokona żywota jako gmach mieszczący bibliotekę. Jednak i wówczas nie opuściło go szczęście Niemal już od chwili swego otwarcia w dniu 19 […]

Czytaj dalej


Równowaga i harmonia

Natasza Sallmann Specjalista w zakresie programowania, marketingu i ekonomiki usług wellness i SPA w obiektach rekreacji wodnej, zdrojowych i hotelowych, wiceprezes firmy K&P Consulting Wellness & SPA, która jest doradczo-menedżerską firmą branżową Dewizą każdego prawdziwego obiektu SPA jest utrzymanie harmonii i równowagi ducha i ciała. Żeby obiekt prawidłowo spełniał tę funkcję, potrzebne jest zachowanie przez […]

Czytaj dalej


SPA w hotelu – moda czy konieczność?

Każdy hotel w Polsce ma SPA? Nie każdy. No to dlaczego przeglądając internetowe witryny Polskich hoteli, coraz trudniej znaleźć obiekt, który É nie zamieszcza informacji o tym, że w swej ofercie ma centrum SPA Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych Gdy zostałem poproszony, by napisać o SPA oczami hotelarza, w dodatku […]

Czytaj dalej


Zanim wszyscy wrócą

Kogo bardziej ucieszyły informacje mediów o trwającym exodusie z Wysp Brytyjskich Polaków pracujących w tamtejszym przemyśle hotelarsko-gastronomicznym? Polskich hotelarzy, naszych rodaków planujących wyjazd do Anglii, Szkocji i Irlandii czy myślących o nowych miejscach pracy za granicą obywateli biedniejszych od Rzeczypospolitej krajów Unii z naszego regionu? Otóż nie. Owe informacje wywołały uśmiech na twarzach podmiotu tych […]

Czytaj dalej


Summary

The „Middle Class” silhouette Among some of the 1.6 thousand categorized hotels in Poland, the majority – i.e. 656 units – has the three stars standard. For which reason did the three stars hotels become so popular among investors? The answer might be related to economics: as for the current and future investment potential of […]

Czytaj dalej


Bez kawy już ani rusz

W porównaniu z mieszkańcami innych krajów Europy Polacy spożywają jeszcze stosunkowo niedużo kawy. Jednak kolejne lokale gastronomiczne serwujące po kilka czy nawet kilkadziesiąt rodzajów „małej czarnej” rosną jak grzyby po deszczu, upowszechniając nad Wisłą kulturę picia ożywczego naparu Pewnie trudno w to uwierzyć, ot po prostu napój, zwłaszcza w naszym wciąż bardziej herbacianym kraju, ale […]

Czytaj dalej