Konferencja potrzebna, ale z… niepotrzebnym zgrzytem

Pod koniec października w Gdańsku, w hotelu Novotel Marina, odbyła się I Ogólnopolska Konferencja dla Nauczycieli zorganizowana dla pedagogów ponadgimnazjalnych szkół hotelarskich. Wykład Jacka Piasty, hotelarza, marketingowca i autora podręczników Uczestnikami byli nauczyciele przedmiotów zawodowych, egzaminatorzy oraz dyrektorzy szkół hotelarskich i hotelarsko-gastronomicznych. Celem konferencji było podniesienie poziomu praktycznej wiedzy zawodowej uczestników. Z uwagi na utrzymanie […]

Czytaj dalej


Święta w hotelu

Zmieniają się przyzwyczajenia Polaków. Kiedyś hotele w czasie świąt przyjmowały praktycznie tylko zagranicznych gości i zazwyczaj świeciły pustkami, dzisiaj to właśnie przede wszystkim Polacy w tym okresie stanowią największą grupę klientów Jeszcze nie tak dawno temu nikogo w branży nie dziwił widok pustego hotelu czy pensjonatu podczas świąt Bożego Narodzenia. Często zdarzało się, że najmniejsze […]

Czytaj dalej


Personel, personel, personel.

Cytowany często Conrad Hilton, twórca jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelowych na świecie, miał powiedzieć, że dla sukcesu hotelu najważniejszą jest: lokalizacja, lokalizacja, lokalizacjaÉ Śmiem twierdzić, że najważniejsi są pracownicy Cudów nie ma, a raczej zdarzają się rzadko. Jest za to ponoć kryzys. Niby jest, bo trąbią o tym we wszystkich mediach, banki stały się […]

Czytaj dalej


„Operacja” Boże Narodzenie i Nowy Rok

Tematem grudniowej sondy HOTELARZA są: przygotowanie przez obiekty noclegowe specjalnych ofert świątecznych dla gości oraz zmiana świątecznych przyzwyczajeń Polaków Czy reprezentowany przez państwa obiekt ma specjalną ofertę świąteczną na tegoroczne Boże Narodzenie? Redakcja zadała czytelnikom i użytkownikom portalu e-hotelarz.pl następujące pytania: – Czy reprezentowany przez państwa obiekt ma specjalną ofertę świąteczną na tegoroczne Boże Narodzenie? […]

Czytaj dalej


Talerz we franczyzie

Joanna Pieńczykowska Autorka jest dziennikarką dziennika „Polska – The Times” Przychody polskiej gastronomii rosną w tempie ok. 7,7 proc. rocznie. Coraz więcej Polaków wychodzi do restauracji. Najszybciej rozwija się gastronomia sieciowa – obroty liderów rosną kilka razy szybciej niż całego rynku. I być może dlatego coraz więcej zagranicznych firm postrzega Polskę jako znakomite miejsce do […]

Czytaj dalej


Na luksusowe hotele musimy jeszcze poczekać

– mówi Thomas Schoen, dyrektor generalny Starwood Hotels & Resorts w Polsce Na rynkach finansowych zapanował chaos spowodowany kryzysem finansowym na amerykańskiej giełdzie. Kryzys pociągnął za sobą m.in. osłabienie ruchu turystycznego. Jak ta sytuacja wpłynie na weryfikację planów inwestycyjnych sieci Starwood w Polsce? Inwestowanie w hotele to działalność długoterminowa. Nie można liczyć w niej na […]

Czytaj dalej


Masaż jako element zabiegu

Jedną z głównych pozycji w ofercie ośrodków SPA & wellness są wszelkie rodzaje masażu. Poza klasycznymi odmianami tego zabiegu klienci ośrodków odnowy coraz częściej mają do czynienia z różnego rodzaju „maszynami” masującymi. Klasycznego, wykonywanego przez człowieka nie zastąpi jednak nic Masaż, począwszy od najdawniejszych dziejów, uważany jest za skuteczną metodę terapeutyczną w leczeniu różnego rodzaju […]

Czytaj dalej


Wyjazd motywacyjny ze SPA

Joga na tarasie, basen nocą, masaże podczas przerwy konferencyjnej… Imprezy integracyjne i szkoleniowe trzeba nieustannie wzbogacać, a ich uczestników zaskakiwać. Także ofertami z obszaru SPA & wellness Właściciele i dyrektorzy firm, podobnie jak hotelarze, biura podróży i agencje reklamowe, doskonale wiedzą, że nawet krótki pobyt poza murami zakładu pracy, w malowniczej okolicy i z niezapomnianym […]

Czytaj dalej


Refleksje z kilku nocy w Helsinkach

Spojrzenie na hotelarstwo z perspektywy zagranicy pozwala nam czasami zobaczyć pewne problemy w innym świetle. Nie tak dawno czytałem w dodatku do „Hotelarza” o design hotelach. Nie przypuszczałem wtedy, że kilka tygodni później przyjdzie mi nocować w jednym z nich Finlandia to kraj, który słynie ze wzornictwa. Helsinki to stolica Finlandii, niespełna półmilionowe miasto, które […]

Czytaj dalej


Lśnić wydobytym pięknem

Podłoga jest istotnym elementem każdego pomieszczenia. Lśniąca i zadbana, obok miłej atmosfery panującej w hotelu i pięknego wystroju, jest swoistą jego wizytówką. Powinna przyciągać wzrok Przynoszone z zewnątrz na podeszwach butów gości hotelowych: kurz, kamienie, żwir czy ziemia zostają na podłodze, tworząc na niej, często niemal niewidoczną, powłokę. Elementy te są stopniowo rozdrabniane przez przechodzące […]

Czytaj dalej