Najlepsze wnętrza dla gościa

Współczesny hotel ma być nie tylko wyposażony w łóżka ulokowane na ograniczonej powierzchni prostopadłościennych pokoi. Hotel liczący na więcej niż jednorazową wizytę gościa, hotel butikowy czy designerski powinien przyciągać bryłą zewnętrzną, wystrojem, detalami Przedstawiając problematykę związaną z wyposażeniem wnętrz hoteli butikowych w lipcowym numerze „HOTELARZA”, zaprezentowaliśmy przykłady obiektów tego typu w Polsce zilustrowane wypowiedziami ich […]

Czytaj dalej


Staramy się być w czołówce

– mówi Bernard Sirop, dyrektor generalny Thalgo Thalgo od lat jest liderem SPA i thalassoterapii na świecie. Jaka jest pozycja Thalgo na światowym rynku kosmetycznym? Firma Thalgo jest wiodącą marką morską we Francji, umocniła też swoją obecność na ponad 80 rynkach na całym świecie. Eksport pozostaje naszym największym rynkiem zbytu, stanowiąc 70 proc. obrotu. Obok […]

Czytaj dalej


Między pierwszym a 550 wydaniem „Hotelarza”

Bez działalności Zrzeszenia Polskich Hoteli Turystycznych, później Polskiego Zrzeszenia Hoteli i jego organu, jakim był „Hotelarz”, który obecnie wydawany jest na europejskim poziomie, jako w pełni specjalistyczny miesięcznik, nasze hotelarstwo tkwiłoby prawdopodobnie jeszcze przez długie lata w stanie uzasadnianego historycznie opóźnienia Zenon Błądek Autor jest architektem, specjalistą w zakresie obiektów hotelowych i rekreacyjnych, współtwórcą kategoryzacji […]

Czytaj dalej


Mała kawa, duża sztuka

Przygotowanie właściwego espresso to prawdziwa sztuka. Nawet najlepszy ekspres ciśnieniowy i najdroższa mieszanka kawy na świecie nie jest w stanie zastąpić baristy – osoby, która stanowi jeden z czterech filarów przygotowania idealnego espresso Codziennie docierają do nas informacje o zawodach, które istnieją tylko dzięki pasji osób je wykonujących. Ostatnio podczas zajęć z jazdy konnej spotkałem […]

Czytaj dalej


Czytam „HOTELARZA” bo…

Jacek Czepczyk dyrektor hotelu Europejski w Krakowie, prezes Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium: „Hotelarz” nie jest jedynym pismem skierowanym do branży noclegowej. Ale we wspaniały, najlepszy sposób, wpływa na integrację środowiska, na interaktywność branży. Nie „blokuje” żadnych wypowiedzi. Jest pismem komercyjnym, ale nie przemyca treści reklamowych. Ma ambicje edukowania. Czy wiecie Państwo, że Gospodarz, właściciel hotelu […]

Czytaj dalej


Leczniczy zapach

Aromaterapia znana była już w czasach starożytnych, ale jeszcze kilkadziesiąt lat temu przypisywano jej cechy magiczne. Zawsze jednak przyświecał jej jeden cel: „Aromaterapia jest zarazem sztuką i nauką leczenia ciała, umysłu i ducha za pomocą olejków eterycznych” (Jade Shutes). Od kilku lat aromaterapia dostępna jest dla klienta hotelowego SPA Aromaterapia to niezwykle przyjemna metoda lecznicza […]

Czytaj dalej


Branża SPA – ryzyko czy odpowiedzialność

Joanna Krakowiak jest radcą prawnym w kancelarii Wardyński i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie farmaceutycznym, prawie żywnościowym, regulacjach dotyczących kosmetyków, suplementów diety oraz wyrobów medycznych. Posiada doświadczenie w doradzaniu klientom w zakresie procedur wprowadzania na rynek produktów leczniczych, reklamy i znakowania produktów leczniczych oraz kosmetyków i suplementów diety. Przygotowuje umowy dotyczące prowadzenia badań klinicznych oraz […]

Czytaj dalej


„Gremium” do Alp czyli III Memoriał im. Chojnackiego

Trzeci już memoriał im. Mecenasa Zbigniewa Chojnackiego zorganizowany przez Małopolską Izbę Hotelarską „Gremium” przybrał postać rajdu samochodowego do austriackiej miejscowości Annaberg Na starcie rajdu zebrało się 65 uczestników i 24 samochody. Tyleż też osób, czyli co najmniej o połowę więcej niż w rajdach organizowanych przez krakowskich hotelarzy w latach 20. XX wieku do np. Cannes, […]

Czytaj dalej


Dodatkowy personel lub… wózek

Tym, czym dla hotelowej recepcji jest komputer wyposażony w odpowiednie oprogramowanie, a dla hotelowej kawiarni dobry ekspres, tym dla służby pięter jest odpowiedni wózek serwisowy. Stał się jednym z podstawowych urządzeń, bez których trudno dziś wyobrazić sobie sprawną i wydajną pracę personelu Funkcje, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze wózka: Łatwość w prowadzeniu, w […]

Czytaj dalej


Zamek funkcjonalny

Zamki do drzwi hotelowego pokoju mają być funkcjonalne i solidne. Przez ostatnie stulecia nie zmieniła się ich funkcja – muszą spełniać swoje zdanie i coraz bardziej restrykcyjne normy bezpieczeństwa. I przy tym muszą wpisywać się w aktualną modę architektoniczną Drzwi w hotelu – zarówno te pokojowe, jak i do innych pomieszczeń – muszą spełniać podstawowe […]

Czytaj dalej