Wizyta w centrum SPA ma sprawić, że gość poczuje się lepiej, odniesie wrażenie, że jest młodszy, piękniejszy, zdrowszy. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Czasami zdarza się, że użycie podczas zabiegów nieodpowiednich kosmetyków doprowadza do efektu przeciwnego: u klienta hotelowego centrum SPA pojawiły się objawy alergii, co – siłą rzeczy – powoduje iż jest on […]
09/2008
09/2008
Zapach tworzy wizerunek SPA
Pytanie, co zrobić, by ośrodek SPA kojarzył się z oazą piękna, spokoju miejscem, gdzie można odnaleźć harmonię ciała i duszy, zadaje sobie wielu właścicieli, menedżerów, osób zarządzających centrami urody i wypoczynku Na tworzenie wizerunku ośrodka SPA składa się kilka podstawowych elementów: innowacyjność, oryginalność, personel (wykształcenie, kultura osobista), jakość kosmetyków, na bazie których wykonywane są zabiegi, […]
Wyłóż ściany tkanin
Jednym z czynników kształtujących nastrój obiektu hotelowego jest kolorystyka ścian. Można ją stworzyć poprzez obłożenie ścian tkaninami. Takie możliwości stwarzają okleiny ścienne Wyższość oklein nad tapetami Okleiny kontraktowe (ang. wallcovering) to produkt z przeznaczeniem do budynków użyteczności publicznej, w tym hoteli, gdzie ściany narażone są na brudzenie, uderzenia itp., gdzie materiał ma przez lata sprawdzić […]
Wygodnie pobrodzić w brodziku
Jednym z tzw. elementów krytycznych w hotelowej łazience, wyposażonej w prysznic, jest brodzik. Źle skonstruowany i źle dobrany może trwale zepsuć wrażenia z pobytu gościa w hotelu. No bo, jeśli będzie zbyt śliski, jeśli woda zamiast odpływać będzie w nim stała, to… Producenci łazienkowego wyposażenia oferują hotelom szeroką gamę produktów: są więc brodziki głębokie, płytkie, […]
Jak odliczać media
Marek Piotrowski autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Wiele osób zarządzających obiektami noclegowymi sygnalizuje nam problem z prawidłowym odliczaniem podatku od dostarczanych do obiektów mediów. Dlatego w tym miesiącu chcemy przybliżyć Czytelnikom zasady odliczania podatku VAT z faktur dokumentujących dostawę mediów do hotelu Podstawowym uprawnieniem podatnika w świetle regulacji ustawy z 11 marca 2004 r. o […]
Zainwestować w dobrą podłogę
Budując lub przebudowując obiekt hotelowy, każdy inwestor zastanawia się, jakie materiały wybrać, by były one funkcjonalne, łatwe w konserwacji, tanie w eksploatacji i oczywiście efektowne. Prezentowany poniżej raport powinien ułatwić dokonanie właściwego wyboru Właściciel obiektu noclegowego, który decyduje się na położenie posadzki w nowym budynku lub odnowienie podłóg w już istniejącym, bierze zazwyczaj pod uwagę […]
Jeżeli nie ma cię w internecie – to znaczy, że nie istniejesz
To zdanie robi furorę od kilku lat. W hotelarstwie, na równi z innymi rodzajami usług branży turystycznej – prezentacja internetowa może położyć podwaliny pod sukces ekonomiczny naszego przedsiębiorstwa, a jej brak może być już nie gwoździem, a wręcz wiekiem trumny Jacek Piasta Autor jest doradcą hotelarskim i konsultantem projektów inwestycyjnych. A także autorem podręczników o […]
Plastikowy pieniądz w hotelu
Terminale umożliwiające gościom płacenie za noclegi kartami płatniczymi, można już znaleźć niemal w każdym hotelu w Polsce. Nic w tym dziwnego, bo obrót bezgotówkowy jest wygodniejszy zarówno dla gościa, jak i dla hotelu. Jest przy tym o kilka procent tańszy i mniej kłopotliwy od przyjmowania pieniędzy, bezpiecznego ich przechowywania czy wreszcie dostarczania do banku w […]
Dyskretna elegancja hotelarzy
Sylwia Bortniak Autorka jest socjologiem, reprezentuje firmę Concierge Polska Jednym z pierwszych wrażeń, które odnoszą osoby wchodzące do hotelu, jest wygląd personelu. I niezależnie od tego, czy są to goście, którzy chcą zatrzymać się w hotelu, goście odbywających się w obiekcie spotkań czy konferencji, klienci kawiarni, dostawcy – zawsze zwracają uwagę na wygląd personelu Mimika, […]
Łódzka Polonia liczy na gwiazdki
Wybudowany w roku 1912 hotel Polonia Palace w Łodzi, zlokalizowany w Centrum miasta przy skrzyżowaniu ul. Narutowicza i Kilińskiego, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Łódź Fabryczna, powinien w przyszłym roku odzyskać utracone gwiazdki. Właściciel remontowanego etapami od roku 2005 obiektu, zapowiada zakończenie remontu fasady budynku, który ma przywrócić jej pierwotny wygląd, na przełomie października i listopada. […]