„Dobry marketing, dobry personel”… dobre szkolenie

W czwartek 5 czerwca w siedzibie redakcji „Hotelarza” na warszawskiej Pradze odbyło się szkolenie „Dobry marketing, dobry personel”. Prowadzony w ramach Akademii Hotelarza cykl skierowany jest do właścicieli hoteli, dyrektorów oraz menedżerów odpowiadających za sprzedaż i marketing obiektów noclegowych. W całodniowym szkoleniu uczestniczyło 26 osób, reprezentujących hotele m.in. z Gdańska, Krakowa, Warszawy oraz województw: łódzkiego, […]

Czytaj dalej


Pomysł na gastronomię

Atrakcyjna, dobrze przemyślana i oferująca smaczną kuchnię hotelowa restauracja to nie tylko źródło dodatkowych przychodów. To także wizytówka obiektu, która – jeśli jest dobrze prowadzona – jest w stanie zapewnić długofalową i skuteczną promocję Część hotelarzy, szczególnie starszej daty, uważa, że gastronomia jest w hotelu niepotrzebna. űe to zbędny kłopot i z dodatkową robotą papierkową, […]

Czytaj dalej


Pomagamy w edukacji rynku SPA w Polsce

– mówi Urszula Patrzała, prezes Thalgo Poland, ekspert SPA Thalgo jest firmą, która od początku swej działalności, od roku 1964 konsekwentnie oparła najpierw swe produkty, a potem filozofię na roślinach morskich, a dokładniej na mikronizacji alg. Kiedy Thalgo zainteresowało się rynkiem SPA? A może powinienem zadać inne pytanie: od kiedy istnieje rynek usług SPA? Czterdzieści […]

Czytaj dalej


Szczęśliwy hotel Bristol

Otworzony w roku 1901 hotel Bristol, a właściwie Le Royal Meridien Bristol Warszawa jest najstarszym funkcjonującym w Warszawie obiektem hotelowym. Chociaż przetrwał w stanie niemal nienaruszonym dwie wojny światowe, to zanosiło się, że dokona żywota jako gmach mieszczący bibliotekę. Jednak i wówczas nie opuściło go szczęście Niemal już od chwili swego otwarcia w dniu 19 […]

Czytaj dalej


Migawki z targów IMEX

Jakie jest to nasze polskie hotelarstwo? Czy turyści zagraniczni rozpoznają w naszym serwisie starą zasadę, iż „Gość w dom Bóg w dom”. A może „szeroko znana” opinia o polskiej gościnności, znana jest faktycznie tylko w granicach naszego państwa…? Jak to robią inni? Wojciech Łopaciński Autor jest dyrektorem hotelu Filmar, prezesem TCB Copernicus, wiceprzewodniczącym Rady ds. […]

Czytaj dalej


Finanse nie tylko dla doświadczonych

Najnowsze, wiosenne propozycje banków to nie tylko kredyty, ale również lokaty, serwisy unijne i prawne, usługi hostingowe, a nawet pożyczki hipoteczne Firmy z niewielkim doświadczeniem mogą liczyć na pomoc doradców w BZ WBK i Citi Handlowym. Pierwszy z banków wystartował w maju tego roku z ofertą „Pakiet na start”, proponując kompleksową obsługę firmowych finansów, drugi […]

Czytaj dalej


Równowaga i harmonia

Natasza Sallmann Specjalista w zakresie programowania, marketingu i ekonomiki usług wellness i SPA w obiektach rekreacji wodnej, zdrojowych i hotelowych, wiceprezes firmy K&P Consulting Wellness & SPA, która jest doradczo-menedżerską firmą branżową Dewizą każdego prawdziwego obiektu SPA jest utrzymanie harmonii i równowagi ducha i ciała. Żeby obiekt prawidłowo spełniał tę funkcję, potrzebne jest zachowanie przez […]

Czytaj dalej


SPA w hotelu – moda czy konieczność?

Każdy hotel w Polsce ma SPA? Nie każdy. No to dlaczego przeglądając internetowe witryny Polskich hoteli, coraz trudniej znaleźć obiekt, który É nie zamieszcza informacji o tym, że w swej ofercie ma centrum SPA Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych Gdy zostałem poproszony, by napisać o SPA oczami hotelarza, w dodatku […]

Czytaj dalej


Zanim wszyscy wrócą

Kogo bardziej ucieszyły informacje mediów o trwającym exodusie z Wysp Brytyjskich Polaków pracujących w tamtejszym przemyśle hotelarsko-gastronomicznym? Polskich hotelarzy, naszych rodaków planujących wyjazd do Anglii, Szkocji i Irlandii czy myślących o nowych miejscach pracy za granicą obywateli biedniejszych od Rzeczypospolitej krajów Unii z naszego regionu? Otóż nie. Owe informacje wywołały uśmiech na twarzach podmiotu tych […]

Czytaj dalej


Summary

The „Middle Class” silhouette Among some of the 1.6 thousand categorized hotels in Poland, the majority – i.e. 656 units – has the three stars standard. For which reason did the three stars hotels become so popular among investors? The answer might be related to economics: as for the current and future investment potential of […]

Czytaj dalej