Nino Rosenlund dyrektorem Radisson SAS

Od 1 lipca 2008 roku nowym dyrektorem generalnym hotelu Radisson SAS w Krakowie jest Nino Rosenlund. Nino Rosenlund jest Duńczykiem. Do krakowskiego Radissona przyjechał z hotelu Radisson SAS we Frankfurcie, gdzie zajmował stanowisko Executive Assistant Manager. Doświadczenie zawodowe w dziedzinie hotelarstwa zdobywał, piastując różne stanowiska, m.in.: w hotelach InterContinental w Bukareszcie, Jeddah (Arabia Saudyjska), Taszkencie […]

Czytaj dalej


Summary

Accomodation and breakfast nearby the Capital In the capital city suburbs, small category accomodations are three or five times more numerous than categorized hotels. Their actual number is not the main issue. What really counts is the growing trend of Polish private Beds&Breakfasts expanding and augmenting their business potentials as well as raising the quality […]

Czytaj dalej


Otworzyła sopocki Sheraton

Dyrektorem generalnym hotelu Sheraton Sopot, Conference Center & Spa jest Andrea Wrba. Andrea rozpoczęła swoją pracę 19 listopada 2007 roku i od tego czasu zajmowała się przygotowaniami do otwarcia hotelu. Andrea Wrba w swej karierze zawodowej obejmowała różne stanowiska, m.in. dyrektora generalnego, zastępcy dyrektora oraz dyrektora sprzedaży i marketingu. Zanim związała się z siecią Starwood, […]

Czytaj dalej


Kosmetyki na dobry zabieg

Agata Kocjan biolog-kosmetolog Amariss Spa & Wellness consulting Dynamicznie rozwijająca się od kilku lat w Polsce branża SPA & Wellness zazwyczaj wydaje się czymś zupełnie nowym. Tymczasem często zapomina się jednak, że SPA, a więc „zdrowie poprzez wodę” nie jest dla nas zupełnie obcą filozofią, z którą musimy się oswajać, i która dostępna jest tylko […]

Czytaj dalej


Polacy wybierają wypoczynek w kraju

438 milionów mieszkańców Europy odbyło w roku 2006 podróże turystyczne, podczas których nocowało poza domem cztery lub więcej nocy, wynika z najnowszego raportu dotyczącego rynku turystycznego, który opublikował unijny urząd statystyczny Eurostat. 39 proc. turystów spośród mieszkańców 27 krajów Unii Europejskiej odbyło podróże zagraniczne, zaś 61 proc. zdecydowało się na wypoczynek na terenie własnego kraju. […]

Czytaj dalej


Skarżą się na noclegi

Federacje konsumentów otrzymują coraz więcej skarg na firmy turystyczne. Nowość stanowi fakt, iż spora część zażaleń dotyczy gospodarstw agroturystycznych. Rekordową liczbę odnotował Mazowiecki Urząd Wojewódzki. Do połowy roku przyjęto ponad 170 skarg, podczas gdy w całym 2007 r. było ich 320. Najczęściej okazuje się, że internetowe oferty wypoczynku różnią się od tego, co faktycznie zapewnia […]

Czytaj dalej


Zarabiać w hotelu pod ziemią

Górnictwo i finanse – w tych dwóch branżach zarabia się w Polsce najlepiej – wynika z raportu portalu Money.pl opartego na danych GUS-u. W IV kwartale ub.r. osoby zatrudnione w górnictwie zarabiały przeciętnie 6,4 tys. zł brutto. Najniżej – i poniżej średniej krajowej równej 2,9 tys. zł brutto – opłacalna była praca w rybactwie (2140 […]

Czytaj dalej


Większy Art Hotel Niebieski

Jeszcze w tym roku ruszą prace modernizacyjne Art Hotelu Niebieski w Krakowie. Inwestorzy do 2010 roku chcą rozbudować obiekt, rozszerzając jego ofertę o luksusowe apartamenty. Zostanie również uruchomiona sala restauracyjna z tarasem widokowym mogąca pomieścić blisko 150 osób. W Hotelu Niebieskim będzie można także organizować konferencje, bo powstanie sala konferencyjna na 80 osób. Modernizacja ma […]

Czytaj dalej


Największe sieci świata

W lipcowym numerze wydawanego w USA magazynu „Hotels” został opublikowany ranking „Hotels’325” prezentujący stan posiadania 300 największych grup hotelowych na świecie. Stawkę (dane na dzień 31.12.2007 r.) otwiera InterContinental Hotels Group (IHG) z 3949 hotelami dysponującymi 585 094 pokojami. Warta odnotowania jest obecność na 67 miejscu sieci Orbis SA. Interesujące są zestawienia dotyczące liczby krajów, […]

Czytaj dalej


Obiekty nie przestrzegają prawa pracy

Kontrola przeprowadzona w okresie od początku maja do końca lipca przez Państwową Inspekcję Pracy w 665 obiektach wykazała, że hotele i restauracje najczęściej nie przestrzegały przepisów związanych z czasem pracy blisko 3 tys. pracowników. Obiekty nie prowadziły ewidencji czasu pracy lub nie zapewniały podwładnym odpoczynku. Nie wypłaciły też wynagrodzeń lub innych świadczeń ponad 2 tys. […]

Czytaj dalej